Sayın Arkadaşım,
Sabit giderleri(baraka kirası, elektrik, su vs) çıktıktan sonra günlük 5 TL ile yaşayan insanlar bulunuyor, 5 TL ile otobüse binip kütüphaneye bile gidemezsiniz.
Sanmıyorum ki siz günde 5 TL ile yaşıyorsunuz?
İnsan açken aklına sadece karnını nasıl doyuracağı gelir.
Kaldı ki bu kişi kitap okusa ne olacak?
Ne değişecek?
Adamın zaten çalışma şartları, hayat görüşü belli.
Kaza ile kitap okumaya başlasa, hayat görüşü değişse daha fazlasını istemeye başlasa daha büyük sorunlar yaşamaya başlayacak.
Bir inşaat işçisini düşünün, öğle molasında adam kitabını çıkartıp okumaya başlasa af edersin daşş*k geçerler adamla.
Ek olarak adam 24 saat hayat savaşının içerisinde, eline kahvesini alıp da keyif yaptığı bir zaman yok.
Küçük görme gibi algılanmasın, bana göre gerçek olanları olabildiğince açıkça yazmaya çalıştım.
Okumanın para ile, gelir düzeyi ile, iş ortamı ile falan alakası yok.
Bu bir ilgi ve merak meselesi. Memlekette o kadar çok bedava kitap var ki.
Bir sürü market, mağaza, kafe restoran, belediye bedava kütüphaneler açıyor kullanan yok.
Ayda 1600 lira kazananlar ile 16 bin lira kazananlar arasında kitap okuma açısından %5 fark yoktur.
Öyle bir anlatmışsınız ki memlekette açlar okumuyor, lüks restoranlarda kafasını kitaptan kafasını kaldırmıyor.
1 saatlik öyle paydosunda 15 dakika kitap okuyan kaç memur var?
Bunu ekonomik süreçler ile açıklamak mümkün değil. Bu sosyolojik bir olgu.
İlkokul mezunlarının içinde düzenli okuyanların oranı %1 ise, üniversite mezunları içinde de %3'ü geçmiyor.
Yani okumamak bizim toplumsal ve sosyolojik problemimiz.
Bu forumda kira vermeyen, babasının evinde yaşayan ve internet işlerinden her ay 300-500 kazanan tonla öğrenci var.
Onlar da inşaattaki ameleden daha fazla kitap okumuyorlar çoğunlukla...
Memleketteki insanların facebook'ta instagramda geçirdiği sürenin onda birini kitap okuyarak geçirmediği aşikar.
Yani memleketin büyük çoğunun cebinde 1000 liralık telefon var ama e-kitap inidirip bedavadan okuyacak adam yok.