• 19-05-2008, 13:38:25
    #73
    Kurumsal Üye
    Halen cevap vermedin kitabın neresinde yazıyor maliyetin önemsiz olduğu. Ona cevap vermen yeterli benim için, gerisini zaten tartışmamıza gerek yok. Birbirimizle zaten bir alıp veremediğimiz yok olmamalı da.
  • 19-05-2008, 14:04:45
    #74
    ''İktisadi düşünme tarzı rasyonel davranış, karar alma sürecinde fayda ve maliyetleri esas alma ve değişimi inceleyen marjinal analiz kavramlarına dayanır.''

    Koyu renkle yazılanlar senin dediğin yani bahsettigin maliyet kavramının iktisat için önemini belirtiyor.

    Benim dediğim nokta ise cümlenin devamındaki kısmı yani : bir malı satarken akılcı davranış ile gelecek zamanda o maldan edeceğin karı maksimize etmektir.
  • 19-05-2008, 14:06:09
    #75
    Merhabalar

    Ahmet abi ve sanırım Aysima'dan Erhan bey lütfen konudaki tartışma ortamını uzatmayalım sizden ricam.
    Güzel güzel Erhan beyle Osman abi bir konu ortamında düşüncelerini paylaşıyorlardı, ama sizinkiler farklı bir ortama yönelmiş.

    Zaten birkaç kişininde dediği gibi her Nixcon olayı Netinternet'e dönüyor ve ayrı bir tartışma boyutu yaratılıyor...

    Sevgilerle....
  • 19-05-2008, 14:16:32
    #76
    Serbest piyasa ile serbest atışı karıştırmayalım. Ben kitap satıcısıyım kitapları üzerinde yazan fiyatlardan % 30 ucuza alabiliyorum ama şirketim ve site için yaptığım tüm masraflar, kargo, kredi kartı komisyonu vs vs e rağmen % 30 dan daha da fazla indirimle kitap satıyorum Görünürde zarar ederken kar ediyorum Sadece malediş ile hesap kitap yapılmaz. Yüksek cirolar, farklı ödeme şekilleri kullanarak ya da bu konuda bir yerde geçen overselling (olmayanı satmak ) sayesinde herşey yapılabilir.

    Mesela ben de bir miktar sunucu sahibiyim yarıya yakını kolay kolay gitmeyecek ve benimle senelerce devam edecek colocation ettiğim makineler, onlardan gelen paralar benim hat maliyetimin coğunu ödemekteler. Ben kendime ait makinelerin toplam giderini bilirim Colocation ettiklerim hiçbir kar sağlamaz, ama kendi makinelerim içinde 5 de bir oranında bir rakam cebimden çıkar. Ben de bu sayede ucuza satış yapabilirim. 20 mbit hat alırım bunun 10mbitini toplu satar aldığım para ile 15-16 mbiti öderim, kalan 4-5 mbitin maliyeti ile aldığımı 10 mbit olarak satarım hadi buradan yak.

    Osman da hesaplamış, Nixcon da ayrı kabinleri varmış, toplam makine toplam hat fazlası ile boş kalırken şimdi tüm makineleri tek bir kablodan gelen hat üstünde olunca eskiye nazaran 40 mbit de tasarruf yapmış. Üstelik Nixcon da ekstra makineler için ek maliyetler binerken burada onları da minimize etmiş. Ek kasa koymak diye bir kavram gelmiş. Yok efendim 21. makine yeni kabin diye ek maliyet olmamış. Bir kabinde trafik boş kalıyor diğeri fazla diye derdi kalmamış. Colocationdan zaten bir karı yoksa zaten dedicated müşterilerinden kazandığı ve kazanacakları ona haliyle yetecektir. Şu an Osman hayli küçük sayılabilir bir rakama yeni sunucular ekleyebilir kendi havuzuna, havuzda yer olduğusürece de rahat rahat yüzecektir sunucular

    Aysima ile SistemNetworks neyi paylaşamaz ki? Tartışma sonunda eve daha fazla bir tecrübe ve birikimle gitmek yerine stresle gitmek hoş olmamalı.

