• 02-10-2013, 01:02:34
    #28
    Bu dişlerden çok çektim lütfen okuyun ibretlik.

    Bundan 5 sene önce 2009 yılında alt dişelrimden biri yemek yerken aşırı ağrı yapmaya başladı bende en fazla ne kadar canım acırki diyerekten doktora gittim ilk dolgum çok güzeldi en ufak ağrı sızı yok iğne dahil doktor çürüklerin içten olduğunu ve yeni başladığını söyledi koltuğa oturmamla kalkmam bir oldu

    O dolgum 2010 yazında düştü tekrar gittim baktırmaya 4 dişime daha dolgu yapılcakmış (oha) tamam dedik yaptıralım o dişler içinde randevu alındı salak bir doktora denk gelindi 2 dişimi yaptırdım diğer ikisini yaptırmadım iki dişte toplam 2 dakika sürdü

    2013 yani bu yaz amerikada iken o yapılan dolguda düştü yine doktor koltuğuna oturduk doktor bana aneztesiye (yada herneyse) gerek yok dedi bu lafı duymamla kalkmam bir oldu.

    Sonuç: Dolgu dişinizdeki çürüğe bağlı olarak değişir benim hiç öyle simsiyah çürüğüm olmadı hatta bir doktor bu dişte birşey yok röntgen çektirin demişti ilk dolgumda dişlerim genelde tatlıya karşı aşırı ağrı veriyor o ağrıyı hisseder hissetmez giderseniz ufacık dolgularla atlatırsınız işin korkar veya aksatırsanız bu sefer iş kanal tedavisine gider bu olay can yaksa da yakmasada stress verir çünkü ağzınızı 1-2 saat açık tutmak zorunda kalırsınız her işlemde gerim gerim gerilirsiniz (2x oha) sadece bu değil kanal tedavisi yapılan dişiniz zamanla kırılabilir tekrar ağrı yapabilir çekilebilir bunun sonucunda ağrının bir üst versiyonu (implant) veya köprü tedavisi işin içine girer hem cebe zarar hemde size dolguluk dişleri bu durumlara getirmeye gerek yok. Allaha şükür o 3-5 çürük bana birşeyleri hatırlattı artık dişlerimi düzenli fırçalıyorum ama o sorunlu dişleri en kısa zamanda yaptırmak lazım işler çığırından çıkmadan emin olun zaten o kullandıkları iğne saç teli kadar ve hissetmiyorsunuz gerisi çok çok rahat gelgelelim canım acımasada iğne ve bilimum cisimlere karşı fobim var doktora gidemiyorum

    Dişlerden yana tek şansım 4 tane 20lik dişimde ağrısız sızısız çıktı ve şuan yerlerindeler


    Bence diş ipini kullanmayı sakın unutmayın ilk kez kullanıcak iseniz dişinizin arasından çıkan materyallerle yemek bile yapabilirsiniz denendi.
  • 07-10-2013, 13:43:21
    #29
    Watchmen35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu dişlerden çok çektim lütfen okuyun ibretlik.

    Bundan 5 sene önce 2009 yılında alt dişelrimden biri yemek yerken aşırı ağrı yapmaya başladı bende en fazla ne kadar canım acırki diyerekten doktora gittim ilk dolgum çok güzeldi en ufak ağrı sızı yok iğne dahil doktor çürüklerin içten olduğunu ve yeni başladığını söyledi koltuğa oturmamla kalkmam bir oldu

    O dolgum 2010 yazında düştü tekrar gittim baktırmaya 4 dişime daha dolgu yapılcakmış (oha) tamam dedik yaptıralım o dişler içinde randevu alındı salak bir doktora denk gelindi 2 dişimi yaptırdım diğer ikisini yaptırmadım iki dişte toplam 2 dakika sürdü

    2013 yani bu yaz amerikada iken o yapılan dolguda düştü yine doktor koltuğuna oturduk doktor bana aneztesiye (yada herneyse) gerek yok dedi bu lafı duymamla kalkmam bir oldu.

    Sonuç: Dolgu dişinizdeki çürüğe bağlı olarak değişir benim hiç öyle simsiyah çürüğüm olmadı hatta bir doktor bu dişte birşey yok röntgen çektirin demişti ilk dolgumda dişlerim genelde tatlıya karşı aşırı ağrı veriyor o ağrıyı hisseder hissetmez giderseniz ufacık dolgularla atlatırsınız işin korkar veya aksatırsanız bu sefer iş kanal tedavisine gider bu olay can yaksa da yakmasada stress verir çünkü ağzınızı 1-2 saat açık tutmak zorunda kalırsınız her işlemde gerim gerim gerilirsiniz (2x oha) sadece bu değil kanal tedavisi yapılan dişiniz zamanla kırılabilir tekrar ağrı yapabilir çekilebilir bunun sonucunda ağrının bir üst versiyonu (implant) veya köprü tedavisi işin içine girer hem cebe zarar hemde size dolguluk dişleri bu durumlara getirmeye gerek yok. Allaha şükür o 3-5 çürük bana birşeyleri hatırlattı artık dişlerimi düzenli fırçalıyorum ama o sorunlu dişleri en kısa zamanda yaptırmak lazım işler çığırından çıkmadan emin olun zaten o kullandıkları iğne saç teli kadar ve hissetmiyorsunuz gerisi çok çok rahat gelgelelim canım acımasada iğne ve bilimum cisimlere karşı fobim var doktora gidemiyorum

