Adsense Ödemeleri Hakkında Vergisel Durum Net Bilgi
87
●9.201
- 03-05-2018, 03:39:15Vergi konusu net değil, fatura kesilmesi zorunlu ama KDV dahil mi hariç mi orası belli değil. Tek bir şekilde çözülebilir bu olay. Yurtdışı partner firma ile anlaşırsınız, ödemeleriniz onlara gider, onlar size ödemenizi yapar KDV'siz o zmaan %100 fatura kesebilirsiniz. Kimsede birşey diyemez.
- 03-05-2018, 11:18:51Edit alıntı yapıyoruz adam yerine koyup cevap bile vermiyor neyse halledildi.iyi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-05-2018, 15:34:41Konuyu istediğin gibi yanlış çekebilirsin. Beni bayağı yanlış anlamışsın. Ben 2009 yılından beri severek vergisini veren biriyim. Bazen çok alındığından fazlası ile de şikayet ederim o ayrı.ByAsLaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Adsense konusunda kafalar karışık. Herkes birşey söylüyor. Vergi dairelerine gidip senin vermene gerek yok diyenlere bizzat şahit oldum. Böyle bir süreçte birisine gel vergisini ver demektikçe başlamanın bir mantığı yok. 10 yıldır ceza yiyen yok. 10 yıldır geriye dönük ceza yazarlarsa zaten dış borcu r10 kapatır. 2009'dan beri vergi veren ve vergi dairesine düzenli uğrayan biri olarak öyle büyük bir ceza silsilesi olmaz bu konuda arkasındayım. Bir ton insan var adsense geliri olan. Ufak, tefek. Devletin bu rakamlardan haberi yok mu zannediyorsun? Ama tam oturtamadıkları birşeyler var belli ki. Ve onlar oturtamadıkca sen neyi nasıl vermeye çalışsan bile yanlış olacak. Konuda mesela kov dahil fatura kes denilmiş. Böyle bir uygulama ömrümde göremedim. Kdv ya sıfır olur yok +kdv oranı olur. 18 i dahil kesmek kim ne derse desin mantıksız.
Neyse benimki bir öneri isteyen kursun ltd, aş hatta. ödesin istediği kadar vergi.
Koskoaca ispark bile yıllardır zarar gösterip vergi vermezsen, hükümettin hiçbir şirketi vermezken siz kazandığınız 3 kuruşun 2 kuruşunu verme çabasında devam edin ne diyim. Kolay gelsin. - 03-05-2018, 20:11:38Adsense den yüklü ödeme alanlar hiç bu konulara girmiyorlar. Acaba ne yapıyorlar, normal şirket mi kurdular, kıbrıstamı şirket kurdular, 1 hesaba 5-10 tane farklı iban mı girdiler, yoksa ayda 100 bin lirada kazansam bana bir şey olmaz mı diyorlar ? Bir de onları görmek isteriz pistlerde
- 03-05-2018, 23:26:59Senin amacın nedir dostum anlamadım.Yani sen ayda 200K kazanıyorsun da bunun nasıl hile vergisini vermemenin peşine mi düştün?Yoksa çok kazanıyorsun da vergisini mi vermek istiyorsun?Yoksa millet ne kazanıyor onu mu merak ediyorsun...maksimos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Aylardır bu konu hakkında yazıyorsun,ama bir arpa boyu dahi yol alamamışsın. - 03-05-2018, 23:32:50Benim amacım şu, kazandığım tutarı en mantıklı şekilde nasıl vergilendirebilirim. Eğer Türkiye'de %18 kdv + %22 gelir vergisi ödenmesi gerekiyorsa bu bana mantıklı gelmiyor. Böyle yapmaktansa Kıbrısta şirket kurmayı tercih ederim. Ama kesin olarak %0 kdv ve gelir vergisi ödenecekse bu makul. Türkiye'de şirket kurup yoluma devam ederim. Amacım hile hurda değil, aksine ilerde başım ağrımasın, yaptığım işi usulüne göre yapayım istiyorum. Milletin ne kazandığı umurumda değil ama gerçekten bu işi düzenli yapan ve hatırı sayılır para kazananların bu konuda daha net bilgi vereceklerini düşünüyorum. Evet forumda bu konu ile ilgili çok yazı yazdım az öncede neden yol alamadığımı açıkladım.zerare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Epey sinirlenmişsin sanırım bu konuyu detaylı araştırmama