• 31-07-2019, 12:49:57
    #1
    Merhaba,

    Özel bir sektörde çalışıyorum. Geçen yıl temmuz ayında ise girdim. Bu temmuz ayındaki maaşımı zamlı almam gerekiyordu. Yılbaşında zam yapılmadı bana senem dolmadigi için. Şimdi müdürle konuşmam lazım, hatta öncesinde muhasebeci ile konuşup zam prosedürünü soracağım. Nasıl bir yol izlemeliyim sizce?
  • 31-07-2019, 12:51:53
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Muhasebeden önce bence daha tecrübeli eski biri ile konuşun şirket içinden eğer prosedür sizin zam almanıza uygunsa o zaman müdürünüze konuyu açarsınız o gereken birimlerden bilgi ister. Direk patron ya da başka birine gitmeniz yetkilinizi ezmeniz anlamına gelir hoş olmayabilir.
  • 31-07-2019, 12:52:43
    #3
    Direkt gidip muhasebeciden zamlarla ilgili nasıl bir düzenleri var öncelikle onu öğrenebilirsin. OCak ayından Ocak ayına zam yapıyor olabilirler belki. Şirket işleyişini bilemeyiz Önce neyin nasıl olduğunu öğrenmen gerek.
  • 31-07-2019, 12:54:05
    #4
    Guneyz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Muhasebeden önce bence daha tecrübeli eski biri ile konuşun şirket içinden eğer prosedür sizin zam almanıza uygunsa o zaman müdürünüze konuyu açarsınız o gereken birimlerden bilgi ister. Direk patron ya da başka birine gitmeniz yetkilinizi ezmeniz anlamına gelir hoş olmayabilir.
    Sadece benden daha kıdemli bir abim var hocam zaten. Üstümüzde müdür oluyor haliyle. Onun üstü de patron. Çok fazla pozisyon olan bir şirkette değilim. Pozisyon azlığı bizim iş kolumuz ile alakalı yoksa çok büyük şirket.
  • 31-07-2019, 12:55:57
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Zalmoxis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sadece benden daha kıdemli bir abim var hocam zaten. Üstümüzde müdür oluyor haliyle. Onun üstü de patron. Çok fazla pozisyon olan bir şirkette değilim. Pozisyon azlığı bizim iş kolumuz ile alakalı yoksa çok büyük şirket.
    O zaman direk müdürünüzle konuşun hocam 2 kişi olduğunuza göre belli bir samimiyetiniz vardır zaten konuyu açmak için yol gösterebilir size konu ile ilgili.
  • 31-07-2019, 13:20:18
    #6
    ağustos maaşınız zamlı olacaktır. temmuzda zam yapılacaksa o 1 ay sonra yansır. tavsiyem ağustos maaşını beklemeniz. eğer dedikleri gibi olmazsa ozaman işveren ile görüşebilirsiniz.
  • 31-07-2019, 13:28:03
    #7
    Size 1 yılınız dolunca zam yapacaklarını taahhüt etmişlermiydi? Yani açıkçası bence yılbaşı zam yapacaklardır. Şimdi size temmuzda zam yapacaklar ee yılbaşı gelince yine zam almayacaksınız. Sistemleri varsa sistemi bozacaklarını sanmıyorum. Ancak müdürünüzle gelecek yıl zammı için 5 6 ay zamsız çalıştığınızı beyan ederek extra düzeltme talep edebilirsiniz. Zaten sizden memnunsalar talebininizi olumlu karşılayacaklardır.
  • 31-07-2019, 13:28:21
    #8
    mtagay_41 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ağustos maaşınız zamlı olacaktır. temmuzda zam yapılacaksa o 1 ay sonra yansır. tavsiyem ağustos maaşını beklemeniz. eğer dedikleri gibi olmazsa ozaman işveren ile görüşebilirsiniz.
    14. Maaşım zamlı olacak hocam doğru mudur? Eğer öyleyse yılda bir zam almış olmuyorum.



    KaraKartaL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Size 1 yılınız dolunca zam yapacaklarını taahhüt etmişlermiydi? Yani açıkçası bence yılbaşı zam yapacaklardır. Şimdi size temmuzda zam yapacaklar ee yılbaşı gelince yine zam almayacaksınız. Sistemleri varsa sistemi bozacaklarını sanmıyorum. Ancak müdürünüzle gelecek yıl zammı için 5 6 ay zamsız çalıştığınızı beyan ederek extra düzeltme talep edebilirsiniz. Zaten sizden memnunsalar talebininizi olumlu karşılayacaklardır.
    Hocam zam bir hakediş değil midir? Her sene zam Alman gerekiyor belirli oranlara gore. Yani asgari ücrete yapılan %26 zam keyfekeder değil. Belli hesaplamalar neticesinde ortaya çıkan bir değer. Bu kadar beklemiyorum tabi ama sonuçta her insan gibi ekonomi bizi de etkiliyor. Taahhüt edilmesine gerek var mı bilmiyorum açıkçası. 1000 kişi çalışıyor hepsine taahhüt etmemişlerdir.
  • 31-07-2019, 13:31:38
    #9
    Zalmoxis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    14. Maaşım zamlı olacak hocam doğru mudur? Eğer öyleyse yılda bir zam almış olmuyorum.
    dediğiniz doğru. ancak muhasebe işinde olaylar biraz farklı gelişir. önce çalışıp sonra ödeme yapılır mantığı işler.