• 26-04-2019, 18:22:03
    #55
    Üyeliği durduruldu
    Aldıran yokmu hocam vermek isteyen kadar kilo almak isteyende çok
  • 26-04-2019, 18:39:56
    #56
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yaşın kaç bilmiyorum ama ben 40 yaşındayım.
    20 lu yaşlardaki aktivitem ve kilom,
    30 lu yaşlardaki aktivietm ve kilom
    ve 40 lı yaşlardaki kilomnu karşılaştırabiliyorum.

    Senin vücudunda enerji üretenler hücre içindeki mitokondrilerdir.
    Yaşın ilerledikçe mitokondrileri oksitide oluyorlar, daha az enerji üretiyorlar.
    Daha az enerji da daha fazla depolanıyor demek.
    Kilo kalori hesabında bazal metabolizma hızını alırlar. Yaş ilerledikçe bazal metabolizma hızın düşer.
    Bu işin evrildiğin hayatla falan alakası yok, gençken insanlar yaşlanmanın etkilerinden ve yaşlanma hissinden bihaber oluyorlar.

    Diğer taraftan yeşil çayın sperm sayısı azalttığına ilişkin hiç bir şey duymadım.
    Daha sonra arattım internette, hem scholar.google.com da hem de normal internette.
    Tam tersina yeşilçay içindeki antioksidanların oksitlenme karşıtı etkileriyle ilgili milyon tane kaynak var.
    Hatta tam tersini sperm kalitesine katkısını söyleyen araştırma sonuçları var.
    Yeşil çay kahveden kat kat fazla kafein içerir ve fazla kafein zararlıdır ve çok yeşil çay tüketilmemelidir.
    Ama Yeşil çay sperm azaltır diyorsan saygın bir üniversiteden saygın bir araştırma sonucuna atıf yapman lazım.
    Eğer ciddi bir bilimsel çalışmaya atıf yapmadan bir laf söylüyorsan asıl cahillik budur.

    Boğaz tutarak kilo verme felsefen de işe yaramaz.
    Şu andaki kilolarımın asıl sebebi boğazımı tutarak kilo vermemdir.
    Boğazınızı tuttuğunuzda leptin döngünüzü bozuyorsunuz.
    Ömür boyu boğazı tutmak demek alternatif bir hayat şekli sürmek demektir, o boğaz tutmak değildir.

    Yani değerli kardeşim ömrüm boyunca 5 kere 20 kilodan fazla kilo verdim
    3 kere 30 kilodan fazla kilo verdim.
    Dönüp geldiğim yer gösteriyor ki aslolan kilo vermek değil, doğru şekilde kilo vermek.
    Yanlış şekilde kilo verdiğinizde eskisinden daha fazla kilo alıyorsunuz sonunda...
    Bakın yağ yakım süresi ve oranları değişir siz şimdi bana şunu mu iddia ediyorsunuz ?


    (Anlamak için tanımlayalım ; X Yakılan kalori )
    20 Yaşında 1 KM ol yürüdüğünüzde X kalori yakılır.
    30/40 Yaşında 1 KM yol yürüdünüz de Y kalori yakılıyor. ( Bu sizin iddia ettiğiniz.) normalde giren kalori ve çıkan kalori denklemi budur ?

    Makine aynı makine KÜTLENİN KORUNUMU ve bir kardeş diğer kanuna kendi aklınızda karşı mı geliyorsunuz ? O zaman yeni yüzyılın Einstein'ı olarak sizi keşfettiğim için bana minnettar olmalısınız.

    Burada değişkenler vücuttur. Hata size şöyle bir gerçek söyleyeyim. Kilonuz arttıkça artan her kilo için 1 KM'de daha FAZLA Kalori(X) yakarsınız. Sonuçta 100 kilo ile 110 kilonun hareketleri için yakılan enerji kilo arttıkça artar. Yani burada doğru orantı vardır.

    Sizin söyledikleriniz kişisel ve yaşamsal şeylerdir.
    Evet kendinizi bunları ayırt edebildiğinizi düşünmeniz normaldir. Bilgi yoksa yorumlayabilen bir insan günlerce ve aylarca susmadan anlatabilir.
    Söylediğiniz şeyler yaşamınızın değişmesidir. Belki 30 yaşında 20 yaşınızdan daha fazla yiyorsunuz. Belki de daha az hareaket ediyorsunuz. Bu bir gerçektir.
    Siz hayatınızda bir şey yaşadığınızda ve bazı sonuçlar aldığınızda bu doğru demek değildir. Fazlaca kilo verince daha sonra tekrar almanız Dünya insanı olarak İRADE diye tanımladığımız şeyin siz de az olmasından kaynaklıdır.

