Nasıl webmaster oldunuz? (geleceğe yol gösterebilir)
89
●5.175
- 29-08-2008, 08:32:52Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.hersey yıldırım canerin hatırası var sarkısı yüzünden olsu nette aramadığım yer kalmadı bi forumda istek mp3bölümü gördüm yaklasık 3 saate ancak üye oldum isteğimi yaptım dğer isteklerin hepsi bende vardı admine sordum nasıl eklerim diye tarif etti ama iki günde zor becerdim ilk paylasımı yaptığımda cok mutluydum sonra bi baktım modum smod admin derken kendi forumumu kurmusum google amcayla tanıstım olazım bu lazım derken baska siteler kurmaya baslamısım
- 29-08-2008, 12:25:02Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Herşey 56k modem ile uğraşa uğraşa aboneliksiz ilk internete girmem ile başladı.
İlk girdiğimde zaten siteleri gezerken bende bir merak oluştu.
Nasıl yapıyorlar? Onlar yapıyorsa ben niye yapamayayım?
Sonra google'da site nasıl yapılır diye arıyorum.
Tabi, o zamanlar hiç bir terimi bilmiyorum, ne arayacağımı bilmiyorum.
Zaman ilerledikçe hosting, free hosting, domain terimlerini vesaire öğrendim.
1 ay kullandıktan sonra eve fatura gelmişti.
Sonra babam kapattırdı.
3-4 ay internetsiz kaldıktan sonra, ne yapıp edip pederi ADSL alma konusunda ikna ettim.
Ondan sonra işte ücretsiz alan sağlayan sitelerde salakça siteler yaparak vaktimi öldürdüm.
HTML ile oyun sitesi, mizah portalı gibi salakça girişimlerimde oldu. - 29-08-2008, 12:45:0998-99 yıllarında batı karadenizin tek isp'si olan fakat şuan bir hiç olan koçkan a.ş 'de görev aldım.Teknik servis,santral vs vs.
Cayır cayır 56k modem sesleri hala kulağımdadır.30-40 tane modemin aynı anda ses çıkardığını düşünün ne demek istediğimi anlarsınız
Sonra orası battı.Bizim pederde çıktı derken 2-3 sene boyunca gsm üzerinde çalıştım.Telefon sistemlerimin teknik servisinden tutun yazılımına kadar.Çalıştığım yer KAREL Bölge bayisi olduğu için bulunduğum ilçede bir çok devlet kurumuna santral sistemleri döşedim.
Sonra sevgili Yunus abim ile tanıştım.İnternet cafesine gidiyorduk ordan tanıştık.O zamanlar yunus abimin reseller hesabı vardı tamhost'ta.Etrafa öyle web sitesi yapıyordu kurumsal.Bir dönem yunus abinin yanında çalıştım.O zamanlar aldığımız ihaleler ile yine birçok devlet kurumunun bilgisayar ve ağ altyapı sistemlerini yeniledik.
Yani çevre yaptım
Cafe'nin adı cafeturka'ydı.Dedim bu işi bende yaparım.Hosturka diye isim (ç)aldım.Özendim desek daha iyidir.
Neyse efenim html bi host sitesi yaptım.Bakın ozaman bile piyasada çalıntı,derme çarpma scriptler olmasına rağmen oturdum 2 gün html site yaptım
bi yerden 1gb reseller alarak başladım.1 sene öyle resellerda takıldım.Sonra vps geçtim.Ne öğrendiysem linux konusunda vps'de öğrendim.Abartmıyorum 5 ay vps kullandıysam 15 kere format attırmışımdır
Allahtan hypervm idi ozamanlar tik tak atıyorlardı.
Sonra isim değişti filen htservers olduk.
Sonra sunucu filen derken,çok sayıda linux,apache ve server sistemleri üzerine kitaplar okudum.Özellikle Bora Güngören ve Oğuzhan Kayhan'ın kitaplari güzeldir. - 10-09-2008, 15:24:24Bilgisayar merakım 2-3 sınıfta başladı.Tam hatırlamıyorum ama ilk kez su tahsilat veznesinde su tahsil ederek başladım bilgsayar kullanamaya
.
daha sonraları arkadaşlarla beraber adımızı duyuralım diye bi site açtık tabiki mynetten.daha sonra mynette basit geldi ve forumlara merak sardım.vbulletin kurulumunun öğrenene kadar 1 ay okula gitmedim
sonunda bende vbulletin kullanamayı biliyor gibiydim. daha sonra arkadaşın annesinin kredi kartı ile domainler aldık. bedava hostlar vs derken bu güne geldik.
bana yardımcı olan olarak hatırladıklarım.
The Hawk ( Deniz Coşkun )
forumfor daki tabut - 10-09-2008, 18:20:36Üyeliği durduruldu+rep aynen öyle oldu ama bizim ustanın kardeşiydi onu söyleyenMicroChip adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle


