• 02-01-2018, 18:27:58
    #37
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    MortalKombat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Şırnak’da askerim şuan 100 günüm kaldı daha beterleri oluyor burada anlatmayım şimdi
    Allah kurtarsın şimdiden, ben kıbrısta yaptım gidip gideceğime pişman oldum
  • 03-01-2018, 06:29:02
    #38
    Bu yazıyı okumanızı tavsiye ediyorum. http://www.sinaafra.com/burasi-vatan...e-gidiyorsunuz
    Sina Afra'yı tanımıyorsanız okumadan önce yaptığı işlere bakın: https://tr.linkedin.com/in/sinaafra
    • MiqeZeLLa
    MiqeZeLLa bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 03-01-2018, 11:27:09
    #39
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Ukrayna'da 5 sene yaşamış biri olarak, gitmeden önce sebeplerini iyi belirlemeni tavsiye ederim. Türkiye ile kıyaslandığında ;
    + Özgür bir ülke, üstünü ters giyip sokağa çıksan, kimse sana neden ters giydin birader diye sormaz
    + Türkiye'ye oranla bazı alanlarda daha ucuz. Örnek olarak, gece klubüne cebinde 150 tl ile girip, fazla abartmadan eğlenebilirsin. Gittiğin şehrin futbol takımının maçına 3 tl ye girebilirsin. Faturaların Türkiye'ye oranla 10 kat daha ucuz.
    + Sovyetler dağıldıktan sonra, halkın üzerinden baskı kalkmış. Sosyal yaşamın her alanında rahatlığın ne anlama geldiğini gözlemleniyor. Dini, kültürel veya toplumsal normlar bu ülkede geçerliliğini kaybediyor. Örnek olarak gecenin bir saatinde, bir ağacın altına tualetini yapan bir kıza denk gelebilirsin. (Bu maddeyi + kısmına eklememin sebebi bireysel özgürlüğü ön plana çıkarmasıdır.)
    + Seyahat etmeyi seviyorsan, tren ile , oldukça uygun fiyatlarla tüm ülkeyi görebilirsin. Ukrayna halkı coğrafyaya göre farklılık gösteriyor. Örnek olarak batının insanı daha güler yüzlü ve sıcak kanlı iken, doğunun insanın daha soğuk ve ketum bir duruş sergiliyor. Fakat her şehrin mutlaka gezilip görülmesi gereken yerleri var.
    Artılar düşündükçe çoğalabilir. Tabi madalyonun bir de öteki yüzü var;
    - İnsanları duyarsız ve vicdan olarak bizim halkımıza göre körelmişler. Olur da bir kavgaya falan karışırsanız, orada delikanlılık yok, acıma yok. Yaşadığınız tatsız olay ya ölümle ya da ağır yaralanma ile sonuçlanır.
    - Bir insanın yardımına ihtiyacınız olursa, çok fazla destek beklemeyin. Yabancı da olsanız cinsiyetçilik maalesef Ukrayna'da mevcut. Bu şu anlama geliyor. Erkek, kadından yardım isteyemez. İsterseniz değerinizi düşürdüğünüz gibi çevreniz tarafından itici bulunabilirsiniz. Tabi bu şekilde düşünmeyen insanlar da var. Fakat böyle insanlara ben 5 yıllık maceramda fazla rastlamadım.