    Nixcon ile ilgili konuların sonunu ni.net.tr e çıkarmayı da bırakınız, sunucu sayısı itibari ile Ni-Osman tek başına bir büyüklük teşkil etsede emin olun 3-4 kişinin sunucularını bir araya getirirseniz Osman'ın sunucu sayısını çok rahat geçebilirler. Yani Osman'ı da büyütmeyin gözünüzde.

    Hizmet konusunda da bir kaç şey söylemem gerekirse, r10 bir müşteri bulma pazar alanı değildir. Müşteri her yoldan gelebilir size. r10 da yazılan yazıları ile insanlar değerlendirilse emin olun şu son haftada gördüğüm agresifliklerden dolayı bu forumda sunucu veya herhangi bir hizmet alacak adam göremiyorum. Siz bu forumda hiç Türkiye'nin en çok domain satan firmalarını gördünüz mü? Veya temsilcilerini? ihs.com.tr, isimtescil.net, turkticaret.net vs. vs.

    Kurum olmak kurumsal çalışmak budur. Kurumsal çalışmak bir kaç tane büyük şirkjete host sağlamak değildir. Kurumsal olmak müşteri ile müşteri gibi konuşabilmektir. Müşteriye yalan söylememektir. Müşteriye yapamayacağı sözleri vermemektir. Güleryüzdür, hoşgörüdür. Müşteri sadece parasını ödediği sürece insanca karşılanıp, parasını ödeyemediği, sizi bırakıp gittiği veya sizi eleştirdiği zaman farklı karşılanmamalıdır. Bu da kulaklara küpe olur umarım.

    Buraya yazı yazmakla geçen vaktimi yazılım üreterek geçirmek isterdim. Vaktimin forumun cezbedici kavga ortamında mesaj yazarken bulacak kadar değersiz olacağını düşünmezdim. Sizde işinize bakın lütfen forumda birilerini sürekli kötülemek veya savunmak, kandırmak veya ısrarla kanmak, aşağılamak ve aşağılanmak ve eleştiri dozunuzu abartmaktan vazgeçin.

    Relax olun...
  • 19-05-2008, 14:30:39
    #77
    kitapalemi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Serbest piyasa ile serbest atışı karıştırmayalım. Ben kitap satıcısıyım kitapları üzerinde yazan fiyatlardan % 30 ucuza alabiliyorum ama şirketim ve site için yaptığım tüm masraflar, kargo, kredi kartı komisyonu vs vs e rağmen % 30 dan daha da fazla indirimle kitap satıyorum Görünürde zarar ederken kar ediyorum Sadece malediş ile hesap kitap yapılmaz. Yüksek cirolar, farklı ödeme şekilleri kullanarak ya da bu konuda bir yerde geçen overselling (olmayanı satmak ) sayesinde herşey yapılabilir.

    Mesela ben de bir miktar sunucu sahibiyim yarıya yakını kolay kolay gitmeyecek ve benimle senelerce devam edecek colocation ettiğim makineler, onlardan gelen paralar benim hat maliyetimin coğunu ödemekteler. Ben kendime ait makinelerin toplam giderini bilirim Colocation ettiklerim hiçbir kar sağlamaz, ama kendi makinelerim içinde 5 de bir oranında bir rakam cebimden çıkar. Ben de bu sayede ucuza satış yapabilirim. 20 mbit hat alırım bunun 10mbitini toplu satar aldığım para ile 15-16 mbiti öderim, kalan 4-5 mbitin maliyeti ile aldığımı 10 mbit olarak satarım hadi buradan yak.

    Osman da hesaplamış, Nixcon da ayrı kabinleri varmış, toplam makine toplam hat fazlası ile boş kalırken şimdi tüm makineleri tek bir kablodan gelen hat üstünde olunca eskiye nazaran 40 mbit de tasarruf yapmış. Üstelik Nixcon da ekstra makineler için ek maliyetler binerken burada onları da minimize etmiş. Ek kasa koymak diye bir kavram gelmiş. Yok efendim 21. makine yeni kabin diye ek maliyet olmamış. Bir kabinde trafik boş kalıyor diğeri fazla diye derdi kalmamış. Colocationdan zaten bir karı yoksa zaten dedicated müşterilerinden kazandığı ve kazanacakları ona haliyle yetecektir. Şu an Osman hayli küçük sayılabilir bir rakama yeni sunucular ekleyebilir kendi havuzuna, havuzda yer olduğusürece de rahat rahat yüzecektir sunucular

    Aysima ile SistemNetworks neyi paylaşamaz ki? Tartışma sonunda eve daha fazla bir tecrübe ve birikimle gitmek yerine stresle gitmek hoş olmamalı.

