Adsense Ödemeleri Hakkında Vergisel Durum Net Bilgi - Sayfa 5 - R10.net
  • 01-05-2018, 00:27:20
    #37
    bir gelir elde ediliyorsa vergi doğar
    senin için küçük bir şey bazılarının umududur
  • 01-05-2018, 00:30:01
    #38
    Anladığım kadarıyla vergi verenler aylık 200-300 kazanan arkadaşların bile vergi vermesini istiyor Ülkede 22 milyon araç var, yaklaşık 8 milyon aracın mtv si ödenmemiş diye okumuştum biyerde.
    Zaten nasıl olsa seçim önü bir vergi affı geliyor bütün cezaları siliniyor, olan vergisini ödeyen vatandaşa oluyor.
    Ama iş gelir kazanan küçük esnaf tarzına gelince af kolay kolay olmuyor.
    Bu vergi olayında çok fazla kazanan holdinglere yaptığı kıyakları bizim gibi küçük kazananlara da yapsa zaten vergi ödememe durumu olmaz.
    Aynen bunlara yaptığı kıyaklardan bizde istiyoruz.
  • 01-05-2018, 00:33:59
    #39
    mtnyvz adlı üyeden alıntı
    Anladığım kadarıyla vergi verenler aylık 200-300 kazanan arkadaşların bile vergi vermesini istiyor Ülkede 22 milyon araç var, yaklaşık 8 milyon aracın mtv si ödenmemiş diye okumuştum biyerde.
    Zaten nasıl olsa seçim önü bir vergi affı geliyor bütün cezaları siliniyor, olan vergisini ödeyen vatandaşa oluyor.
    Ama iş gelir kazanan küçük esnaf tarzına gelince af kolay kolay olmuyor.
    Bu vergi olayında çok fazla kazanan holdinglere yaptığı kıyakları bizim gibi küçük kazananlara da yapsa zaten vergi ödememe durumu olmaz.
    Aynen bunlara yaptığı kıyaklardan bizde istiyoruz.
    Bunlar vergi cezalarının affı, vergilerin affı değil. Vergi ödememek diye bir şey yok yani hocam. Dediğiniz gibi de büyük şirketlere tanınan tolerans, küçük şirketlere tanınmayabilir.



    Euphrates adlı üyeden alıntı
    peki , sizin şitkeniz var şirket kurmadan vergi nasıl ödeniyor ?
    Tanıdığınız güvendiğiniz birinin şirket hesabına ödemeleri alıp, belirli bir yüzde ile anlaşıp(%20-25 gibi) o şirket üzerinden %18 fatura kesebilirsiniz.
  • 01-05-2018, 00:44:54
    #40
    Old adlı üyeden alıntı
    Bunlar vergi cezalarının affı, vergilerin affı değil. Vergi ödememek diye bir şey yok yani hocam. Dediğiniz gibi de büyük şirketlere tanınan tolerans, küçük şirketlere tanınmayabilir.





    Tanıdığınız güvendiğiniz birinin şirket hesabına ödemeleri alıp, belirli bir yüzde ile anlaşıp(%20-25 gibi) o şirket üzerinden %18 fatura kesebilirsiniz.
    sadece yüzde 18 mi vergi bu kdv peki, gelir vergisi nasıl ödenecrk birde her yıl kazandıgımız toplamına yüzde 20 mi ödenecek ?
  • 01-05-2018, 01:09:08
    #41
    Euphrates adlı üyeden alıntı
    sadece yüzde 18 mi vergi bu kdv peki, gelir vergisi nasıl ödenecrk birde her yıl kazandıgımız toplamına yüzde 20 mi ödenecek ?
    Aylık adsense geliri = 1000 TL
    KDV (%18) = 180 TL

    820 TL net kazanç oluşur gider gösterilmezse. Şirket bu net kazanç üzerinden vergi dilimine göre ayrıca gelir vergisi öder. Minimum %15'tir. Bu da 123 TL eder.

    Tüm bu hesap başka bir şirket üzerinden işlem yaparsanız gelirin %30'una tekabül ediyor(30,3 aslında).

    Her şirket kar etmeyebilir, hatta zarar edebilir. KDV fazlası olabilir. Yani herkes %15 vergi ödemiyor. O yüzden bu tarz bir şirket ile 20-25 aralığında anlaşma şansınız var.
  • 01-05-2018, 03:41:53
    #42
    Arkadaşlar bir kardeşiniz olarak uyarayım. Vergiden kaçmak için şahıs şirketi vs kurmak istiyorsanız yapmayın diyorum. Hele ki Kosgeb olayından tamamen uzak durun. Olay kaşık ile verip kepçe ile almak. Her ay 600 tl bağkur ve muhabese giderleriniz ile stopaj bilmem ne 1000 tl yi buluyor. Ben bu hatayı 2 sene önce yaptım. Şu an piyasanın bitikliğinden dolayı dükkan iş yapmıyor. Evde otursam daha karlıydım. Şu aşamada bişey yapılmaz.
    Gönlüm CHMOD 777
  • 01-05-2018, 07:39:05
    #43
    o halde ben sunucu masrafim duye aylık 2000 tl gider göstereyimarabami da kiralama diye gider gostereyim
    içine aldigim yakiti da eklerim.
    eşimi sigortali çalışan yaparım


    zarar etmiş olurum


    devler bana borçlanır doğru mu
    Codeigniter ile Profesyonel Web Siteleri ve CMS ler Ödeme ve SMS Entegrasyonları PHP Destek
  • 01-05-2018, 08:06:20
    #44
    bagimsiz adlı üyeden alıntı
    ADSENSEDEN KAZANILAN PARANIN VERGİSİ YOK

