• 28-12-2017, 15:25:03
    #46
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Asgari ücretli 1000 TL kirayı nasıl ödeyecek demişler. Asgari ücretle o kadar kirayı ödüyorsa net gerizekalıdır. Gel Çorum'un, Yozgat'ın ilçelerine 300 TL verip lüks evde otur, asgari ücretini gene al.. Asgari ücreti İstanbul'da ki yaşama ve kiraya göre hesaplarsanız kafayı yersiniz. 1400 TL alan adamın İstanbul'da işi yok kusura bakmayın tıpış tıpış köyüne kasabasına dönecek. Asgari ücret artınca refah düzeyimiz artmıyor. Çılgın hökümetimiz kaşıkla verip kepçeyle alıyor zaten.
    Yani parası olmayan İstanbulda yaşayamayacak mı?
  • 28-12-2017, 15:27:14
    #47
    hocam r10 daki üyelerin böyle yorumlarına anlam veremedim adamlar askeri ücreti istersen 5 bin TL yapsın her şeye zam geliyor görmüyor musunuz? her geçen sene alım gücü düşüyor sadece devlete çalışıyoruz

    askeri ücrete %10 zam
    diğer her şeye %20 zam nede olsa millet keriz
  • 28-12-2017, 17:45:19
    #48
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    MiqeZeLLa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yani parası olmayan İstanbulda yaşayamayacak mı?
    kendi evin varsa problem yok kira veriyorsan istanbul diye diretmenin anlamı yok bizde afyona geldik 3 4 ay önce
  • 28-12-2017, 19:47:24
    #49
    DijitalFikir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sorsan herkes ekonomist ama şuan asgari ücreti zam yapılması ülke ekonomisine daha çok zarar verir.
    Asgari ücrete yapılan zam ÜLKE EKONOMİSİNİ zorluyor ama benzine, elektriğe, aklına gelecek herşeye dehşet zamlar yapılması VATANDAŞA zarar vermiyor. Bunu hangi mantıkla söylüyorsun hocam ? Okadar vergi alınıyor bunlar nereye gidiyor? Bu asgari ücrete 50tl bile olsa gelecek zamma muhtaç milyonlarca insan var. Çalıştığı işyerinde 1400 tl para alsın aylık diye sırtından deriyi söktüren işçi emektar insanlar var. Onların alacağı para önemli değil ülke ekonomisi önemli dimi. Koskoca 80 milyonluk devlet insanların sırtından katrilyonlarca para kazanıp işçiye, yoksula 100 150tl zam yapamıyorsa bu para devletin ekonomisini yıkıyorsa .... olup gidelim bu ülkeden ozaman.. Üsttekilerin cebi dolmaz çünkü delik var...
  • 28-12-2017, 23:35:00
    #50
    Extralarge adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu nasıl bir yorum AĞA ? Devletin her kurumu özellikle Diyanet, Cumhurbaşkanlığı, değerli (!) millet vekillerimiz, jöleli yağverlerimiz bolluk bereket içinde yaşayacak okkalı maaş alacak, sıra vatandaşa gelince ekonomi zora girecek öylemi ?

    Ya bırakın bu işleri, yazıktır günahtır ya.....
    GodLessTurtLe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Asgari ücrete yapılan zam ÜLKE EKONOMİSİNİ zorluyor ama benzine, elektriğe, aklına gelecek herşeye dehşet zamlar yapılması VATANDAŞA zarar vermiyor. Bunu hangi mantıkla söylüyorsun hocam ? Okadar vergi alınıyor bunlar nereye gidiyor? Bu asgari ücrete 50tl bile olsa gelecek zamma muhtaç milyonlarca insan var. Çalıştığı işyerinde 1400 tl para alsın aylık diye sırtından deriyi söktüren işçi emektar insanlar var. Onların alacağı para önemli değil ülke ekonomisi önemli dimi. Koskoca 80 milyonluk devlet insanların sırtından katrilyonlarca para kazanıp işçiye, yoksula 100 150tl zam yapamıyorsa bu para devletin ekonomisini yıkıyorsa .... olup gidelim bu ülkeden ozaman.. Üsttekilerin cebi dolmaz çünkü delik var...
    Siz sadece çalışanları düşünüyorsunuz. Birde iş verenleri düşünün. Diyelimki 400 lira zam yapıldı. 10 kişi çalışan bir iş yerinde toplamda 4000 ₺ zam yapılmış olacak adamda bu zararını düşünerek 2-3 işcisini işten çıkaracak ve 10 kişinin yapması gereken işi 7-8 gibi yapacak ve 2-3 kişide işsiz kalacak. Diğer işciler daha fazla yorulacak, atılanlar ise parasız kalacak. Bu yönden düşündüğümüzde zam sıkıntı yaratabilir. Önemli olan zamn değil alım gücünü yükseltmek.
  • 28-12-2017, 23:46:49
    #51
    Asgari ücretin çok arttırılması işsizliği arttırı başka birşeye yaramaz.
    Önemli olan 1500 tl ya da 5000 tl olması değil o verilen paranın alım gücüdür. Yoksa asgari ücreti 10.000 tl yap 1 ekmek 50 liraya yükselir ne anlamı kaldı.
  • 29-12-2017, 00:29:04
    #52
    GodLessTurtLe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Asgari ücrete yapılan zam ÜLKE EKONOMİSİNİ zorluyor ama benzine, elektriğe, aklına gelecek herşeye dehşet zamlar yapılması VATANDAŞA zarar vermiyor. Bunu hangi mantıkla söylüyorsun hocam ? Okadar vergi alınıyor bunlar nereye gidiyor? Bu asgari ücrete 50tl bile olsa gelecek zamma muhtaç milyonlarca insan var. Çalıştığı işyerinde 1400 tl para alsın aylık diye sırtından deriyi söktüren işçi emektar insanlar var. Onların alacağı para önemli değil ülke ekonomisi önemli dimi. Koskoca 80 milyonluk devlet insanların sırtından katrilyonlarca para kazanıp işçiye, yoksula 100 150tl zam yapamıyorsa bu para devletin ekonomisini yıkıyorsa .... olup gidelim bu ülkeden ozaman.. Üsttekilerin cebi dolmaz çünkü delik var...
    Hocam asgari ücreti devlet ödemiyor ki gönül isterki ücret 5 bin tl olsun ama işveren o zaman işçi çıkartacak veya kayıt dışı işçi çalışacak. Ülkeye gelen dış yatırım azalacaktır, çünkü işçilik fiyatları yükseldiği için adamlar çin gibi ülkelere kaçacaklar. Neyse ALLAH hayırlısını ihsan etsin.
  • 29-12-2017, 04:28:20
    #53
    normalde bu tarz konulara yazmamaya dikkat ediyorum ama. devleti eleştiricem diyenlere bakıyorum cogu destekledikleri partiler zamanlarında krizlerden geçilmiyor.
    burada yazıyolar 2 bin vermeli 5 bin vermeli. evet o kişilerin destekledikleri verir lakin 2. sene sonunda ne olur bilinmez.
    birileri ne demişti zamanında ben para nasıl harcanır cok iyi bilirim.
  • 29-12-2017, 10:54:54
    #54
    asgari ücrete zam yapılmasının pek bir anlamı yok, çünkü her şeye en az o kadar zam gelecektir. Gerçekte istediğimiz yüksek asgari ücret değil, belirli oranda refah istiyoruz. Daha refah bir hayat sürmemiz için üretimi, verimliliği ve ihracatı artırmak, dışa bağımlılığı azaltmak ve gelir dağılımındaki adaletsizliği azaltmak gerekir.