• 06-10-2018, 14:32:11
    #19
    Bedavaya çalışılır.
    Ama bedavaya çalışacağın işin sana bir şey katması lazım.
    Sana referans olması lazım.
    Seni eğitmesi lazım.
    Seni 1 adım öteye taşımayacak ve başka birilerinin angaryalarını yapacağın bir iş bedavaya yapılmaz.

    Yaş 20. İşi gücü bırak kendini eğitmeye başla.
    İşin ile ilgili her türlü materyali okuyup dinleyip anlayabileceğin ve işin ile ilgili her tür konuda iletişim kurabileceğin kadar iyi derecede ingilizce öğren.
    En az 1 yazılım dilini istediğin her tür yazılımı yazabileceğin kadar iyi öğren.
    Sonra sen iş aramazsın, işler seni bulur...
  • 06-10-2018, 15:43:51
    #20
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bedavaya çalışılır.
    Ama bedavaya çalışacağın işin sana bir şey katması lazım.
    Sana referans olması lazım.
    Seni eğitmesi lazım.
    Seni 1 adım öteye taşımayacak ve başka birilerinin angaryalarını yapacağın bir iş bedavaya yapılmaz.

    Yaş 20. İşi gücü bırak kendini eğitmeye başla.
    İşin ile ilgili her türlü materyali okuyup dinleyip anlayabileceğin ve işin ile ilgili her tür konuda iletişim kurabileceğin kadar iyi derecede ingilizce öğren.
    En az 1 yazılım dilini istediğin her tür yazılımı yazabileceğin kadar iyi öğren.
    Sonra sen iş aramazsın, işler seni bulur...
    Mükemmel bir anlatım, çok ama çok teşekkür ederim efendim. Eğitimime kaldığım yerden devam edeceğim, İngilizce grammer konusunda iyiyim daha evvel kursa gittim fakat pratik ve kelime kısmını tamamlamam gerekiyor ve günün belli bir kısmını buna ayıracağım. Kodlama konusunda kararım var, bir yazılım dili seçtim ve onda ilerleyip proje üretebilecek seviyeye geleceğim. Hevesim yerine geldi. Teşekkür ederim tekrar.
  • 06-10-2018, 17:33:35
    #21
    Üyeliği durduruldu
    Öncelikle biraz sert yazacağım şimdiden kusura bakabilirsin.

    1- Lise düzeyinde öğretilen C#'î gayet iyi biliyorum. Orada görülen eğitimde kimseyi zorlamıyorlar. Yani seviye olarak çok basit olduğu için severek gitmeniz ve o anlar için başarılı olmanız gayet normal.
    2- Tüm mesajları okudum. Anladığım kadarıyla pek fazla bir vasfınız yok.
    3- Şuan için sadece diplomalı bir mezunsun sadece mezun!
    4- İşsizler kulübüne hoş geldin
    5- İkidebir aldığın kurslardan bahsediyorsun. Açıp izleyip sıkılacağın kurslara r10.net'de gördüğün herkes para vermiştir. Ama hiçbiri açıp bakmaz.
    6- Bu kurslardan sonuç almak çok zordur çünkü öğrenme süreci çok sıkıntılı geçiyor. Yani bu sıkıntı sadece sende değil hepimizde var. Dersleri gidip kütüphanede dinle evdeki rahatlıkla pek birşey öğrenemezsin.
    7- Yaşın 21 ailenin baskısı bu kadar yüksek değilken fazla stres yapma Biraz daha zorla baktın olmuyor. Yolunu farklı bir mesleğe çevirirsin.
    8- Parasıyla tema yaptırır satarsın, Sosyal medya panellerinden gelirler elde etmeye başlarsın, instagram üzerinden mont, ayakkabı, ceket satışları vs. yaparsın.
    9- Prog. Bitirdin diye bilgisayar ile ilgili bir mesleğe atılmak zorunda değilsin. Bu zorunluluğu kendinde hissetmemen gerek.
    10- Kendini hiçbir zaman profesyonel hissetmeyeceksin. Çünkü bilen insan sürekli alçak gönüllü davranır. Eğer minik bir kıvılcım atarak ufak ufak böyle yapabileceğin işleri yaparsan kişiye işi teslim etmek için senden istediği şeyi bilmesende araştırırarak bir şekilde öğrenirsin.
    11- Gerçekten şöyle okudumda bayağı bir saçmalamışım.
    https://www.youtube.com/watch?v=Sd9PiPtm6BY
  • 06-10-2018, 17:39:56
    #22
    Asgardia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle biraz sert yazacağım şimdiden kusura bakabilirsin.

