• 20-04-2018, 19:42:07
    #37
    Bu anketlere bakmamak lazım. Benim çevremde de kitap okumayan kişi hiç yok mesela. Ama öğrenci olmak, ders çalışmak vs kitap okumaya engel değil. Kitap okuma aileden edinilebilecek bir alışkanlık. Ben kitap okurum, çocuğum olursa o da okur. Ama annem babam hiç okumazdı, ben arkadaşlarımdan edindim bu kültürü. Nesil yenilendikçe kültür aktarımıyla bu davranışın değişeceğini düşünüyorum.
  • 20-04-2018, 19:57:12
    #38
    AngelOfDeathh adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu belirttiğiniz %10'un bir de Watpadd ve envai çeşit gereksiz fantastik kitap yüzdesi var onu da çıkarmak gerek kitaptan sayılmaz onlar zira. Kitap okutma sistemi kurulamaz, eğitim sistemi kurulabilir. Önce eğitim sistemi kurulsun, gerisi gelecektir.
    Fantastik kitapları gereksiz diye nitelemek yanlış bir düşünce. İnsanların farklı zevkleri ve ilgi alanları olabilir.

    Missery adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnsanların kitap okuması için huzurlu bir yaşamı olması gerekiyor. Ülkemizde her aile neredeyse geçim sıkıntıları ile boğuşuyor hal böyle oluncada sinir stresden insanlar hobilere vakit ayıramıyor ne yazık ki.
    Geçim sıkıntısı kitap okumamak için uydurulmuş bir bahane. Türkiye'de en çok dar gelirliler kitap alıyor. Bunu Can Yayınlarının sahibi açıklamıştı.


    mehmetarik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu anketlere bakmamak lazım. Benim çevremde de kitap okumayan kişi hiç yok mesela. Ama öğrenci olmak, ders çalışmak vs kitap okumaya engel değil. Kitap okuma aileden edinilebilecek bir alışkanlık. Ben kitap okurum, çocuğum olursa o da okur. Ama annem babam hiç okumazdı, ben arkadaşlarımdan edindim bu kültürü. Nesil yenilendikçe kültür aktarımıyla bu davranışın değişeceğini düşünüyorum.

    Size katılıyorum, zamanla bu davranışın değişeceğini düşünüyorum. Kitap fuarlarına günümüzde oldukça fazla ilgi oluyor. Bu alışkanlıklar zamanla iyileşecek gibi. Benimde ailemde kitap okuma kültürü yoktu. Bunu kendim kazandım.
  • 20-04-2018, 21:40:15
    #39
    Ben o okumayanların yerine okuyorum bir noktadan sonra herkes kendinden sorumludur.Ben kendi paçamı kurtarabilirsem ne ala
  • 21-04-2018, 16:08:25
    #40
    igtr.net
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnsanın 3 türlü zekası vardır. Bilişsel zeka, duyuşsal zeka, psikomotor zeka.

    Bilişsel Zeka üst düzey zeka becerileridir. Yani ezberleme, analiz yapma, sentez yapma, problem çözme vs...

    Psikomotor zeka vücut sinir kas koordinasyonu ile alakalıdır. Güzel yazı yazma, araba kullanma, güzel resim yapma, futbol oynama, masatenisi oynama gibi, vücudun sinir kas sisteminin motor hareket sistemini yöneten zekadır.

    Bir de duyuşsal zeka denilen, duygu, davranış ve tutumlarımızı belirleyen bir zeka vardur. Bir partiyi sevmez, bir futbol kulübünü tutmak, çok çalışkan olmak, ya da kaytarmaktan zevk almak gibi...

