• 02-01-2018, 10:53:34
    #28
    iyi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben ise ülkeme döneceğim. 7 yıldır Macaristan'dayım. 2 yıl daha burada durup buradan yol alacağım. Nedenlerini söyliyeyim;

    1- Buradaki insanlar iyi ama sadece iyi olmak yetmiyor. Bazen Türkiye'deki kötüleri bile tercih edesiniz geliyor. Çünkü konuştuğumuz dil güzelim Türkçe'miz inanın dünyadaki tüm dillere bedel. Yahu bir insan küfürü özler mi? Almanya şu bu bilmem oralarda çok Türk var oralarda özlenmeyebilir zaten Türk mahalleleri var oralarda takılıyorlar.

    2- Mevsim. hergün soğuk hergün soğuk olur mu bi ülke ? sabah uyandığında güneşi göremiyorsun ve ben egeli birisi olarak 1-0 yenik başlıyorum sabaha.

    3- Yiyecek. Türkiye'deki yemek tadı burada yok. Ben Türkiye'den gelirken hep valizimde Türk bakliyat şu bu getiririm buraya. Buradaki malzemelerle yaptığında ne tadı oluyor yemeğin ne tuzu. 1 kere doğru düzgün pilav yapamazsın.

    4-Eğlence tarzı. Disco, bar şu bu bir yere kadar. Bir süre sonra arkadaşlarınla oturup muhabbet ettiğin cafeleri özlüyorsun.

    5-..

    6-..

    diye devam eder. İyi yönü yok mu dersin var. Var tabi ama hayattan zevk alamadıktan sonra buralarda yaşamanın anlamı yok. Şöyle özetliyeyim eğlecenli kısım = 3 yıl.(O da okul okuyorsan okumuyor çalışıyorsan eğlenceli kısım = 1 yıl.)

    Büyük kararlar almadan önce 1 kere değil 10 kere düşünün. Ben memleketime döneceğim ama buraya yatırım yapıp öyle döneceğim. Gayrimenkul alıp kiraya verip Türkiye'de geçineceğim.

    Ek: Yazdıklarımı bile okuduğumda Türkçe'min bile gerilediğini farkediyorum. Bir çok devrik cümle kullanıyorum.
    365 Gün kış olsa şikayetçi olmam.
    Memleket doğduğun değil doyduğun yerdir hesabı benim güzel düzenim olsun, hayatımdan çevremdeki insanlardan zevk alayım, mutlu olayım o zaman ne mutlu bana.


    DatabaseBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi Ukrayna'da yaşayan birisi olarak aklınıza ne gelirse sorun söyleyeyim.
    Üniversiteler 1.300 dolar Eczacılık fakültesi, 1.400 dolar bilgisayar programcılığı. Bunlar tabi aracısız fiyatlar yani danışman olmadan.
    1 dolar 47 grivna değil, 27 grivna şu anda. 47 grivna hiç bir zaman olmadı 2.5 sene önce sadece 1 ay en yüksek 37 grivnayi gördü.
    Oturum izni için evlilik dışında herhangi bir seçeneğiniz yok. ( evlilik dışı bebek sahiplenme, ya da babasız bebek sahiplenme gibi konular hariç ) Tabi şirket v.s kurabilirsiniz ama hem pahalı hem de sıkıntılı bir süreç. Yine de şirket kurmak isteyen varsa yardımcı olurum. Üniversitelere kayıt olursanız oturum alabilirsiniz.
    Ukrayna'da uzun süreli oturum almak için, 1 evlilik ya da evlilik dışı çocuk sahiplenme, 2 firma kurmak, 3 üniversite ya da dil kursu. Bunların dışında size kim ne derse yanlış bilgidir ve turist olarak 180 günde 90 gün kalma dışında Ukrayna'da bulunamazsınız.
    Evlenince 1 senelik oturma izni alırsınız, 1 sene sonra gidip 1 senelik daha alırsınız, 2. Sene dolduğunda sınırsız oturum izni alırsınız, tabi bunun için gidip başvuru yapmanız gerek. Artık evli kalmak zorunda da değilsiniz. ( Anlaşmalı evlendiyseniz bosanabilirsiniz ) Ukrayna'ya sinirsiz giriş çıkış yapabilirsiniz. Artık Ukrayna'ya sinirsiz giriş yapabilirsiniz ama siz vatandaş değilsiniz yani @mcsoft dediği gibi Avrupa'ya v.s vizesiz gidemezsiniz. 2 yıl evli kaldıktan sonra ve + 3 yil Ukrayna'da kaldıktan sonra yani toplam 5 yıl sonunda Ukrayna vatandaşlığına başvurma hakkınız olur. Herhangi bir vukuatiniz vs de yoksa kabul edilirsiniz. Toplamta 5 yıl Ukrayna'da geçirdikten sonra ve vatandaşlık alırsanız Ukrayna pasaportu alır Avrupa'ya vizesiz gidersiniz. Ukrayna vatandaşlığı, uzun süre oturum v.s konularda sorularınız olursa +38 073 403 89 82 nolu telefonun whatsappından sorun söyleyeyim. Kimseden para almam danışmanlık ya da başka birşey adı altında. Ama ne olur sizde vaktimi boşuna almayın ihtiyacın olana yardım edeyim.
    Üniversite bilgilendirmesi için teşekkür ederim. Peki diyelim ki turist vizesiyle Ukraynaya geldik ve örnek bilgisayar programcılığı bölümü okumak istiyorum. Üniversitenin parasını verdikten sonra ilk sene hazırlık olarak okuldan dil kursu alabiliyor muyuz? Yoksa üniye gitmeden önce dil kursu almamız mı lazım?

