Merhabalar arkadaşlar
Forumdan tanışık olduğumuz arkadaşlar vardır bilmeyenler için aylık yaklaşık 2.800 TL kadar maaş ile bir işte çalışıyorum..
3 arkadaş kalıyoruz evde ve kira vs giderlere 300 TL gidiyor . 1000 TL ise kredi ödüyorum.
Fakat geri kalan para hayatımda kendime özel hissettireceğim hiçbir şey yapamadan bitiyor.
Para harcamasını bilmiyorum sanırım hatta belki hesabımın - bakiyeye düştüğü bile oluyor bu benim için mi böyle ? Bu tarz problemleri olan arkadaşlar var mıdır tavsiyeleriniz nedir ...
İstanbulda Bekar yaşayıp para yetirememe sorunsalı
47
●2.986
- 04-04-2014, 22:05:36Evet sanırım paranın bitmesindeki 1. etken şehir oluyor ama her ay böyle sıkıntı yaşamak artık beni üzmeye ve hayatımı olumsuz etkilemeye başladı.roadscrat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-04-2014, 22:06:11Yemek yemeyi biraz eve taşıdım ama evet sanırım alkolün biraz etkisi var aslında bu aralar çok içmiyorum ama yine 0Mutlubiter adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Çok da içsem bitiyor içmesem de dışarda yesem de aynı yemesem de anlayamadım ki
- 04-04-2014, 22:18:38yatırım yapın ne bileyim hesabınız olsun kredi harici birde oraya atın 300-500 ilk ay sıkıntı yaratacak ama sonrasında elinizde kalan paraya göre uyum sağlarsınız sanıyorum.Riot adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-04-2014, 23:03:06Bende de benzer sorun var. Dışar da yemek yemek olayı bitirir 2+2 = 4.
Ulaşıma da belli miktarda para gidiyor. Sigara varsa buda önemli etken. Arkadaş çevresinde gezmeler , bir yerler de takılmalar hele hele Alman usulü yoksa en ciddi etken olabiliyor.
Bereket konusuna da inanıyorum. Bir evde kazan kaynamalı ve arkadaşlarınızla o kazana ortak olup yemek yenmeli. Paranın zekatı parayı azaltmıyor arttırıyor. Tabi bunlar benim inanışlarım gereği.
Not: Ankara'da tek yaşıyorum üste ki saydıklarım kendi üzerimde ki örneklemeler.