    Dişlerden yana tek şansım 4 tane 20lik dişimde ağrısız sızısız çıktı ve şuan yerlerindeler


    Bence diş ipini kullanmayı sakın unutmayın ilk kez kullanıcak iseniz dişinizin arasından çıkan materyallerle yemek bile yapabilirsiniz denendi.
    Geçmiş olsun
  • 07-10-2013, 16:08:24
    #30
    Kurumsal PLUS


    Şaka bir yana diş sağlığına gerçekten dikkat etmek gerek.Şuan tel tedavisi görüyorum tedaviye başlamak için ağızda yer açılsın diye(çenem darmış) 4 tane diş çekildi.Tedaviye başlıyalı 15-16 ay oldu şimdide en arkada et içerisinde gomülü kalan kök diş çekilecek 20 lik mi deniyor ne deniyorsa işte.

    Allahtan dolgu vs. ye kadar bakım aksatmadım ama diş çektirmek bile canıma yetti dolgu vb. tedavi görenlere Allah sabır versin.

    Diş çektire çektire alışkanlık oldu doktor 1 tane iğne vuruyor iyicene vur dahada vur diyorum Bağımlısı olmuşuz ***

    Bu arada ankarada dişçi tavsiyesi verebilirmisiniz ? Demetevlerdeki Orta doğu tıp merkezine gitmeyi düşünüyorum. Önerebileceğiniz yer varsa çok iyi olur
  • 07-10-2013, 21:11:50
    #31
    PaSaSa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    diş konusunda fena durumdayım durduk yere kırılmaya başladı dişlerim doktor çok kola içiyorsun pek fırçalamıyorsun dedi ki haklı şu anda 3 dişim çekildi 3 dolgu yapıldı 1 de kanal tedavisi çok kötü durumda valla kıymetini bilin dişlerin
    hocam benimde köpek dişimni ucu kırıldı artık fırçalamaya başladım hiç fırçalamayanlara benden bir formül

    1- 1 çay kaşığı karbonat
    2- taze yarım limon suyu
    3- 2damla zeytin yağı

    bunları karıştırın iyice sonra diş fırçasına emdirip dişinisi iyice
    fırçalayın yutmayın mümünse diş etlerine deymesin hani acı falan yapmazda değmesin yani etkisini göreceksiniz yalnız sık sık yapmayın ( bunu yaptıktan sonra normal fırçalamaya başlayın)
  • 07-10-2013, 23:07:44
    #32
    ScrolLock adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam benimde köpek dişimni ucu kırıldı artık fırçalamaya başladım hiç fırçalamayanlara benden bir formül

    1- 1 çay kaşığı karbonat
    2- taze yarım limon suyu
    3- 2damla zeytin yağı

    bunları karıştırın iyice sonra diş fırçasına emdirip dişinisi iyice
    fırçalayın yutmayın mümünse diş etlerine deymesin hani acı falan yapmazda değmesin yani etkisini göreceksiniz yalnız sık sık yapmayın ( bunu yaptıktan sonra normal fırçalamaya başlayın)
    Abiler haklısınız, mesajların hepsini okumadım ancak ben de şunu söyleyeyim; yaşım 18, devlet hastanesinde diş yaptırmayın..

    Çekim olabilir ancak kesinlikle dolgu yaptırmayın devlet hastanesinde... Ben de 2 tane dişimi 1'i büyük kök diş; yapılan dolgunun düşmesiyle + korkudan dişciye gidemeyişimle kaybettim, gittiğimde de geç kalmıştım dolgu olmadı..
    Devlet hastanesinde yapılan dolgunun kalitesinden sanırım.. En son 1 ay önce dolgu yaptırdım korkarak ALLAHTAN kanal tedavisi gerekmedi son noktaya gelmişti...


    Ne yaparsanız yapın, nokta kadar da olsa çürüğünüz var ise gidip dolgu yaptırın ki ilerlemesin, ileride pişman olmayın
  • 07-10-2013, 23:30:34
    #33
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Diş konusu önemli... Zamanında diş bakım alışkanlığını kazanamadım, şimdi azı dişlerin yarısı yok diğer yarısınında sadece kökü var. Ağrı sızı yok en azından, bakalım voleyi vuracak bir proje yaparsam aldıracağım arızalı dişleri taktıracağım implantı
  • 08-10-2013, 01:27:25
    #34
    Bende bu cuma kanal tedavisi yaptıracağım.Daha önce işin ehli bir doktora azı dişlerimi yaptırmıştım.Çok az ağrı yapmıştı çok iyi geçmişti tedavi.Ama şimdi devlet hastansinde yaptıracağım bakalım sonucu göreceğiz.

    Bu arada elma sirkesi+tuz karıştırıp ağızda gargara yapın.
  • 08-10-2013, 01:40:49
    #35
    oxside adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende bu cuma kanal tedavisi yaptıracağım.Daha önce işin ehli bir doktora azı dişlerimi yaptırmıştım.Çok az ağrı yapmıştı çok iyi geçmişti tedavi.Ama şimdi devlet hastansinde yaptıracağım bakalım sonucu göreceğiz.

    Bu arada elma sirkesi+tuz karıştırıp ağızda gargara yapın.
    Yok Abi devlet hastahanesinde hiç yapma buluşma