    Duyuşsal zeka bir durum, olay veya olguya karşı tutumumuzu belirler. Ve genelde çok erken yaşlarda oluşmaya başlar.
    Duyuşsal zeka eğitimi çok zordur ve ne kadar erken başlanırsa o kadar başarılı olunur.
    Bir adama analitik geometri öğretmek, her sabah yatağını toplamasını öğretmekten daha kolaydır.
    Tutum ve davranışlarımız kaynaklarını fikirlerden ziyade duygulardan alır.
    O yüzden yaşın ilerledikçe daha çok şey bilmen, daha olgunlaşman bir konu hakkındaki tutumunu değiştirmene neden olmaz.
    Çocukken fenerbahçeli olmuşsundur ya da beşiktaşlı, şimdi Galatasaray süper kupa aldı diye gidip takımını değiştirmezsin.
    Aynı şekilde kitap okumayarak büyüdüysen, kitaplara karşı tutumun fazla değişmez.
    Bak Nihat Doğan'a, Survivor Turabi'ye... Ucuz felsefe ve aforizma ezberleyerek prim yapılabiliyor memlekette.
    Adamlar evrenin sırrını çözmüş, ne gerek var o kadar kitap okuyup bildiklerinden bile şüphe eder hale gelmeye )))

    İşin özü şu, biz hala yerleşik hayata tam olarak geçememiş, sözlü kültürü hakim olan ortadoğu kültürüyüz.
    Eline mikrofon alıp sabaha kadar nutuk atan Cumhurbaşkanını dinlemeye bayılırız ama bu adam madem bu kadar çok şey biliyor neden bir kitap yazmadı diye sormayız.
    Çünkü sözlü kültürün hakim olduğu yerde kitap okumak elbette rağbet görmez.
    Forum webmaster forumu adamların yarısı herkez yazıyor. Çünkü dilini okuyarak değil, duyarak öğrenmişler...
    Ben psikoloji okuyorum bu anlattığınız zeka türlerini biliyorum. Dediğiniz doğru olabilir fakat daha önce sözlü öğrenilmiş diye şimdi sözlü devam etmek gerekmez. Örnek verdiğiniz kişilerde iyiydi. Buda güzel bir bakış açısıydı hocam teşekkürler.

    mehmetarik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu anketlere bakmamak lazım. Benim çevremde de kitap okumayan kişi hiç yok mesela. Ama öğrenci olmak, ders çalışmak vs kitap okumaya engel değil. Kitap okuma aileden edinilebilecek bir alışkanlık. Ben kitap okurum, çocuğum olursa o da okur. Ama annem babam hiç okumazdı, ben arkadaşlarımdan edindim bu kültürü. Nesil yenilendikçe kültür aktarımıyla bu davranışın değişeceğini düşünüyorum.
    denizbabasi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fantastik kitapları gereksiz diye nitelemek yanlış bir düşünce. İnsanların farklı zevkleri ve ilgi alanları olabilir.



    Geçim sıkıntısı kitap okumamak için uydurulmuş bir bahane. Türkiye'de en çok dar gelirliler kitap alıyor. Bunu Can Yayınlarının sahibi açıklamıştı.





    Size katılıyorum, zamanla bu davranışın değişeceğini düşünüyorum. Kitap fuarlarına günümüzde oldukça fazla ilgi oluyor. Bu alışkanlıklar zamanla iyileşecek gibi. Benimde ailemde kitap okuma kültürü yoktu. Bunu kendim kazandım.

    Demekki isteyen herkes sonradan kitap okuyabilir şahsen benim ailemdede okuyan yok.

    kuranyurdu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben o okumayanların yerine okuyorum bir noktadan sonra herkes kendinden sorumludur.Ben kendi paçamı kurtarabilirsem ne ala
    Oda doğru her koyun kendi bacağından asılır. Fakat biz koyun değiliz. Ama okuyan kişi çoğaldıkça toplumsal olarak daha gelişim hızlı olacaktır.

    EgemenPolat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Genel olarak en büyük sorun PARA, ikinci sorun toplumumuzu yaşam mücadelesi veriyor.

