Hocam yaşın kaç bilmiyorum ama ben 40 yaşındayım.
20 lu yaşlardaki aktivitem ve kilom,
30 lu yaşlardaki aktivietm ve kilom
ve 40 lı yaşlardaki kilomnu karşılaştırabiliyorum.
Senin vücudunda enerji üretenler hücre içindeki mitokondrilerdir.
Yaşın ilerledikçe mitokondrileri oksitide oluyorlar, daha az enerji üretiyorlar.
Daha az enerji da daha fazla depolanıyor demek.
Kilo kalori hesabında bazal metabolizma hızını alırlar. Yaş ilerledikçe bazal metabolizma hızın düşer.
Bu işin evrildiğin hayatla falan alakası yok, gençken insanlar yaşlanmanın etkilerinden ve yaşlanma hissinden bihaber oluyorlar.
Diğer taraftan yeşil çayın sperm sayısı azalttığına ilişkin hiç bir şey duymadım.
Daha sonra arattım internette, hem
scholar.google.com da hem de normal internette.
Tam tersina yeşilçay içindeki antioksidanların oksitlenme karşıtı etkileriyle ilgili milyon tane kaynak var.
Hatta tam tersini sperm kalitesine katkısını söyleyen araştırma sonuçları var.
Yeşil çay kahveden kat kat fazla kafein içerir ve fazla kafein zararlıdır ve çok yeşil çay tüketilmemelidir.
Ama Yeşil çay sperm azaltır diyorsan saygın bir üniversiteden saygın bir araştırma sonucuna atıf yapman lazım.
Eğer ciddi bir bilimsel çalışmaya atıf yapmadan bir laf söylüyorsan asıl cahillik budur.
Boğaz tutarak kilo verme felsefen de işe yaramaz.
Şu andaki kilolarımın asıl sebebi boğazımı tutarak kilo vermemdir.
Boğazınızı tuttuğunuzda leptin döngünüzü bozuyorsunuz.
Ömür boyu boğazı tutmak demek alternatif bir hayat şekli sürmek demektir, o boğaz tutmak değildir.
Yani değerli kardeşim ömrüm boyunca 5 kere 20 kilodan fazla kilo verdim
3 kere 30 kilodan fazla kilo verdim.
Dönüp geldiğim yer gösteriyor ki aslolan kilo vermek değil, doğru şekilde kilo vermek.
Yanlış şekilde kilo verdiğinizde eskisinden daha fazla kilo alıyorsunuz sonunda...
Bakın yağ yakım süresi ve oranları değişir siz şimdi bana şunu mu iddia ediyorsunuz ?
(Anlamak için tanımlayalım ; X Yakılan kalori )
20 Yaşında 1 KM ol yürüdüğünüzde X kalori yakılır.
30/40 Yaşında 1 KM yol yürüdünüz de Y kalori yakılıyor. ( Bu sizin iddia ettiğiniz.) normalde giren kalori ve çıkan kalori denklemi budur ?
Makine aynı makine KÜTLENİN KORUNUMU ve bir kardeş diğer kanuna kendi aklınızda karşı mı geliyorsunuz ? O zaman yeni yüzyılın Einstein'ı olarak sizi keşfettiğim için bana minnettar olmalısınız.
Burada değişkenler vücuttur. Hata size şöyle bir gerçek söyleyeyim. Kilonuz arttıkça artan her kilo için 1 KM'de daha FAZLA Kalori(X) yakarsınız. Sonuçta 100 kilo ile 110 kilonun hareketleri için yakılan enerji kilo arttıkça artar. Yani burada doğru orantı vardır.
Sizin söyledikleriniz kişisel ve yaşamsal şeylerdir.
Evet kendinizi bunları ayırt edebildiğinizi düşünmeniz normaldir. Bilgi yoksa yorumlayabilen bir insan günlerce ve aylarca susmadan anlatabilir.
Söylediğiniz şeyler yaşamınızın değişmesidir. Belki 30 yaşında 20 yaşınızdan daha fazla yiyorsunuz. Belki de daha az hareaket ediyorsunuz. Bu bir gerçektir.
Siz hayatınızda bir şey yaşadığınızda ve bazı sonuçlar aldığınızda bu doğru demek değildir. Fazlaca kilo verince daha sonra tekrar almanız Dünya insanı olarak İRADE diye tanımladığımız şeyin siz de az olmasından kaynaklıdır.
Bakın Rakamları Sallayarak bir örnek vereceğim. ( 1000 Kalori =140 Gram Dersek)
20 Kilo verince çok başarılı bir iş yapmışsınız. Keşke ben de yapabilsem.
Lakin 30 Kilo almak nedir ? Bunun gerçek anlamını biliyor musunuz ? 1 Yılda 30 kilo almak için ayda 2.5 kilo almanız demektir. ( Ki süreyi uzun tuttum normalde bu kadar kilo alıp veren biri kısa sürede bu kadar kilo alabilir.) Günde 2500 kalori yaktığını varsayalım, 3071 kalorilik beslenirsen aradaki 571 kalorilik fark sizin kalori fazlalığın olacak. Bunu her gün yaptığında da, bu fazlalıklar yavaş yavaş birikerek kilo almanı sağlayacak. Günde 571kaloriden haftada 7 x 571= 3997 kalorilik bir fazlalık oluşacak. Bu da ayda senin 2.500 gram almana sebep olacak.
Alıntı
Yani kısaca söylemek gerekirse ; Abim bolca yiyoruz işte. Gün geçtikçe, yaş ilerledikçe ya hareketi azaltıyoruz ya da yemeği arttırıyoruz. Asıl gerçekler bunlar..
Aldıran yokmu hocam vermek isteyen kadar kilo almak isteyende çok
Kardeşim kilo verme sorunu olanların yanına " Kilo almak gerekiyor." diye cümleyi söyleyince biraz farklı kaçıyor.

Belki kişiseldir ama kilo almak çok basit geliyor

Güzel bir yemek, bir börek olunca fazla yemek zor gelmiyor

Ama tamamen kişiseldir.
Teknik olarak ise günde aldığın kalori miktarını attırman gerekir. Basitçe biraz daha fazla yersen alırsın. Ama metobilizman çok hızlı olabilir veya farklı bir şey. Doktora git en iyi şeyi sana o söyler.