Anket Ubuntu (Linux) vs Windows
Toplam Katılımcı Sayısı: 68
Ubuntu (Linux) vs Windows
Ubuntu (Linux)
%57,35 (39 Oy)
Windows (Microsoft)
%42,65 (29 Oy)
  • 25-05-2013, 09:26:06
    #19
    kullanıp vazgeçemediğim işletim sistemi lubuntu. bu yüzden ubuntuya oy veriyorum. usb üzerinden kurmadan persistence modu ile kullanabiliyorum. şu an bu mesajı oradan yazıyorum. usb üzerinden çalışmasına rağmen windows'tan daha fazla performans alıyorum.Ayrıca windows'daki gibi driver kurma olayına sürüklemedi beni hiç hangi aygıtımı taksam tak-çalıştır durumunu bana sundu.
  • 28-06-2013, 21:07:02
    #20
    Biraz eski bir konu fakat yazayim istedim.

    Yaklasik 2.5 - 3 yildir Bilgisayarima Windows kurulmadi (ne virtualbox nede dogrudan) ve Ubuntu ile yasadigim zevki hic bir sey vermiyor bana.

    Bilgisayarin coktugu tek durum SIKILIP kernel ile oynadigim zamanlar. Kernel guncellemesi haric bilgisayari yeniden baslatmiyorum bile. (Edit: Bazen SDD'yi is yerine goturmem gerekiyordu ozamanlar mecburen kapadiyordum.)

    Bilgisayarimda ayni anda 10'dan az program acik olmaz, Firefox'ta en az 60 acik tab olur, Chromium en az 20 tab ve Netbeans her daim aciktir.

    Cogunlukla Eclipse ve Sanal Android'de acik oluyor. (Kapamaya erindigim icin)

    Compiz Masaustu Kubu ve 12 sanal masaustu acik PC'de.

    Tabiki donaniminda buyuk faktor, bu pc toplarken linux uyumuna ozellikle dikkat ettim alirken. Fakat hemen hemen ayni donanima sahip (Ekran karti daha kaliteli fakat islemcisi ve RAMi ayni) is yerindeki patronun PC Windows ile bu performansi alamiyorum.

    Kendiside artik sadece Photoshop icin Windows acar oldu. Birde is oldugu zaman C#.NET yazmam gerektigi zaman o PC'yi kullaniyorum.

    Cevremdeki insanlara Donanim kalitesi ve linux aliskanliklarina gore Lubuntu, Xubuntu, Kubuntu yada Ubuntu kuruyorum, bedava DVD dagitiyorum. Bir cogunlugu oyun oynamak disinda Windows acmaz oldular ki oyun devleri, Steam Linux versionunu cikardiktan sonra, Linux icin yatirim yapmaya basladilar. FM gibi dunyanin en sevilen 3. oyunu 2014 versiyonunda Linux surumunude cikaracak.

    En son rakamlara gore Dunyada %1 bile olmayan Ubuntu kullanimi %5'den fazla olan ve bir cok oyunun Mac versiyonu olmasina ragmen Linux versiyonu olmamasina ragmen toplam satista Mac i zorlar duruma gelmistir.

    Linux kullanicilarinin oyun acligini degerlendirmek isteyen firmalar hizla Linux versiyonlari icin adim atmaya basladilar.

    Pixar Studyolari gibi bir dev animasyon filmleri icin Mac'den Linux'a goc ediyorlar.

    Android (ki kendisi Linux'tur) mobil piyasada bir numara durumda.

    Eger simdiye kadar uzak durduysaniz bile en azindan 1 hafta zaman ayirin Ubuntu yada turevlerine. Emin olun hayatinizda yeni bir pencere acacaktir.

    Saygilarimla
    Umurcan Gorur
    AdAjans - SimTurk
  • 20-08-2013, 11:18:40
    #21
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Windows'a alışmışız bi' kere

    Bugün Ubuntuya geçicem bakalım nasıl bi' şeymiş
  • 31-08-2013, 21:05:38
    #22
    saintx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Windows'a alışmışız bi' kere

    Bugün Ubuntuya geçicem bakalım nasıl bi' şeymiş
    Ubuntu güzel vs ama ben windowsda daha iyi kod yazabiliyorum ubuntu'nun tuslari daha degisik vs o yüzden o konuda zorluk cektim.
  • 31-08-2013, 21:08:11
    #23
    kingofseo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ubuntu güzel vs ama ben windowsda daha iyi kod yazabiliyorum ubuntu'nun tuslari daha degisik vs o yüzden o konuda zorluk cektim.
    Kod yazmak için gerçekten Windows dışı ortamlar boş bence Ubuntu'yu dizüstü bilgisayarımda denedim hiçte verim aldığım söylenemez.
  • 31-08-2013, 21:24:19
    #24
    senelerdir ubuntu kullanıyorum.çok memnunum.ne zaman windows açsam aptal bir hata yada sorunla karşılaşıyorum.
  • 01-09-2013, 10:29:19
    #25
    ugorur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biraz eski bir konu fakat yazayim istedim.