    Nixcon ile ilgili konuların sonunu ni.net.tr e çıkarmayı da bırakınız, sunucu sayısı itibari ile Ni-Osman tek başına bir büyüklük teşkil etsede emin olun 3-4 kişinin sunucularını bir araya getirirseniz Osman'ın sunucu sayısını çok rahat geçebilirler. Yani Osman'ı da büyütmeyin gözünüzde.

    Hizmet konusunda da bir kaç şey söylemem gerekirse, r10 bir müşteri bulma pazar alanı değildir. Müşteri her yoldan gelebilir size. r10 da yazılan yazıları ile insanlar değerlendirilse emin olun şu son haftada gördüğüm agresifliklerden dolayı bu forumda sunucu veya herhangi bir hizmet alacak adam göremiyorum. Siz bu forumda hiç Türkiye'nin en çok domain satan firmalarını gördünüz mü? Veya temsilcilerini? ihs.com.tr, isimtescil.net, turkticaret.net vs. vs.

    Kurum olmak kurumsal çalışmak budur. Kurumsal çalışmak bir kaç tane büyük şirkjete host sağlamak değildir. Kurumsal olmak müşteri ile müşteri gibi konuşabilmektir. Müşteriye yalan söylememektir. Müşteriye yapamayacağı sözleri vermemektir. Güleryüzdür, hoşgörüdür. Müşteri sadece parasını ödediği sürece insanca karşılanıp, parasını ödeyemediği, sizi bırakıp gittiği veya sizi eleştirdiği zaman farklı karşılanmamalıdır. Bu da kulaklara küpe olur umarım.

    Buraya yazı yazmakla geçen vaktimi yazılım üreterek geçirmek isterdim. Vaktimin forumun cezbedici kavga ortamında mesaj yazarken bulacak kadar değersiz olacağını düşünmezdim. Sizde işinize bakın lütfen forumda birilerini sürekli kötülemek veya savunmak, kandırmak veya ısrarla kanmak, aşağılamak ve aşağılanmak ve eleştiri dozunuzu abartmaktan vazgeçin.

    Relax olun...
    Biz sadece birbirimizi farklı anladık yoksa birseyi paylaşamadıgımız yok.

    Ni-Osman - Aysima - Atilla - Ufuk - Kerem bunlar benim işlerini ellerinden geldikçe güzel şekilde yapan sevdigim insanlardır..

    Bu arkadaslar ile bir seyi paylaşamama gibi bir durum söz konusu değildir olamazda.

    Bizim aramızda olsa olsa bir konu hakkında fikir alış verişi olur..
  • 19-05-2008, 14:38:24
    #78
    Kurumsal Üye
    SistemNetworks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biz sadece birbirimizi farklı anladık yoksa birseyi paylaşamadıgımız yok.

    Ni-Osman - Aysima - Atilla - Ufuk - Kerem bunlar benim işlerini ellerinden geldikçe güzel şekilde yapan sevdigim insanlardır..

    Bu arkadaslar ile bir seyi paylaşamama gibi bir durum söz konusu değildir olamazda.