    1- Lise düzeyinde öğretilen C#'î gayet iyi biliyorum. Orada görülen eğitimde kimseyi zorlamıyorlar. Yani seviye olarak çok basit olduğu için severek gitmeniz ve o anlar için başarılı olmanız gayet normal.
    2- Tüm mesajları okudum. Anladığım kadarıyla pek fazla bir vasfınız yok.
    3- Şuan için sadece diplomalı bir mezunsun sadece mezun!
    4- İşsizler kulübüne hoş geldin
    5- İkidebir aldığın kurslardan bahsediyorsun. Açıp izleyip sıkılacağın kurslara r10.net'de gördüğün herkes para vermiştir. Ama hiçbiri açıp bakmaz.
    6- Bu kurslardan sonuç almak çok zordur çünkü öğrenme süreci çok sıkıntılı geçiyor. Yani bu sıkıntı sadece sende değil hepimizde var. Dersleri gidip kütüphanede dinle evdeki rahatlıkla pek birşey öğrenemezsin.
    7- Yaşın 21 ailenin baskısı bu kadar yüksek değilken fazla stres yapma Biraz daha zorla baktın olmuyor. Yolunu farklı bir mesleğe çevirirsin.
    8- Parasıyla tema yaptırır satarsın, Sosyal medya panellerinden gelirler elde etmeye başlarsın, instagram üzerinden mont, ayakkabı, ceket satışları vs. yaparsın.
    9- Prog. Bitirdin diye bilgisayar ile ilgili bir mesleğe atılmak zorunda değilsin. Bu zorunluluğu kendinde hissetmemen gerek.
    10- Kendini hiçbir zaman profesyonel hissetmeyeceksin. Çünkü bilen insan sürekli alçak gönüllü davranır. Eğer minik bir kıvılcım atarak ufak ufak böyle yapabileceğin işleri yaparsan kişiye işi teslim etmek için senden istediği şeyi bilmesende araştırırarak bir şekilde öğrenirsin.
    11- Gerçekten şöyle okudumda bayağı bir saçmalamışım.
    https://www.youtube.com/watch?v=Sd9PiPtm6BY
    Hocam söylediklerinde sonuna kadar haklısın, inkar etmeyeceğim. Bu vakitten sonra gelişim göstermek için sabırlı olmak gerekiyor, hemen sonuç alamayabilirim. Bilişim sektöründe kendime bir yer bulmak istiyorum ve pes etmeden çalışacağım bunun için. Sonuçta kodlama bilenler doğuştan öğrenmediler. Herkes zorlu yollardan geçti farkındayım fakat ben daha yola çıkmak için hazırlanmadım bile. Uğraştığım halde başarısız olucaksam, o zaman hayatıma yön verecek kritik kararı verebilirim. Çok teşekkür ederim yorumunuz için.
  • 06-10-2018, 21:20:10
    #23
    Ben kim ne okumuş ne yapmış bilmiyorum para ticarette onu biliyorum.

    Ben arabaları seviyorum merak ediyorum mesela sanayide dediler şu usta en iyisi gittim yanında hiç para almadan çalıştım sadece araçların motorunu sevdiğim için ve öğrenmek için. Bişey kaybettimmi hayır kazanadımmı çook bence
    • Cankat
    Cankat bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 06-10-2018, 21:54:43
    #24
    stajda çalıştığın yeri unut arkdaşların dediği gibi sizi kullanıyorlar.

    Size tavsiye daha gençsiniz belirlediğiniz yazılımlarda kendinizi geliştirin gerisi gelecektir.
  • 06-10-2018, 22:04:34
    #25
    OsmanAltintas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba herkese, öncelikle vaktinizi çalacağım için tek tek herkesten özür dilerim.

    20 yaşındayım ve Ön Lisans mezunuyum Bilgisayar Programcılığı bölümünden. Yaklaşık 4-5 aydır iş arıyorum fakat benimde sorumsuzluğum yüzünden iş bulamamamı normal buluyorum. Üzerimde bir baskı yok fakat kendimi çok sıkıyorum iş bulamadığım için. Oturup kodlama öğreneyim diyorum bir anlık hevesle, biraz vakit geçiyor iş bulamadım önce iş bulmalıyım gibi kafamı kurcalayan cümlelerle birlikte kodlama çalışmaya ara veriyorum. Bir takıntı haline getirdim diyebilirim bu konuyu.

    Ön Lisans okurken Mart 2018 - Haziran 2018 tarihleri arasında İzmir'de bir reklam ajansında 1 lira para almadan (yemek ücreti dahil) çalıştım. Okul için çalışacağımdan dolayı sineye çektim ve bitirmeyi başardım. 2 gün evvel akşam saatlerinde orada çalışan ve ön lisansta sınıf arkadaşım olan arkadaş beni aradı, daha evvelden beri orada çalışıyordu zaten, işte "firmanın sana ihtiyacı var, gel çalış" dedi bana. Bende sevindim açıkçası çağırdıklarına göre sigortadır ücrettir alabilirim diye düşündüm. "tamam" der demez "ama" ile başlayan bir cümleye girişti. Patronlarının durumunun kötü olduğunu ve bana 3-4 hafta veya 1,5 ay maaş veremeyeceklerini, sigorta ve ticket ayarlamaya çalışacağını iletti. İnanın çok kötü oldum. Zaten iş bulamamaktan sıkılıyorum birde gel bedavaya bize hizmet et gibi bir teklif gelince inanın sıyıracağım kafayı. Patron güya arkadaşıma "sen işe yetişemiyorsun, firmalardan şikayet geliyor, acilen yardıma gelecek birini bul" demiş ve direk beni arıyor. Staj'a başlamadan evvel arkadaş bana "maaş yok ama ben sana ticket ayarlacağım rahat ol" demişti. Patron arkadaşa "verecek durumumuz yok" demiş. Şimdide aynı muhabbet ben sigorta ve ticket ayarlayacağım diyor ki muhtemelen ayarlayamayacak. İnanın 1,5 ay gel bedavaya çalış, sigorta ve ticket belki ayarlarız, 1,5 ayın sonunda da işi öğrenirsen seni asgari ücretle işe alırız teklifini kim kabul eder, direk beni aramasından kullanılıyor gibi hissediyorum kendimi. Ailemin durumu iyi, bana baskıda kurmuyorlar Allah'a çok şükür ama bende bir şeyler yapmak iyi bir kariyer planı hazırlamaya çalışıyorum ama gelen teklife bakın, başka birisine söyleseler inanın yüzüne bakmaz firmanın.

