Merhabalar,
Ayıptır söylemesi fakat sistemimin 1.5 yıldır termal macununu yenilemedim. Artık bayramüstü bir temizlik vakti geldi. İşlemcim AMD Ryzen 5 2600, termal macun olarak Corsair XTM50 olarak düşünüyorum. Bu ürün tek kullanımlık mı ve performans olarak iyi mi ?
Bir diğer konu ise dış kasam şu anki dış kasam Sharkoon TG4. TG4 modeli hiç içimi ısıtmadı. Fanlarda takılma olup yavaş dönmeye başladığı gibi zar zur aşırı rahatsız edici bir ses çıkarmaya başlıyor. Hatta şu an 4 fandan 2 adedini bu sorun yüzünden birini kalem ile sıkıştırıp sabitledim. Bir diğerini ise silgi ile sabitledim. Yani 2 fanım bu sorun yüzünden çalışmamaktadır. Kasa aşırı bir şekilde (Yan camı takmadığım halde) ısınıyor. Dış kasa olarak hava akışı güzel olan, ATX ve kumanda ile yönetilebilen rgb fanlı olmasını istiyorum. Fan sayısı olarak 4 yeterli olarak görüyorum. Dış kasa olarak önerilerinize açığım ve aynı zamanda da beğendiğim termal macun hakkındaki düşüncelerinizi istiyorum.
Teşekkürler
Dış Kasa & Termal Macun Öneri
6
●108
- 30-07-2020, 22:36:33Bu termal macun olayı gerçekten dipsiz kuyu corsair tm30 da kullandım cooler master nano da kullandım fiyatları 80 ila 100 tl bandın da değişen 3 sıkımlık macunlar bunlar şimdiyse 15 tl lik 60grlık termal macun kullanıyorum samimi söylüyorum pek bir farkı yok pahalı olanlar sadece daha geç ısınıyordu bu daha çabuk ısınıyor ama pahalı olanlar ile aynı derecede çalışıyor açıkcası gidip 100 tl verip pahalı bir ürün almanızı tavsiye etmem .
Kasa olarak da şu modeli önerebilirim https://urun.n11.com/bilgisayar-kasa...xoCjyQQAvD_BwE - 31-07-2020, 04:19:416-7 yıl önce topladım şuan bu mesajı yazdıgım kasayı.ilk kurulumdan sonra 1 defa macun yeniledim sadece.ondada genel temizlik yapıyordum,bunuda aradan çıkarayım dedim sadece.daha önce ünideyken pahalı macunlardan kullandım,sonra baktım ucuzla arasında bi fark yok,5tllik macunlardan kullanmaya başladım tüm bilgisayarlarımda.bugüne kadarda bi zararını görmedim.
- 31-07-2020, 04:28:08Yanlış düşünüyorsunuz. Sizin 5 TLlik aldığınız ve sözde pahalı aldığınız macunların ısı iletkenliği ve gramı birbirine yakın olduğu için farkı anlayamamışsınızdır. Çoğu pahalı macunlarda yüksek performans diye tanıtırlar. Fakat ürün hakkında detaylı bilgi vermezler. Ama velakin yüksek performans olarak tanıtılan ürünün resmi sitesine gittiğinizde pek iyi değerlere sahip olmadığını anlarsınız. Macun seçiminde kaç gr olduğuna ve ısı iletkenliği değerinin yüksekliğine bakılmalıdır. Sıvı soğutma parasına da macun var. Ama hiçbir faydasını göremezsiniz. 100 liraya satılan birçok macun iyi performanslar sergileyebiliyor. "Cooler Master Mastergel" Serisinin üstüne tanımam. Tam orijinal ürünleri ülkemizde bulunmamakta. Çok araştırdım ve yurtdışından almaktan başka çare yok. Yurtdışından sipariş edene kadar vergi ücretleri fiyatı daha çok tuzluyor. Maalesef ülkemizde olanlarla yetinmek zorunda kalıyoruz. Şu an için istediğim Cooler Master marka ürünü bulamadığım için AMD Wraith Prism fan aldım ve onun orijinal stock macununu kullanıyorum. Saatlerce oyun oynamama, bu hava şartlarında yan paneli kapalı tuttuğum halde temperli camımın ısısı çok düşük değerlerde. Gayet memnunum ve yeni aldığım DARKFLASH Marka dış kasanın hava çıkışının ekmeğini yiyorum. Dış kasamı büyük almamın sebebi de ileride ekran kartı upgradelerinde ve sıvı soğutma geçişimde alan sorunu yaşatmaması adınaydı...fatihbaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 31-07-2020, 04:39:09Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
dogrudur.çok profesyonel kişiler,şirketler filan tabiki benin gibi 5liralık macun kullanmaz.bu alanda çok büyük isimler var,onlardan kullanıyorlardır ve muhakkak faydasını görüyorlardır.ama benim için onlar tamamen gereksiz...
https://www.akakce.com/bilgisayar-ka...i,8927510.html
bu kasadan kullanıyorum ben.bütün gün pc başındayım,günüm yarısı oyun oynuyorum.diger yarısındada video editler,site işleri,film izleme filan.kasanın yan kapagı kapalı,hiç ısı sorunum olmadı dedigim gibi. - 31-07-2020, 04:45:00Buradaki etkenlerden biri de işlemci markasıdır. Ben Amd kullandığım halde bunları söylüyorum. Siz Intel kullanıyorsanız zaten Intel işlemcilerin ısınma sorunu pek görülmüyor.fatihbaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 31-07-2020, 04:50:31Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
benim 5 bilgisayar var bu şekilde kullandıgım,hepside intel hocam.amdlerde ne yazıkki ısınma sorunu sık görülüyormuş.ben sık sık zaten ısıları kontrol ediyorum pcde.anakart,işlemci,ekran kartı hepsini izliyorum.bi sorun yok çok şükür...