• 01-05-2018, 21:28:39
    #55
    UfLee adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    benim iş yerim var ben faturamı kesiyorum giderleri gösderince dokunmuyor. zaten iş yok güc yok her ay belirli bir fatura kesmem gerekiyor kimse fatura falan almıyor kdv dokuınuyor diye. her ay 3 5 bin fatura kesip atiyoruz kafadan sallayarak.
    %18 kdv olarak mi
  • 01-05-2018, 21:38:30
    #56
    maksimos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    %18 kdv olarak mi
    %0 olarak gelen paraya fatura kesiyorsun. ama sene sonu gelir beyarnamesi veriyorsun.
  • 01-05-2018, 23:21:14
    #57
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Forumda 300-500 kazananlar da var onlar için sorun olacağını düşünmüyorum.
  • 02-05-2018, 01:17:29
    #58
    bunu tercüme edebilecek biri varmı acaba?
    http://www.gib.gov.tr/fileadmin/mevz...at/IRLANDA.htm
  • 02-05-2018, 01:20:07
    #59
    Madjal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bunu tercüme edebilecek biri varmı acaba?
    http://www.gib.gov.tr/fileadmin/mevz...at/IRLANDA.htm
    İrlanda Türkiye'ye vergisini kesip para gönderirse , burada tekrar vergi verilmesine gerek yok demektedir. Fakat google orada bizim için herhangi bir vergi ödemesi yapmadığı için mecbur burada tekrar vergi ödeniyor. Bu benim yorumum
  • 02-05-2018, 01:39:00
    #60
    yaw biri bi baba yiğit bi aslan parçası bu işin tam boyutunu öğrense bi bizi aydınlatsa ne güzel olur.
    yarım saattir mesaj okuyorum.
    biri diyor %18 kdv kes yıl sonu gelir vergisi ver.
    öteki diyor %0 kdv kes fatura miktarlarını sallasanda olur
    başkası diyor yurt dışından gelene vergi yok kesin bilgi.

    ama şu bi gerçek ki elini kolunu sallayarak vergi dairesine gidip abiy ben vergi verecektim dedinmi anlından öperler en güzel vergiyide alırlar

    Burda mantık basit para kazanan herkes vergi verecek diyor devlet
    ok bunu anladık ama kim ne kadar verecek?

    vergiden muaf olan paranın
    yurt dışından gelmesi lazım diyor
    tmm geliyor.
    döviz olarak gelecek diyor.
    döviz olarak çıkıyor tl olarak hesaba giriyor?
    yurt dışında kazanılsın diyor,
    yabancı siteler, kanallar, uygulamalar yurt dışından yabancılara hizmet veriyor bu da tmm.

    bide şu var a şehrin b vergi dairesine gidiyorsun %0 kdv ama gelir vergisi diyor.
    c şehrin d vergi dairesine gidiyorsun %18 kdv + gelir vergisi diyor.
    şimdi mevzuyu önce vergi dairesinin ve çalışanlarının ve yetkililerinin kendi aralarında netleştirip sabit bi karara bağlaması lazım
    sonra bize açılsınlar desinlerki bu işin standartı bu.
    nasıl ki gıda vergisi türkiyenin her yerinde aynıysa bizimkinde de sabit bir şekil olsun
    ahmetten başka mehmetden başka alınmasın..

    neyse biri bişeyleri net çözerse veya maliyeden net bir açıklama gelirse çok seviniriz...
  • 02-05-2018, 01:57:37
    #61
    Madjal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yaw biri bi baba yiğit bi aslan parçası bu işin tam boyutunu öğrense bi bizi aydınlatsa ne güzel olur.
    yarım saattir mesaj okuyorum.
    biri diyor %18 kdv kes yıl sonu gelir vergisi ver.
    öteki diyor %0 kdv kes fatura miktarlarını sallasanda olur
    başkası diyor yurt dışından gelene vergi yok kesin bilgi.

    ama şu bi gerçek ki elini kolunu sallayarak vergi dairesine gidip abiy ben vergi verecektim dedinmi anlından öperler en güzel vergiyide alırlar

    Burda mantık basit para kazanan herkes vergi verecek diyor devlet
    ok bunu anladık ama kim ne kadar verecek?

    vergiden muaf olan paranın
    yurt dışından gelmesi lazım diyor
    tmm geliyor.
    döviz olarak gelecek diyor.
    döviz olarak çıkıyor tl olarak hesaba giriyor?
    yurt dışında kazanılsın diyor,
    yabancı siteler, kanallar, uygulamalar yurt dışından yabancılara hizmet veriyor bu da tmm.

    bide şu var a şehrin b vergi dairesine gidiyorsun %0 kdv ama gelir vergisi diyor.
    c şehrin d vergi dairesine gidiyorsun %18 kdv + gelir vergisi diyor.
    şimdi mevzuyu önce vergi dairesinin ve çalışanlarının ve yetkililerinin kendi aralarında netleştirip sabit bi karara bağlaması lazım
    sonra bize açılsınlar desinlerki bu işin standartı bu.
    nasıl ki gıda vergisi türkiyenin her yerinde aynıysa bizimkinde de sabit bir şekil olsun
    ahmetten başka mehmetden başka alınmasın..

    neyse biri bişeyleri net çözerse veya maliyeden net bir açıklama gelirse çok seviniriz...
    Gelir vergisi her şekilde ödenecek bu konuda çoğu kişi hemfikir. Yani para yurtdışından geliyor, çifte vergilendirme vsvs. Bunlar maalesef kurtarmıyor. Hesabına para geliyorsa devlet para kazanmışsın gibi görüyor ve vergi istiyor. %18 kdv olayı ise bu linkte açıklanmış. http://www.gib.gov.tr/node/100137
  • 02-05-2018, 13:00:40
    #62
    Türkiye'de yararlanıldığından genel hükümler çerçevesinde KDV'ye tabi bulunmakta olup, Google firması adına düzenleyeceğiniz faturada işlem bedeli üzerinden genel oranda (%18) KDV hesaplamanız gerekmektedir.

    diyor hocam buna göre yabancı dilde site kanal ve uygulamalar yurt dışında yararlanıldığından kdv kesilmez %0 olarak faturalamak gerekir o zaman.
    doğrumudur
  • 02-05-2018, 13:10:36
    #63
    Madjal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye'de yararlanıldığından genel hükümler çerçevesinde KDV'ye tabi bulunmakta olup, Google firması adına düzenleyeceğiniz faturada işlem bedeli üzerinden genel oranda (%18) KDV hesaplamanız gerekmektedir.

    diyor hocam buna göre yabancı dilde site kanal ve uygulamalar yurt dışında yararlanıldığından kdv kesilmez %0 olarak faturalamak gerekir o zaman.
    doğrumudur
    Peki vergi dairesi sitenin yerli yabancı olduğunu nereden bilecek. O zaman yerli siteyi yabancı site diye belirtip %0 komisyon kessin herkes