• 06-10-2018, 13:04:53
    #10
    roadscrat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    20 yaşındasın çok geç değil ve kendini çok sıkmana gerek yok zaten tecrübende yok bu yüzden iş bulamaman gayet normal çünkü çok genç ve tecrübesizsin yani 20 yaşında türkiye standartlarına göre bu gayet doğal benden sana tavsiye git birşeyler öğren illa yazılım öğreneceksin diye kendini sıkmana gerek yok bazıları yazılıma merak salar bazıları grafiğe bazıları ise networke yani önce ne istediğini bul sonrada o alanda en az 1 sene kendini geliştir sonra zaten fazla iş bulmak için çabalamayacaksın firmalara cv yollaman projelerini yollaman yeterli olacak inan bana türkiyede çok şirket var ve halen çok fazla eleman alımı yapıyorlar fakat bilgisiz ve tecrübesiz elemanı kimse şirketine almak istemez. Biraz şirket sahibi yerine kendini koyarak empati kurmaya çalış Son olarak tavsiyem bedevacıların yanında sakın ama sakın çalışma bırak batsınlar ülke en azından boş bedevacı şirketlerden kurtulur.

    Her zaman kendine dürüst olmaya çalış şunuda unutma 20 yaşında 35 yaşında ki bilişim çalışanlarına taş çıkartacak gençlerde var fakat onlar üniversitede gezmek tozmak kızlarla takılmak yerine tüm hayatını bu işe adayarak birşeyler yapmaya çalışıyorlar senin onlara yetişmen için aynı şekilde çalışman gerekiyor çalışmadan öğrenmeden hiçbir yerde iş bulamazsın.
    İnanın çok ama çok doğru anlatmışsınız. Koyuyorum kendimi işverenlerin yerine aynı dediğiniz gibi bilmeyen adamı ben işveren olsam ben bile almam. Yazılıma çok büyük hevesim var, özellikle Asp.net MVC alanında uzmanlaşmayı çok istiyorum hedefim bu yönde yani. Lisede Console üzerinde C# gördük. Orada inanın gayet başarılıydım ve severek giriyordum derse. Şimdi geç kalmışlık hissi ve bu zamana kadar kendimi geliştirmememden dolayı kendimi sıkıyorum. Oturup eksiklerimi gidereceğime kara kara düşünüyorum. Bu foruma üye olmak zordur bilirsiniz, ben bu konuda da kendimi avantajlı görüyorum. Burada kendi sektörümden binlerce bilgili başarılı insan var, onlarla konuşabilirim tanışabilirim fikir alışverişi yapabilirim. Bunlar bana bu yolda büyük artı katacaktır. Teşekkür ederim cevabınız için.
  • 06-10-2018, 13:05:54
    #11
    Üyeliği durduruldu
    Önlisans programcılık kadar çöp bir bölüm yok. Okulda hiç birşey öğretmiyorlar. Öyle bir sektör ki bilmiyorsan diploman bir işe yaramıyor. Şimdi ki aklım olsa 2 sene o okula harcayacağıma C ve Sistem Programcıları derneğine giderdim 2 yıl. Lise mezunu fakat işi bilen biri olarak çıkardım. İlle de diplomam olsun diyorsan da açık öğretimde başka çöp bölümler var 2 senelik.
  • 06-10-2018, 13:13:10
    #12
    RemziKurcan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gayet normal hocam, içerik giren eleman geçici elemandır. Kalıcı eleman olabiliceğiniz iş ilanlarına yönelin, eğer aceleniz yoksa kendinize bir proje hedefleyin o projeyi yapmaya çalışırken zaten şirketlerin istediği yetkinliğe yavaş yavaş gelirsiniz. Çevrenizdeki tanıdıklarınıza sadece masrafı fiyatına internet sitesi yapın portfolyo oluşturun.
    Hocam staj yeri bakarken benim hedefim bir yazılım firmasına girip bu 4 ayı dolu dolu geçirmekti, okul biraz değişik bir sisteme geçtiği için normalde yazın yapılıyordu stajlar bizim okulsa bir okul dönemini staj programına çevirdiler, hal böyle olunca onlarca yazılım firmasını aramama rağmen bizim stajyerimiz var, gerek yok, CV gönderin, gönderiyorum dönüş yok, geri döneceğiz diyorlar, dönüş yok derken arkadaş bu firmada çalışıyordu web developer olarak, bana PHP biliyorum diyordu okul zamanında, sonra bir gün mesaj attı gel benim yanıma yanımda öğrenirsin PHP'yi ben öğretirim sana dedi. 4 ay boyunca Wordpress üzerinde Page Builder ile siteler yaptı. 1 satır kod yazdığını görmedim, az birşey CSS yazdı fakat bende orta derecede hakimim. 4 ay boyunca Wordpress ile yapılmış sitelere içerik ekledim veya Page Builder ile yapılışını izledim. İnanın hayatımın geçmeyen en uzun dönemiydi bu zaman. Bu süre zarfında dediğiniz gibi kendime referans elde edebileceğim işler yapmam gerektiğini anladım ve bir firmaya wordpress ile site yapmaya anlaştım ama heves edip başına oturup çalışıp çabalayıp bitiremedim ve referans kazanamadım. Suçlu hep benim haklısınız o konuda ama yazdıklarınızdan sonra biraz rahatladığımı söyleyebilirim. Teşekkür ederim.
  • 06-10-2018, 13:19:23
    #13
    maassiz adam mi calistirilir.sgk yi ara sikayet et
  • 06-10-2018, 13:24:49
    #14
    İş bulamama durumunuza karşılık vereceğim soruları cevaplarsanız sevinirim.