    Yaklasik 2.5 - 3 yildir Bilgisayarima Windows kurulmadi (ne virtualbox nede dogrudan) ve Ubuntu ile yasadigim zevki hic bir sey vermiyor bana.

    Bilgisayarin coktugu tek durum SIKILIP kernel ile oynadigim zamanlar. Kernel guncellemesi haric bilgisayari yeniden baslatmiyorum bile. (Edit: Bazen SDD'yi is yerine goturmem gerekiyordu ozamanlar mecburen kapadiyordum.)

    Bilgisayarimda ayni anda 10'dan az program acik olmaz, Firefox'ta en az 60 acik tab olur, Chromium en az 20 tab ve Netbeans her daim aciktir.

    Cogunlukla Eclipse ve Sanal Android'de acik oluyor. (Kapamaya erindigim icin)

    Compiz Masaustu Kubu ve 12 sanal masaustu acik PC'de.

    Tabiki donaniminda buyuk faktor, bu pc toplarken linux uyumuna ozellikle dikkat ettim alirken. Fakat hemen hemen ayni donanima sahip (Ekran karti daha kaliteli fakat islemcisi ve RAMi ayni) is yerindeki patronun PC Windows ile bu performansi alamiyorum.

    Kendiside artik sadece Photoshop icin Windows acar oldu. Birde is oldugu zaman C#.NET yazmam gerektigi zaman o PC'yi kullaniyorum.

    Cevremdeki insanlara Donanim kalitesi ve linux aliskanliklarina gore Lubuntu, Xubuntu, Kubuntu yada Ubuntu kuruyorum, bedava DVD dagitiyorum. Bir cogunlugu oyun oynamak disinda Windows acmaz oldular ki oyun devleri, Steam Linux versionunu cikardiktan sonra, Linux icin yatirim yapmaya basladilar. FM gibi dunyanin en sevilen 3. oyunu 2014 versiyonunda Linux surumunude cikaracak.

    En son rakamlara gore Dunyada %1 bile olmayan Ubuntu kullanimi %5'den fazla olan ve bir cok oyunun Mac versiyonu olmasina ragmen Linux versiyonu olmamasina ragmen toplam satista Mac i zorlar duruma gelmistir.

    Linux kullanicilarinin oyun acligini degerlendirmek isteyen firmalar hizla Linux versiyonlari icin adim atmaya basladilar.

    Pixar Studyolari gibi bir dev animasyon filmleri icin Mac'den Linux'a goc ediyorlar.

    Android (ki kendisi Linux'tur) mobil piyasada bir numara durumda.

    Eger simdiye kadar uzak durduysaniz bile en azindan 1 hafta zaman ayirin Ubuntu yada turevlerine. Emin olun hayatinizda yeni bir pencere acacaktir.

    Saygilarimla
    Umurcan Gorur
    AdAjans - SimTurk
    Hocam arclinux için ne diyorsunuz..Sistem kaynaklarını en az tüketen linux sürümü diye dolaşıyor piyasada doğrumu ? Bir fikriniz varsa yardımcı olursanız sevinirim
  • 01-09-2013, 12:51:12
    #26
    bende yükliycem ubuntuyu zaten oyun oynamam pc de sadece internette geziyorum film,dizi anime izlerim
  • 01-09-2013, 19:16:37
    #27
    Hız, tasarım, güvenlik üç açıdan da Ubuntu ama oyun oynayacaksanız, tasarım yapacaksanız kesinlikle Windows. Kullanım alanına göre sorunun cevabı değişir aslında ama oyumu Ubuntu'dan yana kullanacağım. Ama anketi şöyle yapsaydık daha iyi olurdu. Linux vs. Windows. Çünkü Windows derken bir sürüm belirtmemişsiniz örn Windows 7, Windows 8 gibi ama Linux'ta Ubuntu demişsiniz.