    - Giyim, yiyecek ev kirası gibi alanlar Türkiye'den daha pahalı, zevksiz ve lezzetsiz. Eğer asimile olmaya karar verdiyseniz, alışmanız en azından 2-3 yıl alabilir. Şahsen ben, Ukrayna mutfağına bir türlü alışamadım. Kiralar yaşadığınız şehre göre değişiyor. Fakat yabancı olduğunuzdan yüksek fiyat çekiyorlar.
    - İnsanlar sizi köprü olarak kullanmak isteyebilirler. Sonuçta oranın halkından daha fazla kazanıyor ve daha kaliteli bir yaşam sürüyorsunuz. İnsanların asıl niyeti ile gösterdikleri yüzlerini iyi ayırt etmek lazım. Ukrayna halkı bizden daha dedikoducu. Bölgeye yeni bir yabancının geldiği duyulunca, hayatını kurtarmak isteyen kadınlar, beraber iş yapıp sizi kazıklamak isteyecek ortaklar, gibi olumsuz etkenlerle karşılaşacaksınız.
    - Bana göre EN önemli madde : Ukrayna'ya hangi amaçla gidiyorsunuz.? Konuda belirttiğiniz sıkıntılarınız giderildiğinde, bir sonraki ihtiyacınız ne olacak ? Eğer mutlu mesut yaşayayım, yarınımı fazla düşünmeyeyim, çoluğa çocucağ karışayım diyorsanız, bu macerayı göze alabilirsiniz. Fakat kendini geliştirmeyi seven kültürel ve edebi anlamda hep yukarıyı hedefleyen biri iseniz, Ukrayna'da insanlar günlük yaşarlar. İhtiyaçlarınıza cevap verebileceklerini sanmam.
    Şahsi fikrimi sorarsanız, yurtdışı tecrübesi hayatınıza yenii bir pencere katacaktır. Kesinlikle tavsiye ederim.
    * Yukarıda yer alan tüm yargı ve kesinlik içeren ifadeler, tamamen 5 yıllık yaşam tecrübeme ve benim fikir ve görüşlerime dayanmaktadır. Objektif olan yanları olduğu gibi subjektif karakterde içermektedir.
  • 03-01-2018, 11:50:11
    #40
    Aulendin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ukrayna'da 5 sene yaşamış biri olarak, gitmeden önce sebeplerini iyi belirlemeni tavsiye ederim. Türkiye ile kıyaslandığında ;
    + Özgür bir ülke, üstünü ters giyip sokağa çıksan, kimse sana neden ters giydin birader diye sormaz
    + Türkiye'ye oranla bazı alanlarda daha ucuz. Örnek olarak, gece klubüne cebinde 150 tl ile girip, fazla abartmadan eğlenebilirsin. Gittiğin şehrin futbol takımının maçına 3 tl ye girebilirsin. Faturaların Türkiye'ye oranla 10 kat daha ucuz.
    + Sovyetler dağıldıktan sonra, halkın üzerinden baskı kalkmış. Sosyal yaşamın her alanında rahatlığın ne anlama geldiğini gözlemleniyor. Dini, kültürel veya toplumsal normlar bu ülkede geçerliliğini kaybediyor. Örnek olarak gecenin bir saatinde, bir ağacın altına tualetini yapan bir kıza denk gelebilirsin. (Bu maddeyi + kısmına eklememin sebebi bireysel özgürlüğü ön plana çıkarmasıdır.)
    + Seyahat etmeyi seviyorsan, tren ile , oldukça uygun fiyatlarla tüm ülkeyi görebilirsin. Ukrayna halkı coğrafyaya göre farklılık gösteriyor. Örnek olarak batının insanı daha güler yüzlü ve sıcak kanlı iken, doğunun insanın daha soğuk ve ketum bir duruş sergiliyor. Fakat her şehrin mutlaka gezilip görülmesi gereken yerleri var.