    Linkedin profil linkiniz nedir?
    Github hesabınızın linkini paylaşır mısınız?
    Katıldığınız hackathon, seminer, konferansları yazar mısınız?
    Yaptığınız yazılım işleri için referans portföy linkinizi paylaşır mısınız?

    Bu sorulara cevap vermediğiniz sürece sadece bilgisayar programcılığı mezunu yazan bir diplomaya sahipsiniz demektir.
  • 06-10-2018, 13:25:53
    #15
    bilgicinitr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    maassiz adam mi calistirilir.sgk yi ara sikayet et
    Hocam birde bana şunu diyor, ben 4 ay staj yaptım ya, Patron seni tanıyor zaten, bunun altında kalmaz falan diyor bana. Ulan Patron bunun altında kalmayacaksa staj zamanında yemeği yada 1 lirayı esirgemeseydi. Ayrıca şuda var Mayıs ayında ben oruç tutuyorum, stajeriz ya başka biri boş oturmasına rağmen ben bakkala gidip ofise dondurma alıyordum. Anlayışsız, düşüncesiz, adam kullanmayı seven bir firma. Bu arada Patron'un durumu kötü ama 2 ay evvel daha büyük bir ofise geçti firma, eleman sayısını arttırdı ayrıca Patron ofise gün içinde 1 saatliğine falan uğruyor onun haricinde geziyor, bindiği araba Range Rover Sport yüksek model bir araç. Durumu kötüyse aracını satsın ne diyeyim. Durumu kötü olan patron Range Rover'la akşama kadar gezmez veya daha büyük ofise geçip maliyeti arttırmaz. Bunların hepsi bahane bana göre mantıklı bir bahanede değil, herşey ortada ama bana durumumuz kötü 1,5 ay maaş veremeyiz, sigorta ticket belki ayarlayabiliriz, 1,5 ayın sonunda durumumuz iyi olursa seni asgariyle başlatırız, muhtemelen 1,5 ayın parasınıda vermeyecekler. Ben çektiğim çileyi biliyorum orada, bir daha aynı çileyi çekmem. Ayrıca arkadaşım 1,5 yıldır orada çalışıyor ve bana 2.200 lira maaş alıyorum demesine rağmen muhasebeciden 1600 lira aldığını öğreniyorum. Yalana ne gerek var değil mi? 1,5 yıldır çalışıyor ve hala 1600 lira alıyor.



    DemirayBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İş bulamama durumunuza karşılık vereceğim soruları cevaplarsanız sevinirim.

    Linkedin profil linkiniz nedir?
    Github hesabınızın linkini paylaşır mısınız?
    Katıldığınız hackathon, seminer, konferansları yazar mısınız?
    Yaptığınız yazılım işleri için referans portföy linkinizi paylaşır mısınız?

    Bu sorulara cevap vermediğiniz sürece sadece bilgisayar programcılığı mezunu yazan bir diplomaya sahipsiniz demektir.
    Hocam haklısınız sonuna kadar, bu soruların ilkine cevap verebilirim ama vereceğim link cevap yerine geçmeyecektir. Kendimi geliştirmem lazım bunun son derece farkındayım ama sıkıyorum kendimi. Biliyorum bu sektörde deneyim, bilgi, referans şart sertifika alsam bile bana artı katacak fakat kendimi geliştirmeye başlayacağım o anki hevesi bulamıyorum. Yazılım konusunda iş sahibi olmayı kariyer hedeflemeyi düşünüyorum fakat dediğiniz gibi bu boş oturarak değil zamanı iyi değerlendirerek olacak birşey. Açıkçası bu iş teklifi gelene kadar 3-4 günlük periyodda kodlama kursuma başlamış ve gün gün düzenli çalışıyordum ama gelen teklifle hem sinirim hopladı hemde hevesim kırıldı. Beni boş adam olarak görmeleri beni daha da heveslendireceğine bende ters tepkiye yol açtı.
  • 06-10-2018, 13:35:50
    #16
    OsmanAltintas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam birde bana şunu diyor, ben 4 ay staj yaptım ya, Patron seni tanıyor zaten, bunun altında kalmaz falan diyor bana. Ulan Patron bunun altında kalmayacaksa staj zamanında yemeği yada 1 lirayı esirgemeseydi. Ayrıca şuda var Mayıs ayında ben oruç tutuyorum, stajeriz ya başka biri boş oturmasına rağmen ben bakkala gidip ofise dondurma alıyordum. Anlayışsız, düşüncesiz, adam kullanmayı seven bir firma. Bu arada Patron'un durumu kötü ama 2 ay evvel daha büyük bir ofise geçti firma, eleman sayısını arttırdı ayrıca Patron ofise gün içinde 1 saatliğine falan uğruyor onun haricinde geziyor, bindiği araba Range Rover Sport yüksek model bir araç. Durumu kötüyse aracını satsın ne diyeyim. Durumu kötü olan patron Range Rover'la akşama kadar gezmez veya daha büyük ofise geçip maliyeti arttırmaz. Bunların hepsi bahane bana göre mantıklı bir bahanede değil, herşey ortada ama bana durumumuz kötü 1,5 ay maaş veremeyiz, sigorta ticket belki ayarlayabiliriz, 1,5 ayın sonunda durumumuz iyi olursa seni asgariyle başlatırız, muhtemelen 1,5 ayın parasınıda vermeyecekler. Ben çektiğim çileyi biliyorum orada, bir daha aynı çileyi çekmem. Ayrıca arkadaşım 1,5 yıldır orada çalışıyor ve bana 2.200 lira maaş alıyorum demesine rağmen muhasebeciden 1600 lira aldığını öğreniyorum. Yalana ne gerek var değil mi? 1,5 yıldır çalışıyor ve hala 1600 lira alıyor.