    Bizim aramızda olsa olsa bir konu hakkında fikir alış verişi olur..
    Sadece fikir ve görüş alışverişi kesinlikle tartışma olamaz zaten. Düz yazıda bazı cümleler sert anlaşılabiliyor kavga eder gibi. mimik ve ifadeler olmayınca bazı arkadaşlar öyle anlamış olabilir.
    Bilmukabil, SistemNetworks'e aynen katılıyorum.
  • 19-05-2008, 14:57:58
    #79
    Kurumsal PLUS
    Alıntı
    Her işimiz bitti sayılır.. hatta bugün geç bile kalktım saat 3 falandı uyandığımda… Nixcon’nun kapanacağı veya batacağı konusunda daha önceden içimde bazı seziler vardı.. Bunu düşünmemdeki sebeplerden birkaçı; sürekli olarak 5dk sürecek işi 15-16 saat içinde yapmaları, kişiye özel yıllık sözleşme göndererek firmaları elinde tutma çabaları, müşterilerinin büyük müşterilerine gelin beraber çalışalım diye çirkin tekliflerde bulunmaları, daha sonra da bunu yapmadık onlar bizden teklif istedi demeleri gibi bir.çok madde sıralayabilirim..

    Nixcon firmasının ticari geçmişini burada yayınlamayacağım.. N.I.S kimler tarafından kurulmuştur Nixcon temel olarak hangi amaçla kurulmuştur bunları anlatmak bana düşmez. Benim bu konuda sorumlu olduğum yer taşıma esnasında oluşan maddi ve manevi zarar karşısında konuyu mahkemeye intikal ettirmektir.

    Bir sabah Yusuf bey beni salladı

    - Osman kalk Nixcon batmış geçen anlatıyordun gerçek oldu..

    Dedi.. bunun üzerine ben.. benim hemen uyanmam için şaka yapıyor sandım.. ama ısrar edince kalktım.. telefonda Gökhan bey bekliyormuş.. 1 Nisan şakası gibiydi adeta..

    Hemen bu konuşma üzerine ofise indim Tahsin (netbilsis) Ayberk (aysima.com.tr) Dali (Turkiyeserver) gibi nixcon ile çalışan bol sunucusu olan kişiler ile iletişime geçtim.. Çünkü nixcon fiyatları ortadaydı.. bu fiyatları verebilecek ve paylaşımsız diye garanti edebilecek daha fazla bir yer olmadığından toplu hareket etmenin kendi çıkarlarımız için olacağını düşündüm..

    Burada bazı yanlış anlaşılmalar oluştu.. Toplu hareket etmedeki amaç tüm bu insanların müşterimiz olarak bizim altımızda çalışmasını istememiştim. Konuyu zaten Tahsin ile açıkca konuştum beraber fiyat alır beraber çalışırız diye.. Yani toplu bir yere geçiş olacak ama tüm sorumluluk bizde olmayacak herkes kendi işini kendi yapacaktı..

    Bu birlik ve beraberliğin herkese faydalı olacağını düşündüm tabi forumlarda satıcıların birden gözü açıldı hiç satış konusu açmayan bile satış konusu açmaya başladı.. Birliğin bozulmasını önleme amaçlı bazı duyurularda bulundum tabi bazılarının da bu şekilde hareket etmemden rahatsız olduğu apaçık ortadaydı..

    Sonra ilk otobüs ile İstanbul a yola çıktım kötü bir yolculuk sonunda İstanbul da ilk önce Selçuk bey ile görüştük (Mars Telekom) Selçuk bey ile ben İstanbul a gelmeden Volkan bey zaten görüşmüştü.. Durumumuzu son bir özetle bende anlattım farklı bir alternatif ne yazık ki yoktu bizim için.. Kimse onca sunucu ile bizi kabul etmek istemezdi.. mantıklı düşünen dc ler fiyat teklifinde bulunduktan sonra tekrar arayarak kusura bakmayın sizi kabul edemeyiz diye geri dönüş yaptılar zaten… Onca sunucuya yetecek UPS yer ve buna benzer teknik alt yapı olması gerekir..