    Azcık hevesim vardı inanın oda gitti. Oturup düşünüyorum sabaha kadar belkide ben ne yapacağım, nasıl başarılı olacağım diye. Bu konuda sıkıntı yaşıyorum. Özgüvenimde iyice gitti, sakınıyorum artık herşeyden kendimi. İş ilanlarına bakıyorum tamam eksiklerim bayağı var ama kendime uygun ilanlarda çıkmıyor değil, gidipde 5 bin lira maaş istemiyorum. Asgari ile başlamaya tamam diyeceğim, görüşmeye gittiğim firmalar oldu, ne dedilerse tamam yaparım diyorum fakat geri dönüş alamıyorum. Buda hevesimi yükselteceğine daha da kırıyor ayrıca kendimi geç kalmış gibi hissediyorum yani tamam ben suçluyum bu zamana kadar kendimi bir kodlama dilinde uzman seviyeye getiremediğim için fakat bu vakitten sonrada çalışmanın mantığı olmadığını da düşünmedim değil, "akıl yaşta değil baştadır" lafı var fakat tuhaf hissediyorum kendimi.

    Vaktiniz çaldığım için tekrar herkesten tek tek özür dilerim. Sizlerle paylaşmak istedim durumumu, sizlerden tavsiye,destek almak istedim. Şimdiden ilgi gösteren herkese tek tek teşekkür ederim.

    Hocam bende aynı 2 yıllık bilgisayar mezunuyum. Ama şöyle söylim okulda sınıf birincisiydim. Kodlamayı seviyorum. Hep araştırdım çabaladım kendim öğrendim.
    İlk iş deneyimin olacağı için çok maaş bekleme. Genelde asgari ücret verirler. Ancak o girdiğin yerde kendini geliştir sorumluluk al aranan adam ol. Benimde ilk girdiğim iş yeri askeri maaş verdi kendimi geliştirdim maaşım arttı. Tabi şuan oradan ayrıldım anlaşamadık iş bakıyorum. Ayrıca şuan piyasaya aşırı kötü. İş bulamamanda normal biraz.
    Boş zamanlarında yeni teknolojiler öğren. Özellikle bilgisayar, yazılım sektörleri diplomaya bakmıyor ne bildiğine bakıyor.
  • 06-10-2018, 22:09:59
    #26
    Yaşın henüz genç olduğu için bu tip sürekli farklı yönlere yönelip dikkatinin dağılması çok normal. Biraz kendimden bahsederek örnek vereyim. 2006 yılında üniversite okurken benzeri bir şekilde para falan almadan sadece işyerinde olduğum saatte orada yemek yiyerek çalıştığım bir yazılım firması vardı. Ailem, arkadaşlarım bile para aldığın mı var, boşver çalışma derken ben sadece kendimi geliştirmek için bu şartlarda uzun süre çalıştım, sonra memur oldum düzenli bir işim oldu. Ancak orada öğrendiğim html, css, orta seviye photoshop ve üst seviye wordpress bilgisi sayesinde şuan belkide memuriyetten kazandığımın çok daha fazlasını kazandım, hala da kazanıyorum. Özellikle özel sektörde kimse oo sen mezun olmuşsun gel yüksek ücretle işe başla demeyecektir. Kendini geliştirmek ve tecrübe kazanmak, piyasayı öğrenmek adına orada çalışabilirsin. Yok istemiyorsan, bir sonraki iş başvurunda bir farklılık yaratacak kadar bilgi sahibi olacağın bir alana yönel ve evde geçirdiğin zamanında uzmanlaşmaya çalış.
  • 07-10-2018, 01:21:18
    #27
    Üzerinde herhangi bir baskı yoksa (maddi vb ) bence kendin için uçuk bir proje belirle.
    Bu projeni baştan aşağı kendi emeklerinle sonuçlandırmaya bak.

    İyi kötü hiç farketmez. Eğer sonuçlandırırsan , ya kendı firmanı kurarsın ya da ülkemizdeki bilişim firmalarının %50 sinde işe girebilecek bilgi seviyesine sahip olursun

    Yaş daha çok genç , hiçbir karamsarlığa ve umutsuzluga kapılmamalısın. 25 yaşına kadar gelip elini bir işe vurmamıs o kadar çok insan var ki