Türkiye'de kitap okuma alışkanlığı
41
●1.120
- 20-04-2018, 19:42:07Bu anketlere bakmamak lazım. Benim çevremde de kitap okumayan kişi hiç yok mesela. Ama öğrenci olmak, ders çalışmak vs kitap okumaya engel değil. Kitap okuma aileden edinilebilecek bir alışkanlık. Ben kitap okurum, çocuğum olursa o da okur. Ama annem babam hiç okumazdı, ben arkadaşlarımdan edindim bu kültürü. Nesil yenilendikçe kültür aktarımıyla bu davranışın değişeceğini düşünüyorum.
- 20-04-2018, 19:57:12Fantastik kitapları gereksiz diye nitelemek yanlış bir düşünce. İnsanların farklı zevkleri ve ilgi alanları olabilir.AngelOfDeathh adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Geçim sıkıntısı kitap okumamak için uydurulmuş bir bahane. Türkiye'de en çok dar gelirliler kitap alıyor. Bunu Can Yayınlarının sahibi açıklamıştı.Missery adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
mehmetarik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Size katılıyorum, zamanla bu davranışın değişeceğini düşünüyorum. Kitap fuarlarına günümüzde oldukça fazla ilgi oluyor. Bu alışkanlıklar zamanla iyileşecek gibi. Benimde ailemde kitap okuma kültürü yoktu. Bunu kendim kazandım. - 20-04-2018, 21:40:15Ben o okumayanların yerine okuyorum bir noktadan sonra herkes kendinden sorumludur.Ben kendi paçamı kurtarabilirsem ne ala
- 21-04-2018, 16:08:25Ben psikoloji okuyorum bu anlattığınız zeka türlerini biliyorum. Dediğiniz doğru olabilir fakat daha önce sözlü öğrenilmiş diye şimdi sözlü devam etmek gerekmez. Örnek verdiğiniz kişilerde iyiydi. Buda güzel bir bakış açısıydı hocam teşekkürler.digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
mehmetarik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüledenizbabasi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Demekki isteyen herkes sonradan kitap okuyabilir şahsen benim ailemdede okuyan yok.
Oda doğru her koyun kendi bacağından asılır. Fakat biz koyun değiliz. Ama okuyan kişi çoğaldıkça toplumsal olarak daha gelişim hızlı olacaktır.kuranyurdu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
EgemenPolat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Para konusunda bir çok dar gelirli kişi var. Yani hepimiz zengin değiliz. Kütüphaneler ücretsiz kitap okumak için verir. Ayrıca herkes çalışıyor diye okumayı es geçmek önemsiz gibi görünebilir. Fakat öyle değildir. Mesela kimin günde yarım saati boş değildir ki? - 21-04-2018, 17:57:23Okumanın para ile, gelir düzeyi ile, iş ortamı ile falan alakası yok.EgemenPolat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu bir ilgi ve merak meselesi. Memlekette o kadar çok bedava kitap var ki.
Bir sürü market, mağaza, kafe restoran, belediye bedava kütüphaneler açıyor kullanan yok.
Ayda 1600 lira kazananlar ile 16 bin lira kazananlar arasında kitap okuma açısından %5 fark yoktur.
Öyle bir anlatmışsınız ki memlekette açlar okumuyor, lüks restoranlarda kafasını kitaptan kafasını kaldırmıyor.
1 saatlik öyle paydosunda 15 dakika kitap okuyan kaç memur var?
Bunu ekonomik süreçler ile açıklamak mümkün değil. Bu sosyolojik bir olgu.
İlkokul mezunlarının içinde düzenli okuyanların oranı %1 ise, üniversite mezunları içinde de %3'ü geçmiyor.
Yani okumamak bizim toplumsal ve sosyolojik problemimiz.
Bu forumda kira vermeyen, babasının evinde yaşayan ve internet işlerinden her ay 300-500 kazanan tonla öğrenci var.
Onlar da inşaattaki ameleden daha fazla kitap okumuyorlar çoğunlukla...
Memleketteki insanların facebook'ta instagramda geçirdiği sürenin onda birini kitap okuyarak geçirmediği aşikar.
Yani memleketin büyük çoğunun cebinde 1000 liralık telefon var ama e-kitap inidirip bedavadan okuyacak adam yok. - 21-04-2018, 18:02:06Herkes okumayan nesilden şikayetçi ama şu işe bir el atın dediğimizde herkes kabuğuna çekiliyor.
https://www.r10.net/alisveris-bolumu...inacaktir.html
Köy okullarına yardım amaçlı kitap alımı yapıyorduk. 17 adet eksiğimiz kaldı ama hepimiz tükendik. Bu konu üzerinden destek olmak isteyen arkadaş olursa diye yardım çağrısı yapayım.
Para vermenize gerek yok. Okulun adresini vereceğiz kitabı alıp siz gönderebilirsiniz.