    Hocam haklısınız sonuna kadar, bu soruların ilkine cevap verebilirim ama vereceğim link cevap yerine geçmeyecektir. Kendimi geliştirmem lazım bunun son derece farkındayım ama sıkıyorum kendimi. Biliyorum bu sektörde deneyim, bilgi, referans şart sertifika alsam bile bana artı katacak fakat kendimi geliştirmeye başlayacağım o anki hevesi bulamıyorum. Yazılım konusunda iş sahibi olmayı kariyer hedeflemeyi düşünüyorum fakat dediğiniz gibi bu boş oturarak değil zamanı iyi değerlendirerek olacak birşey. Açıkçası bu iş teklifi gelene kadar 3-4 günlük periyodda kodlama kursuma başlamış ve gün gün düzenli çalışıyordum ama gelen teklifle hem sinirim hopladı hemde hevesim kırıldı. Beni boş adam olarak görmeleri beni daha da heveslendireceğine bende ters tepkiye yol açtı.
    Olay seni boş adam olarak görmeleri değil. Bunlar şark kurnazı... Bedavaya çalışacak birilerini buldukça o adam range rovera biner. Senin arkadaşım dediğin kişide pastadan pay kaparım bu şekil davranırsam diye kafasında tilkilik yaptığını zanneden boş beleş birisi. Ne ülkenin yazılımı o şirketin elinde ne de sen onlarla çalışmak zorundasın. Önce kendi alanını belirle. Sonrasında o konu üzerine günün büyük çoğunluğunu o işe ayır. Mobil uygulama mı yazmak istiyorsun otur internet başına aç eğitim setini, sette verilen talimatları uygula, temeli kazan, algoritma basit seviyede oluşsun. Sonrasında kendin hiç bir geliri olmasa dahi projeler üret ki sırf el becerisi, hız, algoritma, alışkanlık kazanasın. Sonrasında kendine sağlam bir proje yaparsın. Ondan sonra şirketler sana yüksek fiyatlarla kapına gelir. Lakin zamanını boşa harcama.
  • 06-10-2018, 13:42:20
    #17
    DemirayBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Olay seni boş adam olarak görmeleri değil. Bunlar şark kurnazı... Bedavaya çalışacak birilerini buldukça o adam range rovera biner. Senin arkadaşım dediğin kişide pastadan pay kaparım bu şekil davranırsam diye kafasında tilkilik yaptığını zanneden boş beleş birisi. Ne ülkenin yazılımı o şirketin elinde ne de sen onlarla çalışmak zorundasın. Önce kendi alanını belirle. Sonrasında o konu üzerine günün büyük çoğunluğunu o işe ayır. Mobil uygulama mı yazmak istiyorsun otur internet başına aç eğitim setini, sette verilen talimatları uygula, temeli kazan, algoritma basit seviyede oluşsun. Sonrasında kendin hiç bir geliri olmasa dahi projeler üret ki sırf el becerisi, hız, algoritma, alışkanlık kazanasın. Sonrasında kendine sağlam bir proje yaparsın. Ondan sonra şirketler sana yüksek fiyatlarla kapına gelir. Lakin zamanını boşa harcama.
    Hocam ilginiz için tekrar teşekkür ederim, bir kaç ay evvel yine r10'da açtığım konu üzerine Asp.net mvc için udemy kurs önerisi istedim. Bir yazılımcı hocam çok ilgilendi ve ısrarla bir kursu önerdi. Aldım daha sonra kurs sahibine mesaj attım konuştum ve bana 3 kurs sıralaması çıkardı, C#'ı baştan pekiştirmek için en baştan başlamamın mantıklı olduğunu iletti ve aldım. İlk kurs ile başladım ve videoda hoca ne yapıyorsa aynısını bende visual studio'da yapıyor ve çalıştırıp kaydediyordum. Kursun sonunda projeler yapıyoruz birlikte bunları gerçekleştirip, işin mantığını pratik ile kazanmak ve daha da geliştirerek referanslarıma eklemeyi düşünüyorum. Güzel planlarım var fakat şöyle düşünüyorum bir işe girsem asgari alsam iş ile beraber kodlama da çalışırım diye düşünüyorum aklımda hep bu var. Bunu silemiyorum kafamdan, kodlama çalışmaya başlıyorum fakat kafama bu soru takılıyor ve sekmeyi kapatıyorum. Doktora gideceğim o raddeye geldim neredeyse.
  • 06-10-2018, 14:00:18
    #18
    internet projelerine yoğunlaş madem sende bu mecralardan bişeyler yapmaya çalış.