    Artılar düşündükçe çoğalabilir. Tabi madalyonun bir de öteki yüzü var;
    - İnsanları duyarsız ve vicdan olarak bizim halkımıza göre körelmişler. Olur da bir kavgaya falan karışırsanız, orada delikanlılık yok, acıma yok. Yaşadığınız tatsız olay ya ölümle ya da ağır yaralanma ile sonuçlanır.
    - Bir insanın yardımına ihtiyacınız olursa, çok fazla destek beklemeyin. Yabancı da olsanız cinsiyetçilik maalesef Ukrayna'da mevcut. Bu şu anlama geliyor. Erkek, kadından yardım isteyemez. İsterseniz değerinizi düşürdüğünüz gibi çevreniz tarafından itici bulunabilirsiniz. Tabi bu şekilde düşünmeyen insanlar da var. Fakat böyle insanlara ben 5 yıllık maceramda fazla rastlamadım.
    - Giyim, yiyecek ev kirası gibi alanlar Türkiye'den daha pahalı, zevksiz ve lezzetsiz. Eğer asimile olmaya karar verdiyseniz, alışmanız en azından 2-3 yıl alabilir. Şahsen ben, Ukrayna mutfağına bir türlü alışamadım. Kiralar yaşadığınız şehre göre değişiyor. Fakat yabancı olduğunuzdan yüksek fiyat çekiyorlar.
    - İnsanlar sizi köprü olarak kullanmak isteyebilirler. Sonuçta oranın halkından daha fazla kazanıyor ve daha kaliteli bir yaşam sürüyorsunuz. İnsanların asıl niyeti ile gösterdikleri yüzlerini iyi ayırt etmek lazım. Ukrayna halkı bizden daha dedikoducu. Bölgeye yeni bir yabancının geldiği duyulunca, hayatını kurtarmak isteyen kadınlar, beraber iş yapıp sizi kazıklamak isteyecek ortaklar, gibi olumsuz etkenlerle karşılaşacaksınız.
    - Bana göre EN önemli madde : Ukrayna'ya hangi amaçla gidiyorsunuz.? Konuda belirttiğiniz sıkıntılarınız giderildiğinde, bir sonraki ihtiyacınız ne olacak ? Eğer mutlu mesut yaşayayım, yarınımı fazla düşünmeyeyim, çoluğa çocucağ karışayım diyorsanız, bu macerayı göze alabilirsiniz. Fakat kendini geliştirmeyi seven kültürel ve edebi anlamda hep yukarıyı hedefleyen biri iseniz, Ukrayna'da insanlar günlük yaşarlar. İhtiyaçlarınıza cevap verebileceklerini sanmam.
    Şahsi fikrimi sorarsanız, yurtdışı tecrübesi hayatınıza yenii bir pencere katacaktır. Kesinlikle tavsiye ederim.
    * Yukarıda yer alan tüm yargı ve kesinlik içeren ifadeler, tamamen 5 yıllık yaşam tecrübeme ve benim fikir ve görüşlerime dayanmaktadır. Objektif olan yanları olduğu gibi subjektif karakterde içermektedir.
    Yorumlarınız için teşekkürler. Sizler gibi deneyimli arkadaşların yorumlarını almak iyi oluyor. Yalnız ben şahsım adına sadece "Ukrayna" olarak bakmıyorum. Sadece önüme çıkacak fırsatı bekliyorum. Bu Arabistan da olabilir Almanya da. Nasip kısmet göreceğiz artık
  • 03-01-2018, 14:42:04
    #41
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Belirli bir dönem New York'ta yaşamış birisi olarak düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.

    USA ve özellikle New York senin düşüncene sahip kişiler için bence dünyanın en uygun yeridir. Bunun nedeni cep telefonu üzerinden 1 application açarak tamamen keyfinize bağlı saatlerde çalışarak hayatınızı da istediğiniz kadar eğlence ile geçirebilirsiniz. Tabiki tek başınıza olmanız şartı ile bu kurallar geçerlidir.

    Aklınıza gelebilecek her konuda daha rahat bir hayat geçirirsiniz ancak orada yaşayanların da kolaylıkla göremediği birşey var o da kesinlikle düşmeyeceksiniz. En ufak bir ekonomik çöküşe Türkiye gibi yardımcı olan insanları gelişmiş hiçbir dünya ülkesinde bulamayacaksınız. Bunu o ülkenin insanlarını suçlamak için söylemiyorum çünkü yaşadıkları refah dolu hayat ve diğer kültürel etkenler böyle davranmalarını gerektiriyor.


    Özellikle benim düşünceme göre yurtdışında yaşamanın yanlış olmasının nedeni mücadele yeteneğinin kaybedilmesidir. Evet diğer ülkelerde çok daha rahat yaşayacaksınız ancak her ne kadar yediremesenizde yaptığınız şeyin adı ''KAÇMAK'' oluyor. Türkiye'de rol icabı bile dilencilik yapsanız sizi zengin edecek kadar yardımsever bir milletin içinde yaşayamıyorsanız mutlaka rahat ettiğiniz ülkede bir düşüş yaşadığınız bu hayatınızın sonu olabilir.

    Elbetteki karar sizin ancak kendinize karşı dürüst olmanızı ve nedenlerinizi ortaya koyup iyi düşünmenizi tavsiye ediyorum. Umarım düşüncelerimi kırmadan iletebildim.
  • 03-01-2018, 17:16:24
    #42
    Yurt dışına gidecekseniz önerim mutlaka göç alan ülkelere gidin. Amerika, avustralya, kanada veya yeni zelanda. Buralarda diğer ülkelere nazaran daha az zorlanırsınız. Kısmetse 2 sene içinde Proje Yöneticiliğini ve ciddi bir maaşı bırakıp, Avustralya'ya kasap olmaya gideceğim. Belki de pişman olacağım ancak deneyip göreceğim.
  • 03-01-2018, 17:22:33
    #43
    27 gün sonra Avustralya'ya gidiyorum hocam yaklaşık 1 yıl orada yaşayacağım sonrada kalmaya çalışacağım bakalım. Avustralya ile ilgili sorular olursa gönderebilirsiniz.
  • 03-01-2018, 17:34:50
    #44
    okokok adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yurt dışına gidecekseniz önerim mutlaka göç alan ülkelere gidin. Amerika, avustralya, kanada veya yeni zelanda. Buralarda diğer ülkelere nazaran daha az zorlanırsınız. Kısmetse 2 sene içinde Proje Yöneticiliğini ve ciddi bir maaşı bırakıp, Avustralya'ya kasap olmaya gideceğim. Belki de pişman olacağım ancak deneyip göreceğim.
    Denemeden pişman olmaktansa, deneyip pişman olmayı tercih ederim. Umarım her şey gönlünüzce olur.
  • 03-01-2018, 21:45:44
    #45
    okokok adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yurt dışına gidecekseniz önerim mutlaka göç alan ülkelere gidin. Amerika, avustralya, kanada veya yeni zelanda. Buralarda diğer ülkelere nazaran daha az zorlanırsınız. Kısmetse 2 sene içinde Proje Yöneticiliğini ve ciddi bir maaşı bırakıp, Avustralya'ya kasap olmaya gideceğim. Belki de pişman olacağım ancak deneyip göreceğim.
    djhayal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    27 gün sonra Avustralya'ya gidiyorum hocam yaklaşık 1 yıl orada yaşayacağım sonrada kalmaya çalışacağım bakalım. Avustralya ile ilgili sorular olursa gönderebilirsiniz.
    Vay be hiç Avustralyayı araştırmamıştım sizlerin yorumunu görünce demekki avustralyayıda değerlendirmem gerektiğini düşünmeye başladım.
    O zaman sorularıma geçeyim

    1. Bizim para sanırım orda biraz değersiz
    2. Oranın asgari ücreti ne kadar
    3. Ev, araba, elektrik, doğalgaz ve internet gibi faturaların fiyatları türkiyeye oranla nasıl
    4. Oturma izni nasıl alabiliriz
    4. Oturma izni aldığımızda çalışma iznide veriliyor mu?
    5. Oradan biriyle evlendiğimizde vatandaşlık ve oturma izni alabiliyor muyuz

    @okokok; hocam birde siz gittiğinizde çalışma izni aldıktan sonra mı çalışmaya başlayacaksınız yoksa oturma izni almadan çalışabiliyor musunuz?

    Şimdilik soracaklarım bunlar