    Toplumun büyük kısmı bir sonraki öğünde ne yiyeceğini düşünürken ileriye dönük yatırım yapması maalesef beklenemez.


    Para konusunda bir çok dar gelirli kişi var. Yani hepimiz zengin değiliz. Kütüphaneler ücretsiz kitap okumak için verir. Ayrıca herkes çalışıyor diye okumayı es geçmek önemsiz gibi görünebilir. Fakat öyle değildir. Mesela kimin günde yarım saati boş değildir ki?
  • 21-04-2018, 17:57:23
    #41
    EgemenPolat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sayın Arkadaşım,

    Sabit giderleri(baraka kirası, elektrik, su vs) çıktıktan sonra günlük 5 TL ile yaşayan insanlar bulunuyor, 5 TL ile otobüse binip kütüphaneye bile gidemezsiniz.
    Sanmıyorum ki siz günde 5 TL ile yaşıyorsunuz?

    İnsan açken aklına sadece karnını nasıl doyuracağı gelir.

    Kaldı ki bu kişi kitap okusa ne olacak?

    Ne değişecek?

    Adamın zaten çalışma şartları, hayat görüşü belli.

    Kaza ile kitap okumaya başlasa, hayat görüşü değişse daha fazlasını istemeye başlasa daha büyük sorunlar yaşamaya başlayacak.

    Bir inşaat işçisini düşünün, öğle molasında adam kitabını çıkartıp okumaya başlasa af edersin daşş*k geçerler adamla.

    Ek olarak adam 24 saat hayat savaşının içerisinde, eline kahvesini alıp da keyif yaptığı bir zaman yok.

    Küçük görme gibi algılanmasın, bana göre gerçek olanları olabildiğince açıkça yazmaya çalıştım.
    Okumanın para ile, gelir düzeyi ile, iş ortamı ile falan alakası yok.
    Bu bir ilgi ve merak meselesi. Memlekette o kadar çok bedava kitap var ki.
    Bir sürü market, mağaza, kafe restoran, belediye bedava kütüphaneler açıyor kullanan yok.
    Ayda 1600 lira kazananlar ile 16 bin lira kazananlar arasında kitap okuma açısından %5 fark yoktur.
    Öyle bir anlatmışsınız ki memlekette açlar okumuyor, lüks restoranlarda kafasını kitaptan kafasını kaldırmıyor.
    1 saatlik öyle paydosunda 15 dakika kitap okuyan kaç memur var?
    Bunu ekonomik süreçler ile açıklamak mümkün değil. Bu sosyolojik bir olgu.
    İlkokul mezunlarının içinde düzenli okuyanların oranı %1 ise, üniversite mezunları içinde de %3'ü geçmiyor.
    Yani okumamak bizim toplumsal ve sosyolojik problemimiz.
    Bu forumda kira vermeyen, babasının evinde yaşayan ve internet işlerinden her ay 300-500 kazanan tonla öğrenci var.
    Onlar da inşaattaki ameleden daha fazla kitap okumuyorlar çoğunlukla...
    Memleketteki insanların facebook'ta instagramda geçirdiği sürenin onda birini kitap okuyarak geçirmediği aşikar.
    Yani memleketin büyük çoğunun cebinde 1000 liralık telefon var ama e-kitap inidirip bedavadan okuyacak adam yok.
  • 21-04-2018, 18:02:06
    #42
    Herkes okumayan nesilden şikayetçi ama şu işe bir el atın dediğimizde herkes kabuğuna çekiliyor.

    https://www.r10.net/alisveris-bolumu...inacaktir.html

    Köy okullarına yardım amaçlı kitap alımı yapıyorduk. 17 adet eksiğimiz kaldı ama hepimiz tükendik. Bu konu üzerinden destek olmak isteyen arkadaş olursa diye yardım çağrısı yapayım.

    Para vermenize gerek yok. Okulun adresini vereceğiz kitabı alıp siz gönderebilirsiniz.