    Bakın Rakamları Sallayarak bir örnek vereceğim. ( 1000 Kalori =140 Gram Dersek)
    20 Kilo verince çok başarılı bir iş yapmışsınız. Keşke ben de yapabilsem.
    Lakin 30 Kilo almak nedir ? Bunun gerçek anlamını biliyor musunuz ? 1 Yılda 30 kilo almak için ayda 2.5 kilo almanız demektir. ( Ki süreyi uzun tuttum normalde bu kadar kilo alıp veren biri kısa sürede bu kadar kilo alabilir.) Günde 2500 kalori yaktığını varsayalım, 3071 kalorilik beslenirsen aradaki 571 kalorilik fark sizin kalori fazlalığın olacak. Bunu her gün yaptığında da, bu fazlalıklar yavaş yavaş birikerek kilo almanı sağlayacak. Günde 571kaloriden haftada 7 x 571= 3997 kalorilik bir fazlalık oluşacak. Bu da ayda senin 2.500 gram almana sebep olacak.

    Alıntı
    Yani kısaca söylemek gerekirse ; Abim bolca yiyoruz işte. Gün geçtikçe, yaş ilerledikçe ya hareketi azaltıyoruz ya da yemeği arttırıyoruz. Asıl gerçekler bunlar..




    mehmetkorkmaz_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aldıran yokmu hocam vermek isteyen kadar kilo almak isteyende çok
    Kardeşim kilo verme sorunu olanların yanına " Kilo almak gerekiyor." diye cümleyi söyleyince biraz farklı kaçıyor. Belki kişiseldir ama kilo almak çok basit geliyor Güzel bir yemek, bir börek olunca fazla yemek zor gelmiyor Ama tamamen kişiseldir.

    Teknik olarak ise günde aldığın kalori miktarını attırman gerekir. Basitçe biraz daha fazla yersen alırsın. Ama metobilizman çok hızlı olabilir veya farklı bir şey. Doktora git en iyi şeyi sana o söyler.
  • 26-04-2019, 19:11:46
    #57
    HasanAYT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bakın yağ yakım süresi ve oranları değişir siz şimdi bana şunu mu iddia ediyorsunuz ?


    (Anlamak için tanımlayalım ; X Yakılan kalori )
    20 Yaşında 1 KM ol yürüdüğünüzde X kalori yakılır.
    30/40 Yaşında 1 KM yol yürüdünüz de Y kalori yakılıyor. ( Bu sizin iddia ettiğiniz.) normalde giren kalori ve çıkan kalori denklemi budur ?

    Makine aynı makine KÜTLENİN KORUNUMU ve bir kardeş diğer kanuna kendi aklınızda karşı mı geliyorsunuz ? O zaman yeni yüzyılın Einstein'ı olarak sizi keşfettiğim için bana minnettar olmalısınız.

    Burada değişkenler vücuttur. Hata size şöyle bir gerçek söyleyeyim. Kilonuz arttıkça artan her kilo için 1 KM'de daha FAZLA Kalori(X) yakarsınız. Sonuçta 100 kilo ile 110 kilonun hareketleri için yakılan enerji kilo arttıkça artar. Yani burada doğru orantı vardır.

    Sizin söyledikleriniz kişisel ve yaşamsal şeylerdir.
    Evet kendinizi bunları ayırt edebildiğinizi düşünmeniz normaldir. Bilgi yoksa yorumlayabilen bir insan günlerce ve aylarca susmadan anlatabilir.
    Söylediğiniz şeyler yaşamınızın değişmesidir. Belki 30 yaşında 20 yaşınızdan daha fazla yiyorsunuz. Belki de daha az hareaket ediyorsunuz. Bu bir gerçektir.
    Siz hayatınızda bir şey yaşadığınızda ve bazı sonuçlar aldığınızda bu doğru demek değildir. Fazlaca kilo verince daha sonra tekrar almanız Dünya insanı olarak İRADE diye tanımladığımız şeyin siz de az olmasından kaynaklıdır.

