DerinSular adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
%18 kdv + %20 gv ve ilaveten her ay ödenen kdv + bağkur primi ve 3 ayda bir ödenilen stopaj ile geçici vergi ödemesi tahmini olarak ne kadar oluyor?
kdv ve gv kestiğin fatura miktarına göre gelir belirttiğim yüzdelerde çıkar. fatura kesmessen sadece 30 lira damga vergisi ödersin aylık. bağkur primi her ay 440 lira, yılbaşında zamlanır yine. stopaj da beyan ettiğin kira tutarına göre çıkar. bu da ortalama 3 ayda 1 kira da devlete ödersin. örneğin 1000 tl aylık kira ödüyorsan ve kiranın tamamını beyan edersen 3 ayda 1 kez devlete de 1000 lira stopaj ödemen çıkar (ortalama)