Merhaba,
İlerleyen günlerde bir ofis kiralayarak şahıs şirketi açmayı planlıyorum. İş yeri yazılım üzerine olacaktır. Sormak istediğim bir kaç soru mevcuttur. Bilgili kişiler yanıt verebilirse çok memnun olurum.
1-) Yazılım üstüne açılan iş yerinde yazar kasa zorunluluğu mevcut mu? Fatura / fiş kesme işlemi ne şekilde işliyor?
2-) Yazılım üzerine yapılan işlerde ödenilen vergi sanırım %18 olmuyor. Yazılım için yapılan iş üzerinden yüzde kaç vergi ödeniyor?
3-) Ofis açılışı için ne tür evraklar/belgeler gerekiyor ve aşağı yukarı ortalama harcanılan tutar nedir?
Bu soruları bilgili kişiler cevaplayabilirse çok sevinirim.
Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.
Şahıs şirketi açma hakkında bir kaç soru?
7
●416
- 29-11-2015, 18:09:01
- 29-11-2015, 23:39:37yazar kasa zorunluluğu yok fatura bastırıp fatura kesersin.DerinSular adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
kestiğin her fatura için %18 kdv + %20 gv ödersin.
muhasebeciye noterden vekalet ve imza beyanı verdiğinde evrak işlemlerini muhasebeci hallediyor kafa yorman gereken bir konu değil.
işyerini açtıktan sonra da her ay bağkur + kdv ödemesi, 3 ayda bir stopaj ve geçici vergi ödemesi, personel çalıştırırsan her ay sgk ödemeleri bulunuyor. - 30-11-2015, 00:36:32%18 kdv + %20 gv ve ilaveten her ay ödenen kdv + bağkur primi ve 3 ayda bir ödenilen stopaj ile geçici vergi ödemesi tahmini olarak ne kadar oluyor?MadLuck adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 30-11-2015, 12:13:29kdv ve gv kestiğin fatura miktarına göre gelir belirttiğim yüzdelerde çıkar. fatura kesmessen sadece 30 lira damga vergisi ödersin aylık. bağkur primi her ay 440 lira, yılbaşında zamlanır yine. stopaj da beyan ettiğin kira tutarına göre çıkar. bu da ortalama 3 ayda 1 kira da devlete ödersin. örneğin 1000 tl aylık kira ödüyorsan ve kiranın tamamını beyan edersen 3 ayda 1 kez devlete de 1000 lira stopaj ödemen çıkar (ortalama)DerinSular adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 30-11-2015, 13:57:06Yanlışınız var hocam.Stopaj her ay ödeniyor.Kiranın tamamını beyan ettik.Muhasebeci her ay ödeneceğini söyledi.4 yıldır ödüyoruz her ayMadLuck adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 30-11-2015, 15:03:01biz de yılllardır ödüyoruz üstadım her ay stopaj olur ama ödemesi 3 ayda bir yapılır. sizin muhasebeci her ay alıp 3 ayın sonunda ödüyo olabilir veya başka bir durum olabilir.DarthWorm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 30-11-2015, 15:24:20İşletmeye göre değişiyor sanırım.Bizim gıda üzerine perakende satışMadLuck adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle