• 02-12-2019, 14:01:26
    #46
    hakyil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Öncelikle geçmiş olsun.

    Fakat net ve yapmanız gereken çok açık bir konuyu uzatmışsınız. Aslında uzatabilmenizin tek bir nedeni var. Gelir İdaresi gerçekten internet dünyasının vergi konusunu bilmediğini kabul ediyor ve altın yumurtlayan tavuğu sert mali tedbirlerle kesmek istemiyor. Eğer böyle olmasaydı geriye dönük gelirlerle ilgili cezaları keser bitirirdi işi. Ellerinde kesin kanıt olduğundan dolayı da bu işin mahkemede kazanılması imkansız. Alenen gelir var ve vergisi ödenmemiş.

    Gelelim sizin konunuza;

    Yapacağınız çok basit %50 gider hakkı tanınmış size ve bunu imza altına alıyorsunuz. İlerde size ekstradan bir vergi çıkartılması vs. söz konusu değil. Siz geriye dönük vergi kaydı açıp, ödeme aldığınız dönemlerde yarısını gider göstererek gelirlerinizle ilgili beyanname vermek. Mutlaka bu beyannameyi vermelisiniz. Yoksa ileride çok çok büyük bir bela ile karşı karşıya kalırsınız.
    Yorumlarınız için teşekkürler.
    AMA Bir çok mai musavırle konustum. Hepsi farklı seyler soluyor. Kimse konudan cok haberdar degıl. Ben beni çagıran vergi denetim kurulundakı hanfendiye ve mufettise gelir vergimi odemek ıstedıgımı ama herşeyin cok karısık oldugunu bıldırdım. Bir gelir soz konusuysa vergide muhakkak vardır. Ama bunlar yasal cercevede olmalı. Isın yasal kısmı henuz net degılken nasıl olurda fazla veya eksik bildirim yapalım. Sonra size kim %50 gider dedi derler bole. %50 gider belgem nerde dıye sormazlar mı adama.
    %50 hakkı dıye birşey yok. sanırım yazdıklarımı okumamıssınız. Eger tam okusaydınız neden uzattıgımı anlardınız. Dikkatinizi cekerim ki herhangi bir soru sormadım. Sadece hikayetimi anlattım. Gorusunuz degerli ama şu aşamada kafa karıstıryor. İyice kafaları karıstırmayalım.

    Sanıyorum bir mali musavırın bir webmaster forumunda bulunup yorum yapması webmasterların gelişimine katkıda bulunmak yerine başka amaçları benimsiyordur!



    ReFLeX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    5 sene önce biraz masraf edip Kıbrıs'da bir şirket kursaydınız, şuan varlık barışı kapsamında sadece %1 vergi ödeyerek tüm kazancınızı Türkiye'ye yasal olarak getirebilirdiniz. Devlet, özellikle bilişim sektörünü offshore şirketlere yönlendirmemeli, ben kazancımdan net %15 ödemeye razıyım ama kazancımdan %50 ye varan vergi ödemesine yokum kimse kusura bakmasın.
    Hocam tavsiyen icin sagol ama dedıgım gibi ozman bılmıyorduk.



    hakyil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yapacağınız çok basit %50 gider hakkı tanınmış size ve bunu imza altına alıyorsunuz. İlerde size ekstradan bir vergi çıkartılması vs. söz konusu değil. Siz geriye dönük vergi kaydı açıp, ödeme aldığınız dönemlerde yarısını gider göstererek gelirlerinizle ilgili beyanname vermek. Mutlaka bu beyannameyi vermelisiniz. Yoksa ileride çok çok büyük bir bela ile karşı karşıya kalırsınız.
    Şu ifadenizi defalarca okudum. ve anlamadım. COK COK BÜYÜK BELA nedir? Ben nasıl bir suç işledimde devlet tarafından benim başıma çok çok büyük bele gelicek?
  • 02-12-2019, 14:44:15
    #47
    1-Sanıyorum bir mali musavırın bir webmaster forumunda bulunup yorum yapması webmasterların gelişimine katkıda bulunmak yerine başka amaçları benimsiyordur!

    Bu soruya yaşın kaç başın kaç (yanlış anlaşılmasın r10 yaşı) diye sorarlar.

    2- Şu ifadenizi defalarca okudum. ve anlamadım. COK COK BÜYÜK BELA nedir? Ben nasıl bir suç işledimde devlet tarafından benim başıma çok çok büyük bele gelicek?
    Farkında mısınız bilmiyorum ama vergi kaçakçısı olarak takiptesiniz. Para kazanmışsınız ve vergi ödememişsiniz ve hala bunu normalmiş gibi para kazandım neden vergi vereyim havasındasınız. Tüyü bitmemiş yetimin hakkı var o kazançta ve ben vergi vermem diyorsunuz. (Mesela Amerikada en büyük suç vergi kaçırmak)

    (Burada vergiyi bilmeden bu durumda olanları tenzih ediyorum.)

    Çok çok büyük bela ise bu durum tam 5 sene sonuna kadar son haftaya kadar beklenip size ceza olarak gelecek. Gelecek rakam da kazandığınızı bile geçecek kadar olacak muhtemelen. Tüm varlığınızla buna karşı sorumlu olacaksınız. Herşeyinize haciz gelecek.

    Son olarak forumda yazılan herşeye saygı çerçevesinde yorum yapabilirim. En azından başkalarının amaçlarını sorgulama hadsizliğine girmiyorum.

    Sağlıcakla kalın...

    rdonmez adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yorumlarınız için teşekkürler.
    AMA Bir çok mai musavırle konustum. Hepsi farklı seyler soluyor. Kimse konudan cok haberdar degıl. Ben beni çagıran vergi denetim kurulundakı hanfendiye ve mufettise gelir vergimi odemek ıstedıgımı ama herşeyin cok karısık oldugunu bıldırdım. Bir gelir soz konusuysa vergide muhakkak vardır. Ama bunlar yasal cercevede olmalı. Isın yasal kısmı henuz net degılken nasıl olurda fazla veya eksik bildirim yapalım. Sonra size kim %50 gider dedi derler bole. %50 gider belgem nerde dıye sormazlar mı adama.
    %50 hakkı dıye birşey yok. sanırım yazdıklarımı okumamıssınız. Eger tam okusaydınız neden uzattıgımı anlardınız. Dikkatinizi cekerim ki herhangi bir soru sormadım. Sadece hikayetimi anlattım. Gorusunuz degerli ama şu aşamada kafa karıstıryor. İyice kafaları karıstırmayalım.

    Sanıyorum bir mali musavırın bir webmaster forumunda bulunup yorum yapması webmasterların gelişimine katkıda bulunmak yerine başka amaçları benimsiyordur!

    Şu ifadenizi defalarca okudum. ve anlamadım. COK COK BÜYÜK BELA nedir? Ben nasıl bir suç işledimde devlet tarafından benim başıma çok çok büyük bele gelicek?
  • 02-12-2019, 14:46:07
    #48
    coder7 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Böylesine katkı değer bir konu açtığınız için teşekkür ederiz hocam. Peki sizce hatrı sayılır gelirler elde etmeye başladığınız anda bir şahıs şirketi kursak ve oyunu kurallarına göre oynasak daha mantıklı değil mi? Araştırmalarıma göre şahıs şirketi kurmak ve kapatmak oldukça kolaymış. Bu konuda tavsiyeniz nasıl olur?
    O kadar araştırmadan sonra ogrendıgım şu yıllık kazancınıza göre ilerleyin. cunku vergi dilimleri var. sahıs sırketiyle baslamak mantıklı. hem sırket kurdugunuzda giderlerinizi de gosterirsiniz.



    hakyil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1-Sanıyorum bir mali musavırın bir webmaster forumunda bulunup yorum yapması webmasterların gelişimine katkıda bulunmak yerine başka amaçları benimsiyordur!

    Bu soruya yaşın kaç başın kaç (yanlış anlaşılmasın r10 yaşı) diye sorarlar.

    2- Şu ifadenizi defalarca okudum. ve anlamadım. COK COK BÜYÜK BELA nedir? Ben nasıl bir suç işledimde devlet tarafından benim başıma çok çok büyük bele gelicek?
    Farkında mısınız bilmiyorum ama vergi kaçakçısı olarak takiptesiniz. Para kazanmışsınız ve vergi ödememişsiniz ve hala bunu normalmiş gibi para kazandım neden vergi vereyim havasındasınız. Tüyü bitmemiş yetimin hakkı var o kazançta ve ben vergi vermem diyorsunuz. (Mesela Amerikada en büyük suç vergi kaçırmak)

    (Burada vergiyi bilmeden bu durumda olanları tenzih ediyorum.)

    Çok çok büyük bela ise bu durum tam 5 sene sonuna kadar son haftaya kadar beklenip size ceza olarak gelecek. Gelecek rakam da kazandığınızı bile geçecek kadar olacak muhtemelen. Tüm varlığınızla buna karşı sorumlu olacaksınız. Herşeyinize haciz gelecek.

    Son olarak forumda yazılan herşeye saygı çerçevesinde yorum yapabilirim. En azından başkalarının amaçlarını sorgulama hadsizliğine girmiyorum.

    Sağlıcakla kalın...
    Beyenfendi kim dedi size vergi kacırdıgımı siz bana alenen suc atıyorusunuz. Siz benim yazımı okumandınız mı???? neden vergi vereyim dedıgımı nerde okunuduz??? tüyü bitmemiş yetim hakkı diyerek duygusallık yapmayın lütfen. Ben amerikada şirketimin kazancından vergi odedim!!

    Siz bence burdaki insanları korkutuyorsunuz. Korkup size mi başvurucaklar? amacınız nedir? yardımcı olmak mı yoksa kaos ortamı yaratmak mı? ben zaten yeterince kişiye danışmısım. ifademi vermiişim. Eğer yazımı okusaydınız belkide bunları hiç konuşmuyor olurduk!

    Umarım radmin bu durum ile ilgilenir.
  • 02-12-2019, 14:59:00
    #49
    rdonmez adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O kadar araştırmadan sonra ogrendıgım şu yıllık kazancınıza göre ilerleyin. cunku vergi dilimleri var. sahıs sırketiyle baslamak mantıklı. hem sırket kurdugunuzda giderlerinizi de gosterirsiniz.





    Beyenfendi kim dedi size vergi kacırdıgımı siz bana alenen suc atıyorusunuz. Siz benim yazımı okumandınız mı???? neden vergi vereyim dedıgımı nerde okunuduz??? tüyü bitmemiş yetim hakkı diyerek duygusallık yapmayın lütfen. Ben amerikada şirketimin kazancından vergi odedim!!

    Siz bence burdaki insanları korkutuyorsunuz. Korkup size mi başvurucaklar? amacınız nedir? yardımcı olmak mı yoksa kaos ortamı yaratmak mı? ben zaten yeterince kişiye danışmısım. ifademi vermiişim. Eğer yazımı okusaydınız belkide bunları hiç konuşmuyor olurduk!

    Umarım radmin bu durum ile ilgilenir.
    Evet yazışmanın incelenmesi güzel olur ben de mutlu olurum.

    Yazını okudum ve senin yazdıklarından şu çıkıyor ortaya. Bırakın boşverin vergi kaçırdığım için vergi dairesinden çağrıldım. Mahkeme yoluna başvuruyorum. Hiçbirşey de olmaz.

    Bu yazdıklarınızı okuyanlar da vergiden kaçınıyor. Bu yaptığınız alenen insanları devlete karşı vergi vermekten soğutmak. Ben yazınızdan net bunu anladım. Kimse bilmiyor hiçkimsenin birşeyden haberi yok havalarına girmek.

    Olay basit %50 hak tanınıyor ve bu da alenen size beyan ediliyor. Söylediğim gibi internet haricinde vergi kaçıranlara bu hak da tanınmıyor.

    "Siz bence burdaki insanları korkutuyorsunuz. Korkup size mi başvurucaklar? amacınız nedir? yardımcı olmak mı yoksa kaos ortamı yaratmak mı?"
    Bu ifade mutlaka incelenip değerlendirilecektir...
  • 02-12-2019, 15:04:40
    #50
    hakyil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet yazışmanın incelenmesi güzel olur ben de mutlu olurum.

    Yazını okudum ve senin yazdıklarından şu çıkıyor ortaya. Bırakın boşverin vergi kaçırdığım için vergi dairesinden çağrıldım. Mahkeme yoluna başvuruyorum. Hiçbirşey de olmaz.

    Bu yazdıklarınızı okuyanlar da vergiden kaçınıyor. Bu yaptığınız alenen insanları devlete karşı vergi vermekten soğutmak. Ben yazınızdan net bunu anladım. Kimse bilmiyor hiçkimsenin birşeyden haberi yok havalarına girmek.

    Olay basit %50 hak tanınıyor ve bu da alenen size beyan ediliyor. Söylediğim gibi internet haricinde vergi kaçıranlara bu hak da tanınmıyor.

    "Siz bence burdaki insanları korkutuyorsunuz. Korkup size mi başvurucaklar? amacınız nedir? yardımcı olmak mı yoksa kaos ortamı yaratmak mı?"
    Bu ifade mutlaka incelenip değerlendirilecektir...
    Beyenfendi yanlış yorumlamışsınız YANLIŞ! Vergi kacırıcak olsam beni her cagırdıklarında gitmezdim. Aldıklarımı satar giderdim.

    enim ifadelerimden vergiden sogutmak cıkıyorsa sizin ifadelerinizden de VERGI KORKUNC BIR SEYDIR cıkıyor! dikkat edin.

    Sizin haberiniz yok galiba ama %50 beyan edenler tekrar cagırıldılar. Forumda takip ediyorsanız gormussunuzdur.

    Eğer hala yazdıgımı okusaydanız zaten gelir vergisini ödemek istediğimi ama yapamadıgımı anlardınız. Ama malesef okumuyor okumuyor bir de üste çıkıyorsunuz.
  • 02-12-2019, 15:29:07
    #51
    Birisi işte sizin de kafanızı karıştırmış. Arkadaş elmalarla armutları neden karıştırıyorsunuz.

    %50 gider hakkı size tanınmış. Yok öyle birşey diyen gelsin beri. Kaç tane dosya kapattım. Bir tanesi geri gelmedi. İnceleme başka bir şeydir veya o anlık bu konulardan haberdar olmayan bir memur söylemiştir. Ama %50 gider hakkı net. Kim çağrılmış benim bir tane mükellefim geri çağrılmadı.

    Yapacağınız şey aldığınız ödemeler konusunda vergi dairesi ile anlaşmak ve gönüllü uyumluluk kapsamında 449 nolu tebliğ hükümlerine göre beyannamenizi vermek.

    SİZ DE BUNU ANLAMIYORSUNUZ.

    Bunun yerine insanlara süreci çok karmaşık gibi anlatıyorsunuz. Süreç karmaşık değil cezalı oluyor muhakkak ama mahkemeymiş eski hakimmiş bırakın bunları. Para alındı mı alındı vergi ödendi mi ödenmedi ne mahkemesi.

    Neyse uzatmanın da bir manası yok çok uzadı. Siz hakikaten bilen biriyle karşılaşmadığınız için uğraşıp durmuşsunuz. Hala daha bilmediğiniz birşeyleri burada anlatmaya çalışıyorsunuz. Yazınızın son satırını atlamışım yıllarca uğraşıp mağdur olmuşsunuz. Bildiğiniz gibi yaparsınız artık ben genel bir durum için yazmıştım siz hakaret edince uzadı. Daha yazmıycam.

    Dediğim gibi sağlıcakla kalın...

    rdonmez adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Beyenfendi yanlış yorumlamışsınız YANLIŞ! Vergi kacırıcak olsam beni her cagırdıklarında gitmezdim. Aldıklarımı satar giderdim.

    enim ifadelerimden vergiden sogutmak cıkıyorsa sizin ifadelerinizden de VERGI KORKUNC BIR SEYDIR cıkıyor! dikkat edin.

    Sizin haberiniz yok galiba ama %50 beyan edenler tekrar cagırıldılar. Forumda takip ediyorsanız gormussunuzdur.

    Eğer hala yazdıgımı okusaydanız zaten gelir vergisini ödemek istediğimi ama yapamadıgımı anlardınız. Ama malesef okumuyor okumuyor bir de üste çıkıyorsunuz.
  • 02-12-2019, 16:50:57
    #52
    hakyil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Birisi işte sizin de kafanızı karıştırmış. Arkadaş elmalarla armutları neden karıştırıyorsunuz.

    %50 gider hakkı size tanınmış. Yok öyle birşey diyen gelsin beri. Kaç tane dosya kapattım. Bir tanesi geri gelmedi. İnceleme başka bir şeydir veya o anlık bu konulardan haberdar olmayan bir memur söylemiştir. Ama %50 gider hakkı net. Kim çağrılmış benim bir tane mükellefim geri çağrılmadı.

    Yapacağınız şey aldığınız ödemeler konusunda vergi dairesi ile anlaşmak ve gönüllü uyumluluk kapsamında 449 nolu tebliğ hükümlerine göre beyannamenizi vermek.

    SİZ DE BUNU ANLAMIYORSUNUZ.

    Bunun yerine insanlara süreci çok karmaşık gibi anlatıyorsunuz. Süreç karmaşık değil cezalı oluyor muhakkak ama mahkemeymiş eski hakimmiş bırakın bunları. Para alındı mı alındı vergi ödendi mi ödenmedi ne mahkemesi.

    Neyse uzatmanın da bir manası yok çok uzadı. Siz hakikaten bilen biriyle karşılaşmadığınız için uğraşıp durmuşsunuz. Hala daha bilmediğiniz birşeyleri burada anlatmaya çalışıyorsunuz. Yazınızın son satırını atlamışım yıllarca uğraşıp mağdur olmuşsunuz. Bildiğiniz gibi yaparsınız artık ben genel bir durum için yazmıştım siz hakaret edince uzadı. Daha yazmıycam.

    Dediğim gibi sağlıcakla kalın...
    bilen biri siz misniz?
  • 02-12-2019, 17:21:27
    #53
    Vergi mahkemesine gidipte bir kişi buraya "ARKADAŞLAR BEN DAVAYI KAZANDIM" demesini bekliyorum. Her şey mahkemeye bağlı.

    İstenilen vergiyi kime anlatırsanız anlatın kabul edilebilir bir şey değil. 3-4 yıllık toplam verginin hemen hemen yarısını + faiz + cezasını istiyor ve taksit felanda yapmıyor. Bunu ödeyebilecek birisini ben tanımıyorum.

    Allah herkesin yardımcısı olsun.
  • 02-12-2019, 17:45:38
    #54
    Aynen kardeşim amin katılıyorum bu durumda kalanlar çok mağdur.

    Bende mağduriyetleri bizzat gördüğüm için elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum. Kesinlikle adsense kazancı olup da aylık 1.500 TL'yi geçen herkesin vergi kaydı açtırması lazım. Aslında 1 TL kazanç içinde lazım ama bu rakamı geçince vergi dairesinin takibine takılma riski çok yüksek. 500 lira kazananın da şirket açması mantıksız bu ileride çözülecektir. Maalesef iktidar sahipleri kervan yolda dizilir şeklinde çalışıyor.

    Verginin hemen hemen yarısı değil %50 gider gösterilse de pişmanlık zammı vs. eklendiğinde asıl kazançtan ödenilecek vergiden daha çok vergi çıkıyor. Atıyorum bu kazancı bir kuyumcu yapsaydı bu tablonun en az 2 katı daha fazla vergisi çıkardı. Tekrar ediyorum şimdilik vergi idaresi "internet üzerinden vergilendirme" konusunda bilgi eksik olduğundan dolayı müsamaha gösteriyor. Ama bu 2020-2021 daha sonraki yıllarda böyle olmayacak.

    Düşünsenize böyle cezalandırma olmasa kimse vergi vermez bırakır sonraya bu mümkün mü? Cezalar caydırmak içindir aksi taktirde her kazanç sağlayan vergi vermeme yolunu seçer. Senede neredeyse eski parayla 800-900 katrilyon vergi ödeniyor. Bunları da Ahmet Mehmet ödüyor. İnternet üzerinden kazananlar zannediyor ki herkes 3 lira kazanıyorsa 3 lira cebine giriyor. Öyle bir dünya yok bunu herkesin anlaması lazım artık.

    Kusura bakmayın böyle yazıyorum ama durum bu maalesef. Gelin öbür taraftan vergi yükü çok onu tartışalım o ayrı konu. Ama şu anda kazanan bu vergileri kanunen vermek zorunda...