Madjal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
yaw biri bi baba yiğit bi aslan parçası bu işin tam boyutunu öğrense bi bizi aydınlatsa ne güzel olur.
yarım saattir mesaj okuyorum.
biri diyor %18 kdv kes yıl sonu gelir vergisi ver.
öteki diyor %0 kdv kes fatura miktarlarını sallasanda olur
başkası diyor yurt dışından gelene vergi yok kesin bilgi.

ama şu bi gerçek ki elini kolunu sallayarak vergi dairesine gidip abiy ben vergi verecektim dedinmi anlından öperler en güzel vergiyide alırlar

Burda mantık basit para kazanan herkes vergi verecek diyor devlet
ok bunu anladık ama kim ne kadar verecek?

vergiden muaf olan paranın
yurt dışından gelmesi lazım diyor
tmm geliyor.
döviz olarak gelecek diyor.
döviz olarak çıkıyor tl olarak hesaba giriyor?
yurt dışında kazanılsın diyor,
yabancı siteler, kanallar, uygulamalar yurt dışından yabancılara hizmet veriyor bu da tmm.

bide şu var a şehrin b vergi dairesine gidiyorsun %0 kdv ama gelir vergisi diyor.
c şehrin d vergi dairesine gidiyorsun %18 kdv + gelir vergisi diyor.
şimdi mevzuyu önce vergi dairesinin ve çalışanlarının ve yetkililerinin kendi aralarında netleştirip sabit bi karara bağlaması lazım
sonra bize açılsınlar desinlerki bu işin standartı bu.
nasıl ki gıda vergisi türkiyenin her yerinde aynıysa bizimkinde de sabit bir şekil olsun
ahmetten başka mehmetden başka alınmasın..

neyse biri bişeyleri net çözerse veya maliyeden net bir açıklama gelirse çok seviniriz...
Gelir vergisi her şekilde ödenecek bu konuda çoğu kişi hemfikir. Yani para yurtdışından geliyor, çifte vergilendirme vsvs. Bunlar maalesef kurtarmıyor. Hesabına para geliyorsa devlet para kazanmışsın gibi görüyor ve vergi istiyor. %18 kdv olayı ise bu linkte açıklanmış. http://www.gib.gov.tr/node/100137