Geçtiğimiz günlerde bir yerde okuduğum alıntı yazıyı sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu sadece bir örnek Daha bunun gibi yüzlercesiyle karşılaşıyoruz Doların yükselmesini fırsata çeviren alçaklar bitsin artık...
Çam fıstığının fiyatını sordum 85 lira dedi kalsın dedim.. esnaf abimiz sonra dedi ki daha zam gelecek al istersen dedi..
Sordum neye göre zam yapılıyor ithal mi bu ürün ?
yok yerli cevabını verdi.
Sordum neye göre zam gelecek o zaman
Cevap Yok...
alıntı
Doların yükselmesini fırsata çeviren
9
●423
- 26-09-2018, 08:14:58
- 26-09-2018, 08:19:01Hocam ülkede tüketilen ürünlerin %80-90'ı yurt dışından geliyor. Sonuçtan onu üreten adam para kazanmak evine ekmek götürmek için çalışıyor. O adamında aldığı ekmek bineceği arabanın fiyatı arttı böyle hiç düşündünüz mü?ankaradabiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-09-2018, 08:27:23Fırsatçı olanlar zaten 3 ay önce dolar 4.50 seviyelerinde iken bunu yaptılar.. Bakın 3 ay önceden bahsediyorum !! 1 sene önce dolar 3.50 seviyelerinde ikende fırsatçılar bunu kullandılar parasına para katanlar bile oldu ama şuan ki zamların büyük bir çoğunlu fırsatçılıktan değil....
- 26-09-2018, 08:28:57Daha detaylı incelemeniz gerek.. Mazot gübre ilaçlama v.s bunlara bakın mazot dolar endeksli, gübre ithal/yerli, ilaçlama o da dolar endeksli. Kısacası bu daha ufak örneği. Bunun daha neleri var üretim işlem safhasında. Hani zam yok zam yapanı şöyle böyle ceza diyorlar ya onlar faso fiso. Ben gıdacıyım artmayan bir şey yok. Ha iş var mı desen?! O da yok. Zor dönemden geçiyoruz bu min 6 ay sürer bence..
- 26-09-2018, 08:32:26Ekmeğin 500 gramını aldığımız paraya şimdi 400 gramını alıyoruz Kocaeli'de. Oranlayın yüzde kaç yapıyor arkdaşlar gerisi boş çam fıstığına zam gelmesi mi fırsatçılık adamın giderleri %20 arttıysa geliride artacak %20 mecbur. Gerçek fırsatçı şuan hiç satmayan, stokçuluk yapan, artınca satarım diyip piyasayı yokluğa ve zora sokanlar.
- 26-09-2018, 08:34:13Fırsatçı denenler de bu ülkede yaşıyor arkadaşlar. Dün güzel bir örnek verdim ama %100 suçsuz değildir elbette de, biraz da gerçekçi olmak lazım.
%100 ülkemizde ürettiğimiz fidanlara niye zam yapmak zorunda kalıyoruz? Biz de mi fırsatçıyız?
Yakıta zam geliyor, kargo zam yapıyor, kağıtlar, kolilerimiz zamlanıyor, eee?
Isı odalarımız var elektriğe zam, doğalgaza zam, suya zam. eeee?
Hayat standartları şartları zorluyor, gelir giderden azalıyor, ne yapacağız arkadaşlar?
%100 yerli üretim milyonlarca fidan fiyatı fırsatçı olduğumuz için mi yükseliyor?
Mecburuz arkadaşlar, şu fırsatçı lafları birilerinden çıkıyor, zamı gören de sebeplerine kızmak yerine mecbur kalanlara giydiriyor. Oh ne ala memleket.
Niye bu hale geldik diyelim birazda.. Elbette keyfi arttıran da olabilir ama, arttırmak zorunda yoksa kurtarmaz ki iş yöneten arkadaşlar birebir devam ediyorsa, demek oluyor ki kurtardığı rakamın 2-3 kat üstüne satıyormuş zaten.
Asıl fırsatçılar kimdir? Bu dönemde zam yapmadan gramajla oynamadan satışa devam edebilenlerdir. Misliyle kitliyorlarmış demektir.
Ben 20 liraya mal olan ürünü 23'e satıyordum diyelim. 25e bana mal olurken 23e hala nasıl satayım Allah aşkına.... - 26-09-2018, 08:48:17Üyeliği durdurulduÜlkede bir devalüasyon oldu ne kadar kabullenemesenizde ürün yerli olsada maliyetler yükseliyor elektrik bile %35 oranında arttı kullanılan makine, bakım onarım yedek parçalar, nakiye, kira bunlar hep ürün üzerine eklenir bunun adı fırsatçılık değil maliyet muhasebesi sizin söylediğiniz stokçuluktur.
- 26-09-2018, 09:17:53Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Sıkılmadınız mı artık hergün aynı muhabbetten, herkes kendi görmek istediği gibi görüyor ve yaşıyor...Bence artık yönetim bu tarz konulara bir el atmalı. Dolar şu kadar oldu fırsatçılar şunu yaptı sıktı. Lümpen proletarya ne kadar büyükmüş bu ülkede yazık...
- 26-09-2018, 09:49:33adam fıstığı Antep'ten alsın diyelim benzin 5 lira iken alınca taşıma parası vs 100 TL olsun
benzin 6 tl olunca taşıma parası 120 oluyor diyelim arada 20 LİRA bir gideri oluyor ekstra satıcı bu durumda bunu ekliyor , dükkanında elektrik kullanıyor ona da zam geldi 20 de ordan kaybı olsa satıcı bunu da karşılamak isteyecek ister istemez zam yapacak bunların hepsi bir zincir hocam
size ilginç bir olay anlatayım su an yasadıgım ulkede 6 lı yumurtaya 1 euro verıyordum gecen gıttım 1 euro uzattım adam 10 cent geri verdi bana düşüş oldu diye uzun zamandır birşeyin fiyatıonın dustugunu hatırlamıyorum TR de botyle bır olayım yok
hersey daha da yukarı