• 02-03-2013, 00:47:41
    #19
    Kimsede para yok sözüne katılmıyorum.Artık Herkesin elinde akıllı telefon, eskiden hatırlardım milletin elindeki telefonlar 150-200 lirayı geçmezdi şimdi ise herkesin elinde IPHONE 4-5, Samsung Galaxy SII-SIII alayı var.Eskiden ev almak zordu, dediğim oran araştırılabilir şimdi Türkiyenin %45-%50si ev sahibi.
  • 02-03-2013, 00:53:46
    #20
    Harcadığınız parayı adım adım hesaplayın, aylık raporlara dökün. Yani bakkalda suya verdiğiniz 50 kuruş'un bile notunu alın. Açın excel'i birşey hazırlayın kendinize. Yemek Masrafı - Alkol - Sigara - Kafe - Benzin vs vs.
    Daha sonra aşırı miktarda harcama yaptığınız şeyleri azaltmaya çalışın faydasını göreceksiniz. Birde faturalarınızı zamanında ödeyin ki, öteki ayda tüm paranız kredi kartınıza gitmesin.
  • 02-03-2013, 00:54:23
    #21
    Kurumsal PLUS
    Para olmaz olur mu ya? Şu sokakların haline bakıyorumda bundan 10 yıl önce ile kıyaslanamaz bile. Araba koyacak yer bulamıyorum. Artık bir çok ailede 3 tane televizyon, 2 tane araba, 1 adet ev, yazlık... Eskiden nerede ya mümkün mü? Artık ilköğretimde ki çocukların elinde akıllı telefonlar. Yeme içme konusunda bu fark yine ortaya çıkıyor. Önceden yaptığımız kahvaltılar ile şimdikini kıyaslıyorum. Çok şükür yok yok. Artık tereyağ, bal, kaymak standart haline geldi. Önceden ekmeğe yağ yada salça sürüp yerdik. Balmış, zeytinmiş, sucukmuş, sosismiş nerede...

    Ben kendi gözlemlerimi paylaştım sadece. Heryerde durum aynı olmayabilir. Genelleme yapmıyorum.

    Ayrıca kendi iş yaptığım sektörde oldukça paralı müşteriler. Üstelik eğlence sektöründen bahsediyorum. İnsanların eğlenmeleri için ne kadar paralar harcadığını görüyorumda gerçekten çok şaşırıyorum.
  • 02-03-2013, 00:59:02
    #22
    TitusPullo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Para olmaz olur mu ya? Şu sokakların haline bakıyorumda bundan 10 yıl önce ile kıyaslanamaz bile. Araba koyacak yer bulamıyorum. Artık bir çok ailede 3 tane televizyon, 2 tane araba, 1 adet ev, yazlık... Eskiden nerede ya mümkün mü? Artık ilköğretimde ki çocukların elinde akıllı telefonlar. Yeme içme konusunda bu fark yine ortaya çıkıyor. Önceden yaptığımız kahvaltılar ile şimdikini kıyaslıyorum. Çok şükür yok yok. Artık tereyağ, bal, kaymak standart haline geldi. Önceden ekmeğe yağ yada salça sürüp yerdik. Balmış, zeytinmiş, sucukmuş, sosismiş nerede...

    Ben kendi gözlemlerimi paylaştım sadece. Heryerde durum aynı olmayabilir. Genelleme yapmıyorum.

    Ayrıca kendi iş yaptığım sektörde oldukça paralı müşteriler. Üstelik eğlence sektöründen bahsediyorum. İnsanların eğlenmeleri için ne kadar paralar harcadığını görüyorumda gerçekten çok şaşırıyorum.
    Evet katılıyorum. Çok doğru söylediniz.

    İnsanoğlu mala ve paraya açtır. O arzu hiçbir zaman bitmez.
    Başımı sokacak bir arabam olsun dersin, araba alırsın. Daha sonra daha iyi işe girersin veya daha çok para kazanmaya başladığını düşün, buna orantılı olarak çevrendeki insanların maddi gücü artar, harcadığın para artar. Daha kaliteli bir çevrede bakarasın etrafındaki insanlar bmw'ye biniyor sende istersin.
    Sonra biraz daha çıtayı yükseltirsin, daha da zengin olmak istersin. Bunun sonu yok.
  • 02-03-2013, 00:59:21
    #23
    Üyeliği durduruldu
    doluya koysam almıyor boşa koysam dolmuyor yapcak birsey yok
  • 02-03-2013, 01:30:47
    #24
    http://www.youtube.com/watch?v=akeW95X3d6g

    eksik b,rşeyler var hayatımızda
  • 02-03-2013, 11:47:02
    #25
    iyisite.NET
    Komik gelecektir belki, lakin namaz kılıyormusunuz ?( bir çok gözlemim ile bunu soruyorum )
  • 02-03-2013, 12:04:16
    #26
    cem yılmazın son gösterimi Fundamentals izleyenler bilir . Ortalarına doğru üstat dokunmatik ekran şakalarına başlamıştı ve orada çok büyük bir detay vardı ve esprisini hem espri olarak anladım hemde büyük bir ders olarak . yanlış hatırlamıyorsam üstat şöyle bir cümle kurmuştu .
    "Bizim ülkemizde insanlar g*tune alacak donu olmaz ama son model telefon gelirse hemen koşar gider onu alır , alamazsa kalpten gider . Diyelim telefon xx1 son modeli aldı 10 dakika sonra zaten yenisi çıkıyor xx2 , baba noolurr bana onu al " gibisinden bir geyik yapmıştı . Ülkemizin insanları çok yanlış yaşıyor çokk . Asılda bu teknoloji merakı değil . En çok kullanılan alet telefon olduğundan dolayı böyle oluyor . Herkeste ayrı bir hava atma meraklısı .
    he başka bir şey daha var tabiki de ; Üretmek ve Tüketmek ..
    biz Üreticilikten çok Tüketiciyiz .
    Tüketmeye gelince herkes hucum eder.
    Üretmeye gelince ; oy buram ağrıyor , öf şimdimi yapacam , ya kim onla uğraşacak , öf neyse biri yapar biz alırız .
    gibisinden laflar.
    Tabi bir de yanlış bilinçlenme , yanlış yaşam tarzı , gereksiz her şeyi eve almak vs .vs.
    daha çok şey yazardım da emin olun şunları bile düzeltsek nerelerde olur ülkemiz düşünemiyorum ....
  • 02-03-2013, 12:36:14
    #27
    para sende bende yok hocam. Millet mali goturuyor valla merak etme. Herkesin keyfi yerinde. Adamlar yeni bisey almadan duramiyor.