    Bakın Rakamları Sallayarak bir örnek vereceğim. ( 1000 Kalori =140 Gram Dersek)
    20 Kilo verince çok başarılı bir iş yapmışsınız. Keşke ben de yapabilsem.
    Lakin 30 Kilo almak nedir ? Bunun gerçek anlamını biliyor musunuz ? 1 Yılda 30 kilo almak için ayda 2.5 kilo almanız demektir. ( Ki süreyi uzun tuttum normalde bu kadar kilo alıp veren biri kısa sürede bu kadar kilo alabilir.) Günde 2500 kalori yaktığını varsayalım, 3071 kalorilik beslenirsen aradaki 571 kalorilik fark sizin kalori fazlalığın olacak. Bunu her gün yaptığında da, bu fazlalıklar yavaş yavaş birikerek kilo almanı sağlayacak. Günde 571kaloriden haftada 7 x 571= 3997 kalorilik bir fazlalık oluşacak. Bu da ayda senin 2.500 gram almana sebep olacak.







    Kardeşim kilo verme sorunu olanların yanına " Kilo almak gerekiyor." diye cümleyi söyleyince biraz farklı kaçıyor. Belki kişiseldir ama kilo almak çok basit geliyor Güzel bir yemek, bir börek olunca fazla yemek zor gelmiyor Ama tamamen kişiseldir.

    Teknik olarak ise günde aldığın kalori miktarını attırman gerekir. Basitçe biraz daha fazla yersen alırsın. Ama metobilizman çok hızlı olabilir veya farklı bir şey. Doktora git en iyi şeyi sana o söyler.

    İnsanı bir makine olarak kabul ettiğin için yanlış hesap yapıyorsun.
    Senin gözünde bir kimyasal reaksiyonda giren çıkan herşey sabit. Oysa iş öyle değil.
    İnsanın harcadığı enerjinin büyük kısmı yapılan işe değil bazal metabolizmaya harcanır.
    Sıcak kanlı canlılarız. Tükettiğin kalorinin büyük kısmını vücudunu belirli bir ısıda tutmak için harcıyorsun.
    O yüzden soğuk kanlı canlılar 6 ayda bir yemek yiyerek hayatta kalabilir. Sen kalamazsın.
    Ayrıca hiç bir iş yapmasan bile gençlik yıllarında yine ciddi bir boyutta kaloriyi hücre yenilenmesi ve vücudun gelişimi için harcıyorsun.
    Vüct gelişimi durduktan, hücre yenilenmesi durdurduktan sonra ciddi bir kalori fazlasına sahip oluyorsun.

    Enerjinin korunumu ve kütlenin korunumu varsa nasıl oluyor da 1.2 motorlu 100 km de 4 litre yakıt tüketen araba ile 2.0 motorlu 100 km 8 litre yakıt tüketen arama aynı beygir gücüne sahip olabiliyorlar? Gittikleri km yani yapılan iş aynı ama motor boyutları ve yakılan yakıt miktarı yarı yarıya.
    Yanıtı basit. Kayıp kaçak enerji. Küçük motor daha verimli çalışıyor.
    Aynı şekilde leptin hormonu döngüsünü bozarsanız bazal metabolizma hızınız düşer.
    Leptin hormonunu bozmasanız da bu sefer yaş ilerledikçe motorunuz yani mitokondrileriniz yaşlandığı için daha verimsiz çalışır.

    Senin bütün sıkıntın kalorinin sadece bedensel bir aktivite karşılığında tüketildiğini düşünmen.
    Bütün gün yatan hareketsiz yaşam süren 20 yaşındaki bir adamın kalori ihtiyacı 2400 kaloridir.
    Bu vücut ısısını korumak, nefes alıp, organlarının çalışması, ve hareketsiz bir yaşamsal aktiviteyi sürdürmek için gerekli enerjidir.
    Bu çocuk 1 saat koşarsa ne kadar kalori yakar? 350-400 kalori. Yani bu adamın bir o kadar daha kalori harcaması için 6 saat koşması lazım.

    Kilo alıp vermede irade üzerinde şeyler vardır.
    Kilo vermeyenlere iradesiz diyebiliyorsun, peki günde 3 ekmek yiyerek kilo alamayan adamlar var onlara ne diyeceksin? Onlar da mı iradesiz?
    Madem herşey vücuda giren çıkan kalori hesabı ile alakalı, irade ile alakalı dana gibi yiyerek kilo alamayan adamlara ne diyeceksin?
    Kilo alıp vermede hareketten ve kalori hesabından önce düzeltilmesi gereken şeyler var.
    O da metabolizmayı düzenleme. Yüksek insülin değerleri ile kilo vermek mümkün değildir mesela.
    Hormonal düzen, insülin ve şeker düzeylerini ayarlamak lazım.