    Diğer bilgilendirmeler için çok teşekkür ederim.
  • 02-01-2018, 11:22:19
    #29
    Diğer konuya da yazmıştım buraya da ekleyeyim. Ben seküler göçe karşı birisiyim. Evet ülkede problemlerimiz var ama bunları başka bir ülkeye yerleşerek çözemeyiz. Yapmamız gereken şey elimizden geldiğince savaşmak ve nihayetinde de kendi özgürlüğümüzü kazanmak olacaktır. Başka ülkelere yerleşen insanlar kolay yolu seçip kaçmayı tercih etmektedirler. Bu şekilde hiçbir zaman aydınlığa kavuşmamız mümkün olmayacaktır. En nihayetinde de diğer ülkelere yerleşen kişilerde orada kaybolup gidecekler ama burada bir fark yaratabilirler. Avrupa kendi karanlığından kurtulmak için 600 yıl boyuca kilise ve monarşi ile savaştı ve nihayetinde de medeniyetin zirvesine çıkmayı başardılar. Bizim yapmamız gereken elimizden geldiğince insanlara anlatmak olacak, bir kişiyi bile aydınlatabilirsek yarınlar için daha umutlu olabiliriz. Kaçmak çözüm değil, sorunu daha da derinleştirmektir.
  • 02-01-2018, 11:26:11
    #30
    HOPE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    365 Gün kış olsa şikayetçi olmam.
    Memleket doğduğun değil doyduğun yerdir hesabı benim güzel düzenim olsun, hayatımdan çevremdeki insanlardan zevk alayım, mutlu olayım o zaman ne mutlu bana.




    Üniversite bilgilendirmesi için teşekkür ederim. Peki diyelim ki turist vizesiyle Ukraynaya geldik ve örnek bilgisayar programcılığı bölümü okumak istiyorum. Üniversitenin parasını verdikten sonra ilk sene hazırlık olarak okuldan dil kursu alabiliyor muyuz? Yoksa üniye gitmeden önce dil kursu almamız mı lazım?

    Diğer bilgilendirmeler için çok teşekkür ederim.
    Ukrayna'ya okumak için geliyorsanız öğrenci vizesi ile geleceksiniz. Ukrayna'da İngilizce ve Rusça eğitim alabilirsiniz. Eskiden Türkçe eğitim veren üniversiteler de vardı ama şu anda yok. Hangi dilde eğitime başlarsanız başlayın ilk yul hazırlık alıyorsunuz ve hazırlıkta zaten size dil dersi veriyorlar. Şimdi buraya okumaya gelecek arkadaşlara en önemli tavsiyem şu İNGİLİZCE eğitim almayın. Eğer giriş seviyesinde bile İngilizce biliyorsanız, İngilizce eğitim almanıza gerek yok. Direk Rusça olarak eğitim alın. Hiç korkmayın size hazırlık dönemindeki dil dersinde en iyi şekilde Rusça öğretirler. Burada İngilizce eğitim alıp Rusçayı öğrenemeyen ve pişman olan birçok arkadaşım var. Geleceğin dillerinden birisi olan Rusça'yı en iyi burada öğrenirsiniz. Ve günlük hayatta Ukrayna'da İNGİLİZCE kulanılmadığını da unutmayın. İngilizceniz burada hiç bir işe yaramaz.
  • 02-01-2018, 11:40:51
    #31
    iyi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben ise ülkeme döneceğim. 7 yıldır Macaristan'dayım. 2 yıl daha burada durup buradan yol alacağım. Nedenlerini söyliyeyim;

    1- Buradaki insanlar iyi ama sadece iyi olmak yetmiyor. Bazen Türkiye'deki kötüleri bile tercih edesiniz geliyor. Çünkü konuştuğumuz dil güzelim Türkçe'miz inanın dünyadaki tüm dillere bedel. Yahu bir insan küfürü özler mi? Almanya şu bu bilmem oralarda çok Türk var oralarda özlenmeyebilir zaten Türk mahalleleri var oralarda takılıyorlar.

    2- Mevsim. hergün soğuk hergün soğuk olur mu bi ülke ? sabah uyandığında güneşi göremiyorsun ve ben egeli birisi olarak 1-0 yenik başlıyorum sabaha.

    3- Yiyecek. Türkiye'deki yemek tadı burada yok. Ben Türkiye'den gelirken hep valizimde Türk bakliyat şu bu getiririm buraya. Buradaki malzemelerle yaptığında ne tadı oluyor yemeğin ne tuzu. 1 kere doğru düzgün pilav yapamazsın.

