• 05-04-2014, 11:28:23
    #19
    1 ay boyunca nelere para harcadığını, nerelere gittiğini, kimlerle para harcadığını, kaç kere gezmeye çıktığını hesap et hocam.. sanırım 1500 Tl bir ay sana yetmiyor ? Baya harcıosun bence ne yaptığını kendi kendine sorgula bende tek yaşıyorum kendi kiramı ödüyorum ama o kadar harcamıyorum.. Bende gezip tozuyorum istanbulda.. Ne yapıosunuz bilmiyorum ama çok harcama yapıosunuz..
  • 05-04-2014, 12:05:41
    #20
    Yaşam standartları herşeyi belirliyo.

    3 Liraya tavuk döner yerken 13 liraya et döner yemeye başlıyorsun.

    1 Liraya çay içeceğin mekana değilde 2.5 3 liraya çay içtiğin mekana gidiyorsun.

    böyle say say bitmez. Yaşam standartları maalesef.
  • 05-04-2014, 13:00:44
    #21
    ilyasbat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O bir şey mi?
    2800 lira net maaş + 1500 lira internet geliri + 600 lira annemin maaşı.
    Iğdır gibi yerde ev kirası vermediğim ve annemle yaşadığım halde geçinemediğim aylar oluyor.
    Not: 830 lira kredim var.
    Not 2: Şimdi Gölcük'te askerdeyim ve 2500 lirayla yine geçinemiyorum.
    Not 3 ve siz kızmadan önceki son not: Ne kadar gelirse o kadar gidiyor üstadım. Ehl-i keyf yaşamak zor zanaat vesselam.
    bende diyorum hocam biz neden geçinemiyoruz annemle 2 miz sadece ben lisede okuyorum net eve giren para aylık 480 TL
    Bağkur Sağolsun Babam Vefat ettiği için o kadar alıyoruz maaş.
  • 05-04-2014, 14:14:56
    #22
    Yaşam standardı kesinlikle. Bende aynı sorunu yaşıyorum.
    Öğrenciyken örneğin ucuz yollardan geçinirdim çünkü elime çok para gelmiyordu, kısıtlıydı. Ona göre bir yerde yemek yerdim, ona göre bir mekan otururdum. Ama para kazanınca insan daha iyi yerlerde harcamak istiyor. Telefonun, arabanın, bilgisayarın herşeyin en kalitelisini alıyorsun.

    Bu durumdan kurtulman çok zor. Dünyaya bakış açını değiştirmelisin. İnsanların senin hakkında ne düşünüğünü umursamamalısın. Daha kötü kıyafetlerle, daha kötü bir standart ile yaşamalısın. Ve bunu alıştırmalısın kendini. Tabii yapabilirsen...

    Bence bu tüketim alışkanlığımız çok kötü değil. Kıyıya köşeye 1000-2000 TL atsak bile çok zengin olmayacağız büyük bir ihtimal, aileden gelmiyorsa.
  • 05-04-2014, 14:31:51
    #23
    Googital.com
    hemen evlenmelisin
  • 05-04-2014, 14:32:46
    #24
    Metin2Dizayn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bende diyorum hocam biz neden geçinemiyoruz annemle 2 miz sadece ben lisede okuyorum net eve giren para aylık 480 TL
    Bağkur Sağolsun Babam Vefat ettiği için o kadar alıyoruz maaş.
    Ortaokul ve lise yıllarımı anlatsam oturur ağlarsın. O kadar maddi zorluklarla yaşadık ki. Bir ayki maaşta 2.5 litre kola alırken diğer ay fanta alabiliyorduk. İkisini aynı anda alabilecek paramız yoktu. Hastahanede çaycılık, nargilecilik, gazete dağıtıcılık (bildiğin binlerce gazete sırtında sokak sokak gezip dağıtmak), kuyumcuda çıraklık aklına gelebilecek envai çeşit iş. Üniversitede php falan ardından atanma şu bu derken rahat görebildik biraz. Tabi yine de zor geçiniyorum ama yukarıda arkadaşların anlattığı gibi yaşam standartım arttı.

    Babamı hayal meyal hatırlıyorum o da erken yaşta öldü. Anlıyorum seni, karanlıklar aydınlığa bir gün çıkar elbet.
  • 05-04-2014, 14:50:29
    #25
    Bende sizin gibi tek başıma geçimimi zor sağlıyorum. Sigara kullanmadığım halde para yetiştiremiyorum. Ben böyle yaşarken adamın biri 1000 lira ortalama maaşla, ev kirası veriyor, çocuk bakıyor büyütüyor. Sigara içiyor. Konuştuğumda hayretler içinde kalmıştım.
  • 05-04-2014, 15:07:37
    #26
    Hangi şehirde yaşarsan yaşa hiç farketmez önemli olan cebindeki paranın degerini bileceksin. Atıyorum günde 1 ekmek yiyorsan yarım ekmek ye yada 2 bira içiyorsan 1 bira iç bazı şeylerini kısıtlaman lazım bol keseden yer durursan aylık 5 bin tl alsan da yetmez yani. Bugün günümüzde tek bir asgari ücret maaşla ev geçindiren çoluk cocuk bakan insanlar var.. Senin maaşın gayet iyi yetiremiyorsan sorun bence yaşamında.
  • 05-04-2014, 15:08:10
    #27
    ilyasbat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ortaokul ve lise yıllarımı anlatsam oturur ağlarsın. O kadar maddi zorluklarla yaşadık ki. Bir ayki maaşta 2.5 litre kola alırken diğer ay fanta alabiliyorduk. İkisini aynı anda alabilecek paramız yoktu. Hastahanede çaycılık, nargilecilik, gazete dağıtıcılık (bildiğin binlerce gazete sırtında sokak sokak gezip dağıtmak), kuyumcuda çıraklık aklına gelebilecek envai çeşit iş. Üniversitede php falan ardından atanma şu bu derken rahat görebildik biraz. Tabi yine de zor geçiniyorum ama yukarıda arkadaşların anlattığı gibi yaşam standartım arttı.

    Babamı hayal meyal hatırlıyorum o da erken yaşta öldü. Anlıyorum seni, karanlıklar aydınlığa bir gün çıkar elbet.
    Başınız Sağolsun Babanızın mekanı cennet olsun.Aynı yollardan geçiyoruz 5.sınıfa giderken kaybettim babamı bakkalda çıraklık,emlakçıda çıraklık vs. vs. yerlerde çalıştım.Sabırlı Şekilde Aydınlığı bekliyorum