Yaşam standardı kesinlikle. Bende aynı sorunu yaşıyorum.
Öğrenciyken örneğin ucuz yollardan geçinirdim çünkü elime çok para gelmiyordu, kısıtlıydı. Ona göre bir yerde yemek yerdim, ona göre bir mekan otururdum. Ama para kazanınca insan daha iyi yerlerde harcamak istiyor. Telefonun, arabanın, bilgisayarın herşeyin en kalitelisini alıyorsun.
Bu durumdan kurtulman çok zor. Dünyaya bakış açını değiştirmelisin. İnsanların senin hakkında ne düşünüğünü umursamamalısın. Daha kötü kıyafetlerle, daha kötü bir standart ile yaşamalısın. Ve bunu alıştırmalısın kendini. Tabii yapabilirsen...
Bence bu tüketim alışkanlığımız çok kötü değil. Kıyıya köşeye 1000-2000 TL atsak bile çok zengin olmayacağız büyük bir ihtimal, aileden gelmiyorsa.