    4-Eğlence tarzı. Disco, bar şu bu bir yere kadar. Bir süre sonra arkadaşlarınla oturup muhabbet ettiğin cafeleri özlüyorsun.

    5-..

    6-..

    diye devam eder. İyi yönü yok mu dersin var. Var tabi ama hayattan zevk alamadıktan sonra buralarda yaşamanın anlamı yok. Şöyle özetliyeyim eğlecenli kısım = 3 yıl.(O da okul okuyorsan okumuyor çalışıyorsan eğlenceli kısım = 1 yıl.)

    Büyük kararlar almadan önce 1 kere değil 10 kere düşünün. Ben memleketime döneceğim ama buraya yatırım yapıp öyle döneceğim. Gayrimenkul alıp kiraya verip Türkiye'de geçineceğim.

    Ek: Yazdıklarımı bile okuduğumda Türkçe'min bile gerilediğini farkediyorum. Bir çok devrik cümle kullanıyorum.
    Dediklerinin hepsine tek tek katilmamak mumkun degil hocam bu kadar guzel anlatilir
    Ben sizin kadar eski degilim 3. yili devirdik 4 e dogru gidiyoruz. Yurt disina cikmadan once hep bi heves gitmek istersiniz ilk yil heyecanli geciyor genelde ogrenme evresi vs. 2. yila girdikten sonra hayat monoton ve anlamsizlasmaya basliyor herkes ulkende sen gurbettesin zor dostum zor. Vergi diyorsunuz vergi gideceginiz ulkelerde de olacak hasret cabasi, yedigin yemekte, sebzede meyvede hic mi tad olmaz olmuyor iste soyle doya doya meyve yemeyi ozluyorum derdi kuzenim hep bende gulup gecerdim ama iste yurt disina cikinca anliyor insan trde 3-5 liraya alip doya doya yedigin meyveye 10-20 dolar verip zevk alamiyorsun.
    Ukrayna iyi guzel diyorsunuz da parayla giderseniz guzel bir yere gitmeye karar vermeden once orda calisarak gecinebilecek misiniz hayat standartlariniz ne duzeyde olacak bence bunlari iyi arastirin. Tr'de hafta da 40 saat calisip dert yaniyordum buraya gelince haftada 70-80 saat calisir olduk.
    Gerci biz ne desek bos yurt disina cikamadan anlasilmiyor bunlar bize de cok soylendi zamanin da Gidin gidin yurt disi guzeldir ozunuzu kim oldugunuzu unutmayin yeter
  • 02-01-2018, 16:59:45
    #32
    Endüsti Mühendisi bir Alman'la görüştüm.
    "Alman Mühendisliği dünya'da tastik ediliyor evet ancak Almanya'da mühendisliğe ilgli azaldığı için (genç nüfüsda azalıyor) dışarıdan artık çok öğrenci kabül ediyorlar, hatta öğrenci bulmak için reklam çalışmaları yapılıyor. Sadece İngilizce bilmek bile yeterli, çalışmaya başlayabilirsin. Hatta Alamanya'da Türkler zaten biliniyor comunity''de var, bence sende başur" demişti. Bu arkadaşın Box hocası Türk'müş Türkler'den çok memnundu.
    Çok düzgün bir adamdı, işine inanılmaz fokus tipik Almanlardan : ) lakin Toyota Avencis'e biniyordu neden diye sormuştum. Eskiden BMW kullanıyordum şimdi iş kurunca para lazım oldu ama "TOYOTA never stop" demişti : )
    Bu konuşmaları 6'lı ganyandan süper tiyo almış keko gibi anlatmıyorum. Böyle bir diyaloğumuz olmuştu. Bence güzel fırsatlar var.
  • 02-01-2018, 17:04:02
    #33
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    MortalKombat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fırsat buldun mu git hocam kendini kurtar askerlik bitsin ben de geçicem.
    Askere daha gitmediysen hiç gitmeden dönmemek üzere git bence. Yok askere gidecem diyorsanda komutanın evinin önündeki çöpleri temizlemek,başçavuşun yapması gereken işlere gecelere kadar sana yaptırmaktan başka hiç bir iş yok
  • 02-01-2018, 17:51:46
    #34
    MuhammetUS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Askere daha gitmediysen hiç gitmeden dönmemek üzere git bence. Yok askere gidecem diyorsanda komutanın evinin önündeki çöpleri temizlemek,başçavuşun yapması gereken işlere gecelere kadar sana yaptırmaktan başka hiç bir iş yok
    Hocam Şırnak’da askerim şuan 100 günüm kaldı daha beterleri oluyor burada anlatmayım şimdi
  • 02-01-2018, 18:08:01
    #35
    Beni köyümün yağmurlarında yıkasınlar.
  • 02-01-2018, 18:18:15
    #36
    Burda yurtdışına gidenleri eleştirmek doğru değil. Doğrusu bu ülkede ne eksikte millet yurtdışına gidiyor diye kafa yormak. Cumhurbaşkanının bile aklı olan yurtdışına kaçıyor bizede cahilleri kalıyor diye veryansın ettiği bir ülke burası.