Bu kesilen ücret vergi değil, gümrüğe sunum ücreti olarak geçiyor.
Normalde önceden şüpheli görülen, iri paketler veya xray da dikkat çeken ürünler KİM' den ( kargo işleme merkezi ) UKİM ' e ( uluslar arası kargo işleme merkezi ) buraya sevk edilirdi. Buraya sevk edilen ürünler açılır eğer ürün belirtilenden farklıysa, tutarı fazlaysa, yada ticari değer taşıyor ise ona göre işlem yapılırdı. Gümrük vergisi çıkacak ise vergiyi yansıtırlar ve bunun üzerine yine 5 liraya yakın gümrük sunum ücreti + damga vergisi keserlerdi. Ürünüzün ukim e girdiğinide üzerinin PTT bantı ile açıldığından anlayabiliyordunuz. Şimdi görünen o ki KİM ' de çalışanlarada paket açma yetkisi verilmiş ve onlarda xray yerine tüm ürünleri manuel açıp daha sonra otomatik olarak 5 lira tutarındaki rakamı direk geçiriyorlar, pardon yansıtıyorlar.