• 02-05-2018, 14:20:20
    #64
    incelemeye aldıklarında ıspatlayabilecekse öyle yapsın herkes
  • 02-05-2018, 14:26:01
    #65
    Madjal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    incelemeye aldıklarında ıspatlayabilecekse öyle yapsın herkes
    Az önce vergi dairesi ile görüştüm bu mevzuyu. İnternetten yapılan iş globaldir diyor telefondaki görevli. Yani sonuçta Türkçe sitenize yurtdışından biri de giriş yapabilir, yada ingilizce sitenize Türkiye'den de giriş yapabilir. Bu hafta Ankara vergi dairesi başkanlığına gidip yazılı kağıt alıp bu işi artık netleştireceğim
  • 02-05-2018, 15:42:02
    #66
    olay aslında net.

    google adsense türkiye de vergiye tâbi değil,sadece irlanda da tâbi.bu durumda fatura kesecekseniz %0 dan kesmeniz gerekiyor kdvyi.
    bir diğer hususta gelir vergisi, bunu zaten hangi ülkede yaşarsanız yaşayın vermek zorundasınız.sonuçta sana bir şirketten para geliyor değil mi ? heh işte bunun gelir vergisini vermek zorundasın yıllık.olay budur.dallandırıp budaklandırmaya gerek yok.bu vergiyi şirket olsanda vermek zorundasın olmasan da,gerçek kişi olman yeterli.yakalanana kadar vermezsin, yakalandığında alırlar, olay bu.sonuçta ülkeler aldıkları vergi ile ayakta dururlar.
    sizin kızdığınız nokta, büyük şirketlere vergi muafiyeti getirilmesi, e sende çalıştır 100 200 işçi sende al o muhafiyeti.

    gelir vergisine de şu kalemleri kullanarak gider gösterebilirsiniz.yani hosting,domain,reklam masraflarınızı doğrudan gider olarak yazabiliyorsunuz, çünkü işinizi idame ettirmeniz için bunlar şarttır.ayrıca diğerlerini aşağıdaki linkten bakabilirsiniz.

    http://www.muhasebetr.com/ozel-haber...hp?haber_id=11
  • 02-05-2018, 16:13:56
    #67
    Bu konu r10'da düzenli olarak açılır. Bazı Adsense geliri olanlar sanırım fazla hassas. Yıllardır bu konuları görüyorum ama hiç adsense yüzünden vergi cezası yiyeninin konusunu görmedim. Önce adsense geliri olan birine bir ceza kesilsin ondan sonra ödemeye başlarsınız. Ne bu acele, telaş?
  • 02-05-2018, 16:53:36
    #68
    Üyeliği durduruldu
    LANCE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hepsini anladımda neden Kdv kesiyorsunuz ? Yurt dışına kesilen faturalarda kdv olmaz ben öyle biliyorum :S
    özelhgeyi okursan sorunun cevabı orada
  • 02-05-2018, 17:30:59
    #69
    OnurTürk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    olay aslında net.

    google adsense türkiye de vergiye tâbi değil,sadece irlanda da tâbi.bu durumda fatura kesecekseniz %0 dan kesmeniz gerekiyor kdvyi.
    bir diğer hususta gelir vergisi, bunu zaten hangi ülkede yaşarsanız yaşayın vermek zorundasınız.sonuçta sana bir şirketten para geliyor değil mi ? heh işte bunun gelir vergisini vermek zorundasın yıllık.olay budur.dallandırıp budaklandırmaya gerek yok.bu vergiyi şirket olsanda vermek zorundasın olmasan da,gerçek kişi olman yeterli.yakalanana kadar vermezsin, yakalandığında alırlar, olay bu.sonuçta ülkeler aldıkları vergi ile ayakta dururlar.
    sizin kızdığınız nokta, büyük şirketlere vergi muafiyeti getirilmesi, e sende çalıştır 100 200 işçi sende al o muhafiyeti.

    gelir vergisine de şu kalemleri kullanarak gider gösterebilirsiniz.yani hosting,domain,reklam masraflarınızı doğrudan gider olarak yazabiliyorsunuz, çünkü işinizi idame ettirmeniz için bunlar şarttır.ayrıca diğerlerini aşağıdaki linkten bakabilirsiniz.

    http://www.muhasebetr.com/ozel-haber...hp?haber_id=11
    Keşke öyle olsa ama değil kazanç Türkiye Citibank üzerinden TL ile yapılıyor az önce şirket kurulumu yaptım KDV vs. ile aylık 4K civarı ödemem olacak %0 için dil döksemde adamlar yeni çıkmış özelge gösterdiler istersen bir tane de senin için talep edelim dediler bakalım vergi numarası çıktıktan sonra bir özelge isteyeceğiz ama durum tamda arkadaşların anlattığı gibi.

