nixcon facisı ve sonrası...
79
●4.039
- 19-05-2008, 14:04:45''İktisadi düşünme tarzı rasyonel davranış, karar alma sürecinde fayda ve maliyetleri esas alma ve değişimi inceleyen marjinal analiz kavramlarına dayanır.''
Koyu renkle yazılanlar senin dediğin yani bahsettigin maliyet kavramının iktisat için önemini belirtiyor.
Benim dediğim nokta ise cümlenin devamındaki kısmı yani : bir malı satarken akılcı davranış ile gelecek zamanda o maldan edeceğin karı maksimize etmektir. - 19-05-2008, 14:06:09Merhabalar
Ahmet abi ve sanırım Aysima'dan Erhan bey lütfen konudaki tartışma ortamını uzatmayalım sizden ricam.
Güzel güzel Erhan beyle Osman abi bir konu ortamında düşüncelerini paylaşıyorlardı, ama sizinkiler farklı bir ortama yönelmiş.
Zaten birkaç kişininde dediği gibi her Nixcon olayı Netinternet'e dönüyor ve ayrı bir tartışma boyutu yaratılıyor...
Sevgilerle.... - 19-05-2008, 14:16:32Serbest piyasa ile serbest atışı karıştırmayalım. Ben kitap satıcısıyım kitapları üzerinde yazan fiyatlardan % 30 ucuza alabiliyorum ama şirketim ve site için yaptığım tüm masraflar, kargo, kredi kartı komisyonu vs vs e rağmen % 30 dan daha da fazla indirimle kitap satıyorum
Görünürde zarar ederken kar ediyorum
Sadece malediş ile hesap kitap yapılmaz. Yüksek cirolar, farklı ödeme şekilleri kullanarak ya da bu konuda bir yerde geçen overselling (olmayanı satmak
) sayesinde herşey yapılabilir.
Mesela ben de bir miktar sunucu sahibiyim yarıya yakını kolay kolay gitmeyecek ve benimle senelerce devam edecek colocation ettiğim makineler, onlardan gelen paralar benim hat maliyetimin coğunu ödemekteler. Ben kendime ait makinelerin toplam giderini bilirim
Colocation ettiklerim hiçbir kar sağlamaz, ama kendi makinelerim içinde 5 de bir oranında bir rakam cebimden çıkar. Ben de bu sayede ucuza satış yapabilirim. 20 mbit hat alırım bunun 10mbitini toplu satar aldığım para ile 15-16 mbiti öderim, kalan 4-5 mbitin maliyeti ile aldığımı 10 mbit olarak satarım hadi buradan yak.
Osman da hesaplamış, Nixcon da ayrı kabinleri varmış, toplam makine toplam hat fazlası ile boş kalırken şimdi tüm makineleri tek bir kablodan gelen hat üstünde olunca eskiye nazaran 40 mbit de tasarruf yapmış. Üstelik Nixcon da ekstra makineler için ek maliyetler binerken burada onları da minimize etmiş. Ek kasa koymak diye bir kavram gelmiş. Yok efendim 21. makine yeni kabin diye ek maliyet olmamış. Bir kabinde trafik boş kalıyor diğeri fazla diye derdi kalmamış. Colocationdan zaten bir karı yoksa zaten dedicated müşterilerinden kazandığı ve kazanacakları ona haliyle yetecektir. Şu an Osman hayli küçük sayılabilir bir rakama yeni sunucular ekleyebilir kendi havuzuna, havuzda yer olduğusürece de rahat rahat yüzecektir sunucular
Aysima ile SistemNetworks neyi paylaşamaz ki? Tartışma sonunda eve daha fazla bir tecrübe ve birikimle gitmek yerine stresle gitmek hoş olmamalı.
Nixcon ile ilgili konuların sonunu ni.net.tr e çıkarmayı da bırakınız, sunucu sayısı itibari ile Ni-Osman tek başına bir büyüklük teşkil etsede emin olun 3-4 kişinin sunucularını bir araya getirirseniz Osman'ın sunucu sayısını çok rahat geçebilirler. Yani Osman'ı da büyütmeyin gözünüzde.
Hizmet konusunda da bir kaç şey söylemem gerekirse, r10 bir müşteri bulma pazar alanı değildir. Müşteri her yoldan gelebilir size. r10 da yazılan yazıları ile insanlar değerlendirilse emin olun şu son haftada gördüğüm agresifliklerden dolayı bu forumda sunucu veya herhangi bir hizmet alacak adam göremiyorum. Siz bu forumda hiç Türkiye'nin en çok domain satan firmalarını gördünüz mü? Veya temsilcilerini? ihs.com.tr, isimtescil.net, turkticaret.net vs. vs.
Kurum olmak kurumsal çalışmak budur. Kurumsal çalışmak bir kaç tane büyük şirkjete host sağlamak değildir. Kurumsal olmak müşteri ile müşteri gibi konuşabilmektir. Müşteriye yalan söylememektir. Müşteriye yapamayacağı sözleri vermemektir. Güleryüzdür, hoşgörüdür. Müşteri sadece parasını ödediği sürece insanca karşılanıp, parasını ödeyemediği, sizi bırakıp gittiği veya sizi eleştirdiği zaman farklı karşılanmamalıdır. Bu da kulaklara küpe olur umarım.
Buraya yazı yazmakla geçen vaktimi yazılım üreterek geçirmek isterdim. Vaktimin forumun cezbedici kavga ortamında mesaj yazarken bulacak kadar değersiz olacağını düşünmezdim. Sizde işinize bakın lütfen forumda birilerini sürekli kötülemek veya savunmak, kandırmak veya ısrarla kanmak, aşağılamak ve aşağılanmak ve eleştiri dozunuzu abartmaktan vazgeçin.
Relax olun... - 19-05-2008, 14:30:39Biz sadece birbirimizi farklı anladık yoksa birseyi paylaşamadıgımız yok.kitapalemi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ni-Osman - Aysima - Atilla - Ufuk - Kerem bunlar benim işlerini ellerinden geldikçe güzel şekilde yapan sevdigim insanlardır..
Bu arkadaslar ile bir seyi paylaşamama gibi bir durum söz konusu değildir olamazda.
Bizim aramızda olsa olsa bir konu hakkında fikir alış verişi olur.. - 19-05-2008, 14:38:24Sadece fikir ve görüş alışverişi kesinlikle tartışma olamaz zaten. Düz yazıda bazı cümleler sert anlaşılabiliyor kavga eder gibi. mimik ve ifadeler olmayınca bazı arkadaşlar öyle anlamış olabilir.SistemNetworks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bilmukabil, SistemNetworks'e aynen katılıyorum. - 19-05-2008, 14:57:58Alıntı
Daha önce yaşananlara dair anlatımım mevcut..
Sinirlerim çok fazla yıprandı şimdi logout olacağım ve uzun süre müşterilerim dışında bir başkası ile görüşmeyeceğim..
Sinir ve psikolojik sağlığım düzelince tekrar dönerim..
Zaten birazdan Ankara’ya gideceğim oradan da denizliye… söyle evimde temiz bir uyku çekmek istiyorum
Herkese yeni veri merkezi hayırlı olsun. Herkese iyi çalışmalar.
Görünürde zarar ederken kar ediyorum
Sadece malediş ile hesap kitap yapılmaz. Yüksek cirolar, farklı ödeme şekilleri kullanarak ya da bu konuda bir yerde geçen overselling (olmayanı satmak