Bakın yağ yakım süresi ve oranları değişir siz şimdi bana şunu mu iddia ediyorsunuz ?
(Anlamak için tanımlayalım ; X Yakılan kalori )
20 Yaşında 1 KM ol yürüdüğünüzde X kalori yakılır.
30/40 Yaşında 1 KM yol yürüdünüz de Y kalori yakılıyor. ( Bu sizin iddia ettiğiniz.) normalde giren kalori ve çıkan kalori denklemi budur ?
Makine aynı makine KÜTLENİN KORUNUMU ve bir kardeş diğer kanuna kendi aklınızda karşı mı geliyorsunuz ? O zaman yeni yüzyılın Einstein'ı olarak sizi keşfettiğim için bana minnettar olmalısınız.
Burada değişkenler vücuttur. Hata size şöyle bir gerçek söyleyeyim. Kilonuz arttıkça artan her kilo için 1 KM'de daha FAZLA Kalori(X) yakarsınız. Sonuçta 100 kilo ile 110 kilonun hareketleri için yakılan enerji kilo arttıkça artar. Yani burada doğru orantı vardır.
Sizin söyledikleriniz kişisel ve yaşamsal şeylerdir.
Evet kendinizi bunları ayırt edebildiğinizi düşünmeniz normaldir. Bilgi yoksa yorumlayabilen bir insan günlerce ve aylarca susmadan anlatabilir.
Söylediğiniz şeyler yaşamınızın değişmesidir. Belki 30 yaşında 20 yaşınızdan daha fazla yiyorsunuz. Belki de daha az hareaket ediyorsunuz. Bu bir gerçektir.
Siz hayatınızda bir şey yaşadığınızda ve bazı sonuçlar aldığınızda bu doğru demek değildir. Fazlaca kilo verince daha sonra tekrar almanız Dünya insanı olarak İRADE diye tanımladığımız şeyin siz de az olmasından kaynaklıdır.
Bakın Rakamları Sallayarak bir örnek vereceğim. ( 1000 Kalori =140 Gram Dersek)
20 Kilo verince çok başarılı bir iş yapmışsınız. Keşke ben de yapabilsem.
Lakin 30 Kilo almak nedir ? Bunun gerçek anlamını biliyor musunuz ? 1 Yılda 30 kilo almak için ayda 2.5 kilo almanız demektir. ( Ki süreyi uzun tuttum normalde bu kadar kilo alıp veren biri kısa sürede bu kadar kilo alabilir.) Günde 2500 kalori yaktığını varsayalım, 3071 kalorilik beslenirsen aradaki 571 kalorilik fark sizin kalori fazlalığın olacak. Bunu her gün yaptığında da, bu fazlalıklar yavaş yavaş birikerek kilo almanı sağlayacak. Günde 571kaloriden haftada 7 x 571= 3997 kalorilik bir fazlalık oluşacak. Bu da ayda senin 2.500 gram almana sebep olacak.
Kardeşim kilo verme sorunu olanların yanına " Kilo almak gerekiyor." diye cümleyi söyleyince biraz farklı kaçıyor.

