• 17-08-2008, 05:45:07
    #1
    hani sorarlar ya, kardeş neden düştüm bu yola, diye galiba o tarz bişey soruyorum size

    benim hikayem aşağıda sizler nasıl başladınız bu işe

    --------------------------------------------------------------------

    akvaryum ekran koruyucusu yapıp ömür boyu lisans, yanlış hatırlamıyorsam, 5 ytl e satmaya kalkmakla başlamıştım bu ekran koruyucuya yaptıklarım, Türkçe'ye çevirmek, logoları değiştirip kendi logolarımı koymak olmuştu. çocukluk heyecanı işte, kafamda hesaplar yapardım, ayda 5 kişi alsa 25, yılda 300. bu parayla yeni bişeyler yapsam işleri büyütürüm diye düşünüp sabahlara kadar uyumazdım.

    bigün takil.net sahibi ile tanıştım. bu ekran koruyucuya onunda logosunu koyma karşılığında sitesinde bi köşede satışa destek olmasını istedim. Gayet harika bir dille bunun yanlış olduğunu emek hırsızlığı olacağını, takil.net in böyle bişeye yanaşmayacağını söyledi, ve beni de böyle bişey yapmamam konusunda öğütler verdi. vay be ne günlerdi daha sonra bana böyle boş işlerle uğraşacağıma web işine yönelmem konusunda telkinlerde bulundu, öğrenebileceğim siteler önerdi, msnde sesli olarak bana bazı yerleri gösterdi. şu anda buradaysam o kişi sayesinde..

    devamında template editleme, frontpage tablo çizimi cart curt ile bedava alanlarda sitelerimi açtım. sonra asp ye merak sardım, hazır scriptleri inceledim, kurcaladım, uyumadım...

    yaşıtlarım; len kubi gel maç yapcaz olum, senin topu al gel. derken
    ben onlara; gelmiyom la site yapıyorm alın topu oynayın siz. derdim. aralarında worm oynuyodur kesin dediklerine hala eminim
  • 17-08-2008, 05:57:04
    #2
    Üyeliği durduruldu
    üniversiteye ilk başladığım sıralarda bi kaç chat sitesinde takılmaya başladım sonra kanallarda op olcam falan derken orada tanıştığım biri kendine irc server aldı ordan helper oper derken rootadmin falan oldum komutlar onlar bunlar kafayı iyice yedim sonra tabi saldırı işleri clonlar derken iyiden koptum daha sonra bora scriptin kodlarını değiştirerek kafama göre kendi scriptimi çıkarmış oldum ordan sırf kızlara gösteriş olsun diye bedava hostinglerde hazır templateleri editlemeyi öğrenerekten o kızın resmini koyarak ilanı aşk falan derken birde baktım bi vps kiralamışım ona buna template moonster editleyerek site yapmaya başladım aldığım parada max 30-40 ytl aylık vps parası çıksın yeter diyerekten o şekilde adsense google obu derken buralara geldik
  • 17-08-2008, 11:03:21
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Herşeyt bir oyun sitesi ile başladı
  • 17-08-2008, 11:14:14
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    mertweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    herşeyt bir oyun sitesi ile başladı
    +1..
  • 17-08-2008, 11:17:53
    #5
    mynetin verdiği hazır alanlarla başlamıştım başlama sebebimde sadece öyle meraktı
  • 17-08-2008, 11:28:40
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Termin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    +1..
    +1 daha
  • 17-08-2008, 11:37:30
    #7
    Geçen yıl başı civarında aspindir.com daki scriptlerli geziniyodum.. Sonra somee.com dan 1-2 site free host acıp deneme yapıyordum..Sonra php ye merak saldım.. Daha config nedir bilmezken proxy sitesi kurmustum.. öyle öyle kendimi geliştirdim bi baktım 30-40 sitem olmaya baslıyor..vs
  • 17-08-2008, 11:48:26
    #8
    Seneler önce Fotoğrafcıda takılmaya başlamıştı herşey. Fotoğrafcıda çalışan arkadaslarım vardı onların yanında dura dura acaba nasıl yapılır nasıl oluyor bu diye artık araştırmaya başlamştım hem arkadaslarımdan hemde internetten bir süre sonra photoshop programına hakim olmuştum git gide ilerleyen zamanlarda artık daha geliştirmeliydim kendimi bu kadarla olmazdı illustrator freehand gibi programları öğrenmek istiyodm ki onuda başarmış gibiydim okuldaki hocam ailemle görüşüp bu çocuğun kursa gitmesi gerektiğini söyledi ve o gazla gitmiştm Web ve grafik tasarım programlarına iyice hakim olmuştum ve şimdi ise profesyonelce bir işim var.
  • 17-08-2008, 13:26:56
    #9
    Bir tanıdığımı photoshopla uğraşırken gördüm. Programın adını sordum falan sonra internet cafede indirdik photoshop 7.0'ı. O zamanlar bilgisayarım yok daha evde. Ben bu photoshop'u bi cd'ye çektim, internet cafelerde deep freeze olur ya; o yüzden her oturduğumda baştan kuruyordum. Bir süre uğraştım photoshop ile. Sonra mynet'in hazır sitesinden bir şeyler yaptım. Çok gurur duymuştum kendimle Sonra başkalarının sitelerine baktım böyle yanarlı dönerli şeyler, saatler falan var. (o ara js ile mouse çevresindeki efektler falan modaydı) Ben de aynısını yapmak istedim. Yine mynet'in dosya düzenleyicisinden sayfalara hazır kodları ekleyerek böyle şeyler yaptım. Sonra yetmeye yetmeye böyle oldu
    Hiç unutmam html ile download sitesi yapmaya çalışmıştım her sayfayı tek tek elle hazırlıyordum
    Arkadaşlar counter oynarken ben photoshopla uğraştığım için benle dalga geçmişlerdi. Şimdi ben para kazanıyorum, onlar babalarına muhtaç; ben onlarla dalga geçiyorum.