    Ayrıca kaç kilosun bilmiyorum ama seni 130 kilodan 100 kiloya düşerken görmek isterim.
    Bakalım aynı irade meselelerinden bahsedebilecek misin?
    Kilolu insanlarda insülin direnci gelişir. Yemek yememek yoksunluk krizine sokar.
    Alokolikler gibi hatta uyuşturucu müptelaları gibi yemek yemediğiniz dönemde hastalık hissi duyarsınız.
    Kilolarınız spor yapmanıza engel olur. Özellikle ileriki yaşlarda omurga bel fıtığı sorunları başlar.
    Gençlikteki gibi çıkıp koşamazsınız dizleriniz ağrır fazla kilodan.
    Ben bunu yaptım 130 dan 100 e indim. Sonra tekrar 140 a çıktım.

    Yani kardeşim yaşın gereği pek çok şeyin farkında değilsin.
    40 yaşına gelince aynaya bakmanı, kendini ve çevrendki arkadaşlarını 20 li yaşlardaki halleri ile kıyaslamanı öneririm.
    Kilo vermek çok basit matematik hesabı değildir.
  • 26-04-2019, 19:41:53
    #58
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnsanı bir makine olarak kabul ettiğin için yanlış hesap yapıyorsun.
    Senin gözünde bir kimyasal reaksiyonda giren çıkan herşey sabit. Oysa iş öyle değil.
    İnsanın harcadığı enerjinin büyük kısmı yapılan işe değil bazal metabolizmaya harcanır.
    Sıcak kanlı canlılarız. Tükettiğin kalorinin büyük kısmını vücudunu belirli bir ısıda tutmak için harcıyorsun.
    O yüzden soğuk kanlı canlılar 6 ayda bir yemek yiyerek hayatta kalabilir. Sen kalamazsın.
    Ayrıca hiç bir iş yapmasan bile gençlik yıllarında yine ciddi bir boyutta kaloriyi hücre yenilenmesi ve vücudun gelişimi için harcıyorsun.
    Vüct gelişimi durduktan, hücre yenilenmesi durdurduktan sonra ciddi bir kalori fazlasına sahip oluyorsun.

    Enerjinin korunumu ve kütlenin korunumu varsa nasıl oluyor da 1.2 motorlu 100 km de 4 litre yakıt tüketen araba ile 2.0 motorlu 100 km 8 litre yakıt tüketen arama aynı beygir gücüne sahip olabiliyorlar? Gittikleri km yani yapılan iş aynı ama motor boyutları ve yakılan yakıt miktarı yarı yarıya.
    Yanıtı basit. Kayıp kaçak enerji. Küçük motor daha verimli çalışıyor.
    Aynı şekilde leptin hormonu döngüsünü bozarsanız bazal metabolizma hızınız düşer.
    Leptin hormonunu bozmasanız da bu sefer yaş ilerledikçe motorunuz yani mitokondrileriniz yaşlandığı için daha verimsiz çalışır.

    Senin bütün sıkıntın kalorinin sadece bedensel bir aktivite karşılığında tüketildiğini düşünmen.
    Bütün gün yatan hareketsiz yaşam süren 20 yaşındaki bir adamın kalori ihtiyacı 2400 kaloridir.
    Bu vücut ısısını korumak, nefes alıp, organlarının çalışması, ve hareketsiz bir yaşamsal aktiviteyi sürdürmek için gerekli enerjidir.
    Bu çocuk 1 saat koşarsa ne kadar kalori yakar? 350-400 kalori. Yani bu adamın bir o kadar daha kalori harcaması için 6 saat koşması lazım.

    Kilo alıp vermede irade üzerinde şeyler vardır.
    Kilo vermeyenlere iradesiz diyebiliyorsun, peki günde 3 ekmek yiyerek kilo alamayan adamlar var onlara ne diyeceksin? Onlar da mı iradesiz?
    Madem herşey vücuda giren çıkan kalori hesabı ile alakalı, irade ile alakalı dana gibi yiyerek kilo alamayan adamlara ne diyeceksin?
    Kilo alıp vermede hareketten ve kalori hesabından önce düzeltilmesi gereken şeyler var.
    O da metabolizmayı düzenleme. Yüksek insülin değerleri ile kilo vermek mümkün değildir mesela.
    Hormonal düzen, insülin ve şeker düzeylerini ayarlamak lazım.