    Her neyse Selçuk bey ile uzun görüşmemiz sonucunda toplu olarak fiyat alırsanız ben bir tek seni tanırım demesi bizi birden ürküttü.. Biliyorsunuz ki biz stok bile çıkartmayız kendi müşterilerimize zor yetiyoruz birden sunucu sayısının %100 artması ve tüm sorumluluğun bizde olması bizim çok zor durumda kalmamıza sebebiyet verecekti. O gün fiyat aldık el sıkıştık ve Nixcon a doğru yola çıktık.. Diğer arkadaşlarımız oradaydı ve onlarla konuştuk MARS ile anlaştığımızı fiyatın da şu olduğunu belirttik.. Tabi herkese fiyat çok yüksek geldi. Ama biz çoktan el sıkışmıştık bile.. Arkadaşlarımın ısrarı üzerine toplu olarak Global den fiyat aldık.. 33Milyar fiyat biz olaya girince birden 12milyar oluverdi.. ama tabi bazı şeyler fiyata dahil değildi.. Üstelik yine korktugumuz gibi tüm yetki bizde olacak Global sadece bizi tanıyacaktı yani yine %100 sunucu sayısı artmış olacak ve bizi çok zor durumda bırakacaktı… Uzun bir pazarlık yapıldı ve en son verdikleri fiyat bizim MARS dan aldığımız fiyat ile aynı olunca global adına yapacak bir şey yoktu..

    Sonra hep beraber gidelim Herkes mars dan kendi fiyatını kendi alsın dedik.. Toplu olarak orada bekleyen herkesi marsa götürdük Mars üst katta bir toplantı odasında her firma sahibi oturdu bende kalabalık yapmamak adına dışarı çıktım kendi 2 müşterim ile beraber onlar orada görüştü herkes kendi fiyatını aldı.. 2-3 kişi MARS da karar kıldı bizim gibi.. Diğerleri grup dan ayrıldılar.. Farklı farklı yerlere gittiler..

    Cumartesi gecesi taşıma işlemi yapacaktık ama Nixcon a gidince arkadaş gurubunu görünce onlarla beraber olmak zorunda kaldık onlarda zor durumdaydı elimizden pek bir şey gelmesede onlarada yardımcı olmak bizim görevimizdi sonuçta.. Her birini tanıyoruz birey olarak bu nedenle cumartesi günü bu fiyat alımları ile uğraştığımız için taşıma işlerine Pazar günü başladık.. Daha profesyonel bir taşıma yapacaktık ancak sabah nixcon kapısına gelince gördüğümüz muamele karşısında tüm işlere hemen başlamanın faydalı olacağını düşündük.. Hemen bir kargo firmasını arayarak sunucuları bir kamyon a istiflemeye başladık.. Mars arka kapısına geldik o esnada adam çoğaldı AkarWeb engin de yardıma gelmişti sunucular çok pislerdi. Onları önce silmemiz gerekirdi silme işlemini Engin’e bıraktık biz 2 dc çalışanı ile sunucuları yukarı çıkarttık.. Bir yandan elektrikçiler geldi elektrik çekmeye başladı diğer yandan sunucuların Ethernet kabloları takılmaya başladı derken tüm olay bitiverdi işte.

    Yeni veri merkezimiz nixcon a bakınca çok daha iyi görünüyor ilk gün sistem odası kalabalık diye havalandırmayı biraz kapatmışlardı.. 2. gün ortam sessiz olduğunda ise MORG gibiydi.. Hatta en son tekrar Akarweb engin gelim test etmiş onaylamıştı..

    Son işlem olarak datacenter’in özel olarak yaptırttığı rafların gelmesini bekliyoruz.. tahmini olarak yarık akşam gelecek ve yarın gece sunucuları ebedi yerine yerleştirip bu sorunu da bu şekilde tamamlamış olacağız.. Konuya ilişkin kısa özet bu ancak çok farklı şeyler yaşandı onları denizli de anlatırım..

    Daha önce yaşananlara dair anlatımım mevcut..

    Sinirlerim çok fazla yıprandı şimdi logout olacağım ve uzun süre müşterilerim dışında bir başkası ile görüşmeyeceğim..

    Sinir ve psikolojik sağlığım düzelince tekrar dönerim..

    Zaten birazdan Ankara’ya gideceğim oradan da denizliye… söyle evimde temiz bir uyku çekmek istiyorum

    Herkese yeni veri merkezi hayırlı olsun. Herkese iyi çalışmalar.
  • 19-05-2008, 21:46:38
    #80
    ne olacak millet anca bakacak verdikleri paralara yanacak..