    Belli bir miktarın üzerinde düzenli gelir sağlıyorsanız KDV, Gelir Vergisi ve diğer ödemeleri yapıyorsunuz olay bu kadar açık ve net. Ha özelge geldiğinde aksi birşey çıkarsa onu da buradan paylaşırım.

    kuleli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konu r10'da düzenli olarak açılır. Bazı Adsense geliri olanlar sanırım fazla hassas. Yıllardır bu konuları görüyorum ama hiç adsense yüzünden vergi cezası yiyeninin konusunu görmedim. Önce adsense geliri olan birine bir ceza kesilsin ondan sonra ödemeye başlarsınız. Ne bu acele, telaş?
    Eskiden ceza gelmemiş olması bundan sonra da gelmez diye birşey çıkarmıyor ortaya. Sonuçta vergi konusunda hassas olan bu işlerden korkan veya vatandaşlık görevi olarak ödemek isteyen kişiler yazıyor genelde. Bir ceza silsilesi olduğunda herkes size bu yazı ile cevap verdiğinde arkasında durabilirmisiniz?
  • 02-05-2018, 18:24:46
    #70
    ByAsLaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Keşke öyle olsa ama değil kazanç Türkiye Citibank üzerinden TL ile yapılıyor az önce şirket kurulumu yaptım KDV vs. ile aylık 4K civarı ödemem olacak %0 için dil döksemde adamlar yeni çıkmış özelge gösterdiler istersen bir tane de senin için talep edelim dediler bakalım vergi numarası çıktıktan sonra bir özelge isteyeceğiz ama durum tamda arkadaşların anlattığı gibi.

    Belli bir miktarın üzerinde düzenli gelir sağlıyorsanız KDV, Gelir Vergisi ve diğer ödemeleri yapıyorsunuz olay bu kadar açık ve net. Ha özelge geldiğinde aksi birşey çıkarsa onu da buradan paylaşırım.
    sanırım anlatmak istediğimi anlamadınız.para citibank'dan yatıyor olabilir ama google adsense türkiye'de vergiye tâbi değil,onlar irlanda'ya ödüyor.vergiye tâbi olmuş olsa adsense sizden %18lik fatura ister ki gider göstersin adamlar.%18 lik karşılığı olmayan bir şirkete neyin faturasını keseceksiniz ? bunu vergi dairenize söyleyin.bakın durum şöyle, diyelim şirketiniz var iş yapıyorsunuz.malı sattığınız şirket ise, o şirkete kdv si %18 den fatura kesmek zorundasınız.ama eğer malı sattığınız veya hizmet verdiğiniz vergiye tâbi olmayan biriyse,tc numarasını alıp gelir makbuzu kesmek zorundasınız.
  • 02-05-2018, 18:29:34
    #71
    OnurTürk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sanırım anlatmak istediğimi anlamadınız.para citibank'dan yatıyor olabilir ama google adsense türkiye'de vergiye tâbi değil,onlar irlanda'ya ödüyor.vergiye tâbi olmuş olsa adsense sizden %18lik fatura ister ki gider göstersin adamlar.%18 lik karşılığı olmayan bir şirkete neyin faturasını keseceksiniz ? bunu vergi dairenize söyleyin.bakın durum şöyle, diyelim şirketiniz var iş yapıyorsunuz.malı sattığınız şirket ise, o şirkete kdv si %18 den fatura kesmek zorundasınız.ama eğer malı sattığınız veya hizmet verdiğiniz vergiye tâbi olmayan biriyse,tc numarasını alıp gelir makbuzu kesmek zorundasınız.
    Dediğini çok iyi anladım haklısın da hatta bunu muhasebecim ile de görüştüm senin dediğini demesem adamlar direk %18 diyordu dedik böyle böyle biz fatura keseceğiz ama bunu googleye yollamayacağız yani onlarda tutup bu faturayı işlemeyecekler. Ben bunu söyledikten sonra sizin içinde bir özelge isteyelim dediler yani inanın 2 haftadır bu konuyu araştırıyorum kafam iyice çorba oldu.

    İşin kolayı %18 KDV ama diğer kısmı hakkında kimsenin net bir fikri yok aslında söylemek istediğim tam da buydu.
  • 03-05-2018, 01:42:57
    #72
    Üyeliği durduruldu
    OnurTürk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sanırım anlatmak istediğimi anlamadınız.para citibank'dan yatıyor olabilir ama google adsense türkiye'de vergiye tâbi değil,onlar irlanda'ya ödüyor.vergiye tâbi olmuş olsa adsense sizden %18lik fatura ister ki gider göstersin adamlar.%18 lik karşılığı olmayan bir şirkete neyin faturasını keseceksiniz ? bunu vergi dairenize söyleyin.bakın durum şöyle, diyelim şirketiniz var iş yapıyorsunuz.malı sattığınız şirket ise, o şirkete kdv si %18 den fatura kesmek zorundasınız.ama eğer malı sattığınız veya hizmet verdiğiniz vergiye tâbi olmayan biriyse,tc numarasını alıp gelir makbuzu kesmek zorundasınız.
    . adamlar özelge yayınlamış kdv kesilecek diye noktayı koymuş adsense geliri sadece yurtdışı adwords hesaplarından gelirlerle yapılmıyor ben adwords da veriyoeum benden döviz olarak almıyor ödemeleri. siZ de bir özelge isteyin bakın cevabına muhasebeciniz çok basit şekilde bir dilekçe ile konuyu netleştirir. irlanda senin adına ödeme yapsa senden kesinti yapar