    Ayrıca kaç kilosun bilmiyorum ama seni 130 kilodan 100 kiloya düşerken görmek isterim.
    Bakalım aynı irade meselelerinden bahsedebilecek misin?
    Kilolu insanlarda insülin direnci gelişir. Yemek yememek yoksunluk krizine sokar.
    Alokolikler gibi hatta uyuşturucu müptelaları gibi yemek yemediğiniz dönemde hastalık hissi duyarsınız.
    Kilolarınız spor yapmanıza engel olur. Özellikle ileriki yaşlarda omurga bel fıtığı sorunları başlar.
    Gençlikteki gibi çıkıp koşamazsınız dizleriniz ağrır fazla kilodan.
    Ben bunu yaptım 130 dan 100 e indim. Sonra tekrar 140 a çıktım.

    Yani kardeşim yaşın gereği pek çok şeyin farkında değilsin.
    40 yaşına gelince aynaya bakmanı, kendini ve çevrendki arkadaşlarını 20 li yaşlardaki halleri ile kıyaslamanı öneririm.
    Kilo vermek çok basit matematik hesabı değildir.
    Yukarıda dediğim gibi ABİM, o kişiler günlerce aylarca konuşur.
    Makine bir betimlemeydi anlayana.
    Yaşlandıkça yer çekimini değiştirdiğiniz, yaşlandıkça ayaklarınızı yerini tekerlikler, yaşlandıkça evrildiğiniz kendi dünyanıza selamlar..
    Konuyu uzatmak gerçekten sıkıyor insanı. Merak ettiğiniz için söylüyorum Evet benim de fazlam var ve ben de vermek istiyorum. Bugün gözlerimin önünde 45 yaşında olan bir abimin her gün yürümesiyle 40 kilo verdiğini bile gören ben bu konuları hiç bilmiyorum teşekkürler.

    Merak için söylüyorum. boy 180 kilo 96 yaş 22.
  • 26-04-2019, 20:21:43
    #59
    Kilomdan şikayetçi değilim ama 1 ay deneyip sonuçları eklicem inşallah .d
  • 26-04-2019, 20:38:56
    #60
    anlattıklarınızın tabiki faydası oluyordur ama bahsettiğiniz hızlı kilo verme tam olarak genç olmanızla alakalı başka bir şeyle değil.
  • 26-04-2019, 20:40:13
    #61
    HasanAYT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yukarıda dediğim gibi ABİM, o kişiler günlerce aylarca konuşur.
    Makine bir betimlemeydi anlayana.
    Yaşlandıkça yer çekimini değiştirdiğiniz, yaşlandıkça ayaklarınızı yerini tekerlikler, yaşlandıkça evrildiğiniz kendi dünyanıza selamlar..
    Konuyu uzatmak gerçekten sıkıyor insanı. Merak ettiğiniz için söylüyorum Evet benim de fazlam var ve ben de vermek istiyorum. Bugün gözlerimin önünde 45 yaşında olan bir abimin her gün yürümesiyle 40 kilo verdiğini bile gören ben bu konuları hiç bilmiyorum teşekkürler.

    Merak için söylüyorum. boy 180 kilo 96 yaş 22.
    abinin 40 kilo verdigine inaniyorum.
    insallah 55 yasinda da diyete basladigi kilodan fazlasina donmez.
    ben kilo verilemeyecegini soylemedim.
    surdurulebilir korunabilir fit bir kilo sahibi olmak ile kili vermek farkli isler.
    bogazini tutarak kilo verenlerin sonu benim gibi olur.
    ben demerak gidermek icin yaziyorum.
    22 yasinda 180 boyunda 79 kiloydum six packlerim gorunuyordu.
    bugun 40 yasindayim 140 kiloyum.
    yani onemli olan kilo almak vermek degil surdurulebilir ve saglikli bir kiloyu korumaktir.
  • 26-04-2019, 22:05:17
    #62
    Hocam sizin yemeğe olan düşkünlüğünüzü en iyi ben bilirim sanırım konuyu geyik için açtınız
  • 26-04-2019, 22:07:18
    #63
    Üyeliği durduruldu
    Huseyins14 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sizin yemeğe olan düşkünlüğünüzü en iyi ben bilirim sanırım konuyu geyik için açtınız
    Bugün yine çok hüseyinsiniz espiri bey O değilde cidden işe yarıyor hüseyin o wp durumlarına attığım yemekleri nasıl sindiriyorum sanıyorsun