• 04-03-2019, 12:00:28
    #19
    Bu kesilen ücret vergi değil, gümrüğe sunum ücreti olarak geçiyor.

    Normalde önceden şüpheli görülen, iri paketler veya xray da dikkat çeken ürünler KİM' den ( kargo işleme merkezi ) UKİM ' e ( uluslar arası kargo işleme merkezi ) buraya sevk edilirdi. Buraya sevk edilen ürünler açılır eğer ürün belirtilenden farklıysa, tutarı fazlaysa, yada ticari değer taşıyor ise ona göre işlem yapılırdı. Gümrük vergisi çıkacak ise vergiyi yansıtırlar ve bunun üzerine yine 5 liraya yakın gümrük sunum ücreti + damga vergisi keserlerdi. Ürünüzün ukim e girdiğinide üzerinin PTT bantı ile açıldığından anlayabiliyordunuz. Şimdi görünen o ki KİM ' de çalışanlarada paket açma yetkisi verilmiş ve onlarda xray yerine tüm ürünleri manuel açıp daha sonra otomatik olarak 5 lira tutarındaki rakamı direk geçiriyorlar, pardon yansıtıyorlar.
  • 04-03-2019, 12:01:43
    #20
    Biraz ileri giderek, almadıkları son vergi... İnançlı insanlardan Allah vergisi alsınlar. Güzel insanlara, Allah vergisi güzellik diyorlar ya, Allah vergisi ödemesi adı altında bu verginin de alınması dileğimle..

    Şimdi, dün bir anahtarlık kılıfı aldım, 5 lira bir de yiğenim için boyanan mini yelpaze aldım. 7 lira.

    Kapıda ikisine de 5'er lira vergi mi ödeyeceğim?

    Anlamadığım şu; Türkiyede bu ürün 15 liraysa 8 lira mininumum kargo zaten, biz yine yurt dışından alabildiğimizi, 2 ay bekleyeceğimizi yurt dışından alacağız zaten.
    Bunu bilmemek için salak olmak lazım. Ama zaten anlaşmalar ile geliyordu. Vergi ise 5 liraya %18 vergi eklersin geçersin adı vergidir.
    +5 lira yazmak ve bununla TR deki satıcıları korumak mantığı bizim aklımızla alay edilmesidir.
    Ki bunun adı vergi değil, soygundur. Bildiğin soygun. Beddua edecektim ama artık gerek duymuyorum, beter olalım, bin beter olalım. Bizim gibilere müstehak...
  • 05-03-2019, 00:18:00
    #21
    bu daha iyi günlerimiz bize işlerine gelmedikleri zaman ülkeyi kötülüyor diyorlar herşey ortada bunlar daha iyi günlerimiz hayat yurtdışında yaşıyanlara güzel adam burada bi geliyor 1 euro sunu 6 bozuyor daha ne olsun )
  • 05-03-2019, 00:19:17
    #22
    Üyeliği durduruldu
    isyan yok abi isyan bitek benim mücadelemle olmaz ki
  • 05-03-2019, 00:40:51
    #23
    Bugüne kadar iktidar partisine oy vermeyen ben gelecek olan genel seçimlerde ilgili partiye oy vereceğim.

    Neden mi ?
    Bugüne kadar çevredekilerimize ve konuştuğumuz insanlara anlatmaya çalıştık. Ama nedense söz konusu partinin başındaki adama babalarından daha çok güveniyor ve seviyorlar. Ama son zamanlarda gördük ki; sopanın ucu kendilerine dokununca ve çıkarları kesilince yok iktidar şöyle, yok böyle gibi hayıflanmalar başladı.

    Bugüne kadar yalvardık etmeyin diye, biz zaten 15 senedir alıştık bu adamlara. Bundan sonra oyum bunlaradır ki birazda siz çekin bakalım nasıl oluyormuş
  • 05-03-2019, 00:42:28
    #24
    uzmangrafik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    70x5,2 = Güzel Para

    https://www.youtube.com/watch?v=BrDLTLzMZP8

    aklıma bu geldi
  • 05-03-2019, 01:02:51
    #25
    netadmin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bugüne kadar iktidar partisine oy vermeyen ben gelecek olan genel seçimlerde ilgili partiye oy vereceğim.

    Neden mi ?
    Bugüne kadar çevredekilerimize ve konuştuğumuz insanlara anlatmaya çalıştık. Ama nedense söz konusu partinin başındaki adama babalarından daha çok güveniyor ve seviyorlar. Ama son zamanlarda gördük ki; sopanın ucu kendilerine dokununca ve çıkarları kesilince yok iktidar şöyle, yok böyle gibi hayıflanmalar başladı.

    Bugüne kadar yalvardık etmeyin diye, biz zaten 15 senedir alıştık bu adamlara. Bundan sonra oyum bunlaradır ki birazda siz çekin bakalım nasıl oluyormuş
    bunu yapma iste dostum
  • 05-03-2019, 01:06:06
    #26
    Adam taaaa çinden 0.50 centlik şeyi ücretsiz kargoyla gönderiyor ama emek olmadan bişey olmadan Türkiye vergi alıyor.

    Zaten bunun prosedürü 22 euro. Küçük zarflardan vergi almak için bir yasal dayanak yok..
    Bu ne saçmalıktır.
  • 05-03-2019, 01:12:35
    #27
    Type adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nefes alma vergisi de istiyoruz...
    Adam taaaa çinden 0.50 centlik şeyi ücretsiz kargoyla gönderiyor ama emek olmadan bişey olmadan Türkiye vergi alıyor.

    Zaten bunun prosedürü 22 euro. Küçük zarflardan vergi almak için bir yasal dayanak yok..
    Bu ne saçmalıktır.

    Var mı bir babayiğit Anayasa mahkemesine kanunsuz işlem yapıyorlar diye şikayet edecek bir herif ?


    Neyse ben fazla konuşmayayım. Yoksa cidden birilerine söveceğim gerek yok değer mi değmez ?