    2009dan beri yüklü miktarda adsenseden gelir elde etmekteyim. Yıllık 30.000+ Maliye gecen yıl (12 mart 2014) benim bu kazancımla ilgili görüşmek üzere gittim. Adsense ne google paramı kazanılır adam hiç bilmiyor tamamen umursamaz şekilde reklam sektoru olduğundan oldukca pahalı bir vergi cıkardı ek gelirle toplam 15+20 bin civari ben buna karşı cıktım. ordaki şef 6 gün sonraya gün verdi. eve geldim konuyla ilgili tüm sitelere girdim sonra bizim üst kat komşumuz var muhasebeci yanına cıktım konuyu anlattım.

    Direk hangi ülkenin diye sordu bana bende ödeme irlanda üzerinden geliyor ama şirket ABD dedim. Ödemenin yapıldığı ülke önemli dedi ve İnternetten "İRLANDA İLE ÇİFTE VERGİLENDİRMEYİ ÖNLEME ANLAŞMASINI" buldu.

    Anlaşmanın İmza Tarihi:24/10/2008
    Resmi Gazete Tarihi:10/08/2010

    bu anlaşmaya göre İrlanda daki bir şirketten ödeme alan Türkiyede yaşayan şirket çalışanları veya Türk vatandaşları İrlanda şirketlerinden alınan para için vergi ödemeyecek. Cünkü bu şirket zaten irlandaya ben bunları çalıştırıyorum diye vergi ödüyor. Türkiyede de ödendiğinde paradan 2 kere vergi verilmiş oluyor. Dolayısıyla Türkiye ye vergi ödemeniz gerekmemektedir.

    söz konusu anlaşma ile muhasebeye gittim ve gösterdim. hesap ekstresini gösterdim. Vergi dairesi birşey ödemeden ayrıldım. ve google gelen ücretten vergi ödemiyorum cünkü DEVLET BU HAKKI BANA VERMİŞ.


    Not: Vergi candır. Vergi kaçırmak kar değil zarardır. gerçekten ödemeniz gereken vergileri ödeyiniz.
    Not2: Konuyu baltayacak arkadaşlar lütfen kanıtlarınızla gelin kafanıza göre yorum yapmayın


    Soru ve Cevaplar
    1 Genel olarak gelir elde ediyorsanız vergi vereceksiniz mantığı var
    vergi olayı bu kadar kolay olsaydı muhasebe ve maliye diye üniversitede bölümler olmazdı.
    2 Avrupaya kdv ödemiyoruz ama gelir vergisi öderiz
    Kdvyi Türkiyede Ürünü satan öder. Alıcılar değil. bizde pazarlamacıyız. Google calışanıyız. Örneğin babanız almanya emeklisi ise siz türkiyede o maaşın vergisini vermez. birde bazıları sırf bu yuzden şirket kurduruyor adamlara düşünsenize sizin mantıkla emekli ucreti icin bile şirket kurup vergi ödemek zorunda


    kaynak wmaraci
    aynı olay benim başımada geldi 1 ay ugraştılar incelediler. sonunda iş yeri sahibiyim ben. %0 fatura keseceksin bu gelen paraya dediler. sene sonu gelir vergisi alacagız dediler o şekilde kapatık konuyu

    Not: Eger bu şekilde bir düzenleme gelirse. Cok sıkıntı adam ayda 1 2k kazanıyor. vergi mükelefi olsa o 2 k yetmez bagkurdu dükkan kirasıydı giderlerdi ws ws. bazı arkadaşlar ben vergi veriyorum ws ws diyip giderli konusuyorlarda o arkadaşların çogunun kesin iş yeri ws si var sırf bu iş için kakıpda kimse bu işe girmez. giren olur onlarında 100 bin aylık gelileri vardır. ögrenci cocuklar var. harclıklarını cıkarıyorlar onlar bu işi nasıl yapsınlar.
    Okey Oyna
    WwW.MT2.ORG Özel teklifle satılık
  • 01-05-2018, 13:15:22
    #45
    e-Şirket modeli hayata geçmeden bu konular bitmez. Boşuna boşuna Maliye kendine iş çıkartıyor.

    e- Devlet üzerinden şirket kurulur. Tüm belgeler zaten e-Devlette mevcut. Bu şirketin tabi sınırlılıkları olacak diyelim ki aylık 10k adsense,reklam parasından az alanlar bu şirkete tabi tutulacak. Daha fazlası için şahıs şirketi düşünülebilir.


    Google dan gelen dekontu sisteme yükleyeceğiz. Oraya aldığımız parayı girip sistem vergimizi hesaplayacak ve ödeyeceğiz. Aylık %10 vergi yeterli olacaktır. Yıl sonunda da tüm gelirden %8 gelir vergisi ödenir.


    Ayrıca bu şirket mal satıyorsa , ek reklam alıyorsa onun parası için fatura kesecek . Mesela ayda 10 faturaya kadar vergi %10, 20 faturaya kadar %12 olur o şekilde kademeli ilerler.


    Yıl sonunda da şirket dekontları , faturaları gider vergi dairesine teslim eder oradan da kontrolleri yapılır olay biter.


    Boşu boşuna milleti uğraştırıyorlar.