Belki kişiseldir ama kilo almak çok basit geliyor

Güzel bir yemek, bir börek olunca fazla yemek zor gelmiyor

Ama tamamen kişiseldir.
Teknik olarak ise günde aldığın kalori miktarını attırman gerekir. Basitçe biraz daha fazla yersen alırsın. Ama metobilizman çok hızlı olabilir veya farklı bir şey. Doktora git en iyi şeyi sana o söyler.
İnsanı bir makine olarak kabul ettiğin için yanlış hesap yapıyorsun.
Senin gözünde bir kimyasal reaksiyonda giren çıkan herşey sabit. Oysa iş öyle değil.
İnsanın harcadığı enerjinin büyük kısmı yapılan işe değil bazal metabolizmaya harcanır.
Sıcak kanlı canlılarız. Tükettiğin kalorinin büyük kısmını vücudunu belirli bir ısıda tutmak için harcıyorsun.
O yüzden soğuk kanlı canlılar 6 ayda bir yemek yiyerek hayatta kalabilir. Sen kalamazsın.
Ayrıca hiç bir iş yapmasan bile gençlik yıllarında yine ciddi bir boyutta kaloriyi hücre yenilenmesi ve vücudun gelişimi için harcıyorsun.
Vüct gelişimi durduktan, hücre yenilenmesi durdurduktan sonra ciddi bir kalori fazlasına sahip oluyorsun.
Enerjinin korunumu ve kütlenin korunumu varsa nasıl oluyor da 1.2 motorlu 100 km de 4 litre yakıt tüketen araba ile 2.0 motorlu 100 km 8 litre yakıt tüketen arama aynı beygir gücüne sahip olabiliyorlar? Gittikleri km yani yapılan iş aynı ama motor boyutları ve yakılan yakıt miktarı yarı yarıya.
Yanıtı basit. Kayıp kaçak enerji. Küçük motor daha verimli çalışıyor.
Aynı şekilde leptin hormonu döngüsünü bozarsanız bazal metabolizma hızınız düşer.
Leptin hormonunu bozmasanız da bu sefer yaş ilerledikçe motorunuz yani mitokondrileriniz yaşlandığı için daha verimsiz çalışır.
Senin bütün sıkıntın kalorinin sadece bedensel bir aktivite karşılığında tüketildiğini düşünmen.
Bütün gün yatan hareketsiz yaşam süren 20 yaşındaki bir adamın kalori ihtiyacı 2400 kaloridir.
Bu vücut ısısını korumak, nefes alıp, organlarının çalışması, ve hareketsiz bir yaşamsal aktiviteyi sürdürmek için gerekli enerjidir.
Bu çocuk 1 saat koşarsa ne kadar kalori yakar? 350-400 kalori. Yani bu adamın bir o kadar daha kalori harcaması için 6 saat koşması lazım.
Kilo alıp vermede irade üzerinde şeyler vardır.
Kilo vermeyenlere iradesiz diyebiliyorsun, peki günde 3 ekmek yiyerek kilo alamayan adamlar var onlara ne diyeceksin? Onlar da mı iradesiz?
Madem herşey vücuda giren çıkan kalori hesabı ile alakalı, irade ile alakalı dana gibi yiyerek kilo alamayan adamlara ne diyeceksin?
Kilo alıp vermede hareketten ve kalori hesabından önce düzeltilmesi gereken şeyler var.
O da metabolizmayı düzenleme. Yüksek insülin değerleri ile kilo vermek mümkün değildir mesela.
Hormonal düzen, insülin ve şeker düzeylerini ayarlamak lazım.
Ayrıca kaç kilosun bilmiyorum ama seni 130 kilodan 100 kiloya düşerken görmek isterim.
Bakalım aynı irade meselelerinden bahsedebilecek misin?
Kilolu insanlarda insülin direnci gelişir. Yemek yememek yoksunluk krizine sokar.
Alokolikler gibi hatta uyuşturucu müptelaları gibi yemek yemediğiniz dönemde hastalık hissi duyarsınız.
Kilolarınız spor yapmanıza engel olur. Özellikle ileriki yaşlarda omurga bel fıtığı sorunları başlar.
Gençlikteki gibi çıkıp koşamazsınız dizleriniz ağrır fazla kilodan.
Ben bunu yaptım 130 dan 100 e indim. Sonra tekrar 140 a çıktım.
Yani kardeşim yaşın gereği pek çok şeyin farkında değilsin.
40 yaşına gelince aynaya bakmanı, kendini ve çevrendki arkadaşlarını 20 li yaşlardaki halleri ile kıyaslamanı öneririm.
Kilo vermek çok basit matematik hesabı değildir.