Anket Türkçe konuşmak zor mu ?
Toplam Katılımcı Sayısı: 59
Türkçe konuşmak zor mu ?
Evet
%64,41 (38 Oy)
Hayır
%35,59 (21 Oy)
  • 15-03-2019, 01:12:45
    #28
    fatii adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    günü çıkarabiliyorum hamdolsun 😂 ama bir şey anlatacaksam gelde takılmadan anlat 😂
    Bir hocamız vardı takılmamak ııı dememek için kelime haznemizin geniş olması gerektiğini söylerdi buna kitabın faydası çok fazla onun yanında her gün okulda bize yasaklı kelimeler verir tüm gün o kelimeleri kullanmadan konuşmamızı isterdi büyük faydasını gördük tavsiye ederim
  • 15-03-2019, 01:15:55
    #29
    igtr.net
    ilyasutkum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir hocamız vardı takılmamak ııı dememek için kelime haznemizin geniş olması gerektiğini söylerdi buna kitabın faydası çok fazla onun yanında her gün okulda bize yasaklı kelimeler verir tüm gün o kelimeleri kullanmadan konuşmamızı isterdi büyük faydasını gördük tavsiye ederim
    hep aynı kelimeler kullanıyorz diye anlatınca büyük ihtimaller onu karşılayavak kelime bulamıyoruz. Ama ben her zaman sözlük okumayı seven biriydim yani kelime haznesinde sorun olduğunu düşünmüyorum. en basit şekilde şöyle diyeyim

    düşündüğümü ifade etmeye çalışıyorum fakat ya devrik cümle ile yada takılarak anlarabiliyorum 😊
  • 15-03-2019, 01:19:49
    #30
    fatii adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hep aynı kelimeler kullanıyorz diye anlatınca büyük ihtimaller onu karşılayavak kelime bulamıyoruz. Ama ben her zaman sözlük okumayı seven biriydim yani kelime haznesinde sorun olduğunu düşünmüyorum. en basit şekilde şöyle diyeyim

    düşündüğümü ifade etmeye çalışıyorum fakat ya devrik cümle ile yada takılarak anlarabiliyorum 😊
    Tekerleme çalışın, uzun cümle kurmaktan kaçının kendinizi kısa cümlelerle ifade etmeye çalışın, cümle kurarken doğru yerde nefes alıp vermeye dikkat edin bir süre deneyin bakın hocam
  • 15-03-2019, 01:31:29
    #31
    ilyasutkum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir hocamız vardı takılmamak ııı dememek için kelime haznemizin geniş olması gerektiğini söylerdi buna kitabın faydası çok fazla onun yanında her gün okulda bize yasaklı kelimeler verir tüm gün o kelimeleri kullanmadan konuşmamızı isterdi büyük faydasını gördük tavsiye ederim
    13 -14 sene önce ilkokuldayım o sıralar , bir öğretmenim vardı babayiğit bir kadındı amma. Ben konuşamazdım , kitap okumayı sevmezdim. Sürekli bir şey sorulduğunda “neydi ım , neydi” diye takılırdım birgün öyle bir tokat attı ki “bir daha neydi demeyeceksin” dedi.

    O günden bu yana bir daha asla “neydi” demedim , ve o günden bu yana kitap okumaya düşkünlüğüm o tokat şiddetinde arttı.
  • 15-03-2019, 01:32:55
    #32
    cnazade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    13 -14 sene önce ilkokuldayım o sıralar , bir öğretmenim vardı babayiğit bir kadındı amma. Ben konuşamazdım , kitap okumayı sevmezdim. Sürekli bir şey sorulduğunda “neydi ım , neydi” diye takılırdım birgün öyle bir tokat attı ki “bir daha neydi demeyeceksin” dedi.

    O günden bu yana bir daha asla “neydi” demedim , ve o günden bu yana kitap okumaya düşkünlüğüm o tokat şiddetinde arttı.
    Daha etkili çözüm yok klasik Türk taktiği 😂
  • 15-03-2019, 01:34:57
    #33
    igtr.net
    ilyasutkum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tekerleme çalışın, uzun cümle kurmaktan kaçının kendinizi kısa cümlelerle ifade etmeye çalışın, cümle kurarken doğru yerde nefes alıp vermeye dikkat edin bir süre deneyin bakın hocam
    tekerleme çalışalım bakalım 😊 belki bu da olur 😊

    cnazade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    13 -14 sene önce ilkokuldayım o sıralar , bir öğretmenim vardı babayiğit bir kadındı amma. Ben konuşamazdım , kitap okumayı sevmezdim. Sürekli bir şey sorulduğunda “neydi ım , neydi” diye takılırdım birgün öyle bir tokat attı ki “bir daha neydi demeyeceksin” dedi.

    O günden bu yana bir daha asla “neydi” demedim , ve o günden bu yana kitap okumaya düşkünlüğüm o tokat şiddetinde arttı.
    hocam şimdi bir banada mı vurmalı 😂 yaşın 22 biri vursa kötü olur sanki.

    ilyasutkum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Daha etkili çözüm yok klasik Türk taktiği 😂
    😂😂işe yarıyor ama bazen
  • 15-03-2019, 01:42:29
    #34
    fatii adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tekerleme çalışalım bakalım 😊 belki bu da olur 😊



    hocam şimdi bir banada mı vurmalı 😂 yaşın 22 biri vursa kötü olur sanki.



    😂😂işe yarıyor ama bazen
    Vurulacak yaşı geçmişsin , okuyarak öğrenme çağındasın ).

    Kitap okuyarak çözemeyeceğin bir durum değil ama dünya klasikleri oku , Namık Kemal oku Cemal Süreya oku. Yeni nesilden değilde geçmişten oku.

    Mustafa Kemal Atatürk’ün NUTUK adlı eserini oku hiç görmediğin , bilmediğin ve duymadığın bir türkçe ile karşılaşıp kelime hazneni geliştirirsin. Bilmediklerinin altını çiz. Dön anlamını öğren.

    İnan çok keyifli olur.
  • 15-03-2019, 01:45:10
    #35
    igtr.net
    cnazade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vurulacak yaşı geçmişsin , okuyarak öğrenme çağındasın ).

    Kitap okuyarak çözemeyeceğin bir durum değil ama dünya klasikleri oku , Namık Kemal oku Cemal Süreya oku. Yeni nesilden değilde geçmişten oku.

    Hiç olmadı Mustafa Kemal Atatürk’ün NUTUK adlı eserini oku hiç görmediğin , bilmediğin ve duymadığın bir türkçe ile karşılaşıp kelime hazneni geliştirirsin. Bilmediklerinin altını çiz. Dön anlamını öğren.

    İnan çok keyifli olur.
    eğer farklı bir türkçe ile yazılmışsa okunması gerek o zaman.

    ayrıca günümüz edebiyatı çok ham yani bende şahsen yakın dönemde ki yazarları okumuyorum 😊
  • 15-03-2019, 10:54:50
    #36
    bol okumak diksiyon üzerine çalışmak lazım yoksa günlük kelime kullanım haznemiz 300 400 zaten bununla iyi bir konuşmadan bahsedilemez