• 01-12-2019, 15:53:11
    #37
    Arkadaşlar Adsenseden aylık 400-500 TL kazanıyorum. Şirket açmak istedim şirket açmak 700-800 TL tutuyor. Fakat 400 tl kazanan ben 240 TL muhasebeci parası vermek zorundayım, kdv gelir vergisi v.b. 400 TL 400 TL gitti. Nasıl olacak ?

    Bu arada aylık 10 000 TL 110 000 TL kazananda bir zahmet şirket açıp vergisi ni ödesin.

    Devlet bu konuda 2 şey yapabilir.
    1- Türk reklam verenlerden reklam alanlar bilir bu reklam şirketleri sizden tüm vergileri kesip size kalan parayı size gönderirler. 100 - gelir vergisi + kdv 38 = 62 tl gibi. Google buna benzer bir ilişki kurabilir.
    2- 2000 TL kadar kazancı olanlar %20 vergi alabilir. Bu vergiyide aylık gib veya e devletten girip herkes online aylık beyan vererek %20 öder.

    2000 TL üzeri kazananda bir şirket açsın artık değil mi?

    İyi forumlar.
  • 01-12-2019, 17:05:00
    #38
    Merhaba,

    Öncelikle geçmiş olsun.

    Fakat net ve yapmanız gereken çok açık bir konuyu uzatmışsınız. Aslında uzatabilmenizin tek bir nedeni var. Gelir İdaresi gerçekten internet dünyasının vergi konusunu bilmediğini kabul ediyor ve altın yumurtlayan tavuğu sert mali tedbirlerle kesmek istemiyor. Eğer böyle olmasaydı geriye dönük gelirlerle ilgili cezaları keser bitirirdi işi. Ellerinde kesin kanıt olduğundan dolayı da bu işin mahkemede kazanılması imkansız. Alenen gelir var ve vergisi ödenmemiş.

    Gelelim sizin konunuza;

    Yapacağınız çok basit %50 gider hakkı tanınmış size ve bunu imza altına alıyorsunuz. İlerde size ekstradan bir vergi çıkartılması vs. söz konusu değil. Siz geriye dönük vergi kaydı açıp, ödeme aldığınız dönemlerde yarısını gider göstererek gelirlerinizle ilgili beyanname vermek. Mutlaka bu beyannameyi vermelisiniz. Yoksa ileride çok çok büyük bir bela ile karşı karşıya kalırsınız.
  • 01-12-2019, 17:14:23
    #39
    iyimakale adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar Adsenseden aylık 400-500 TL kazanıyorum. Şirket açmak istedim şirket açmak 700-800 TL tutuyor. Fakat 400 tl kazanan ben 240 TL muhasebeci parası vermek zorundayım, kdv gelir vergisi v.b. 400 TL 400 TL gitti. Nasıl olacak ?

    Bu arada aylık 10 000 TL 110 000 TL kazananda bir zahmet şirket açıp vergisi ni ödesin.

    Devlet bu konuda 2 şey yapabilir.
    1- Türk reklam verenlerden reklam alanlar bilir bu reklam şirketleri sizden tüm vergileri kesip size kalan parayı size gönderirler. 100 - gelir vergisi + kdv 38 = 62 tl gibi. Google buna benzer bir ilişki kurabilir.
    2- 2000 TL kadar kazancı olanlar %20 vergi alabilir. Bu vergiyide aylık gib veya e devletten girip herkes online aylık beyan vererek %20 öder.

    2000 TL üzeri kazananda bir şirket açsın artık değil mi?

    İyi forumlar.
    öneri sunarken bile hatalı sunuyorsunuz

    2000 tl kira geliri olan şirket açıyor mu? adsense geliri için şirket açmak senelik 500000 tl ye kadar zorunlu olmamalı. tıpkı kira geliri gibi gelir vergisi verilebilmeli.

    şirket açmanın masraftan düşmek adına inanılmaz avantajları var. bu kadar masrafı olan zaten bu avantajlar için açacaktır
  • 01-12-2019, 17:43:02
    #40
    Hatanın aslı şudur. Şu kadar kazandım, bu kadar kazandım vergi açmalımıyım diye birşey söz konusu değil. Reklam geliri ticari kazançtır vergisini vermek içinde vergi kaydı açmak gerekir. Burada açmazsam ne zaman yakalanıp ceza yerim konusu öne çıkar. 1 TL bile kazansanız vergi ödersiniz. Şu anki vergi kanunlarıyla durum budur.

    Gelir İdaresi burada yapması gereken bu işe yıllık bir muafiyet açıklamalı. Bence bu rakam 12.000 TL olmalı. Reklam geliri bu rakamı geçmeyenler esnaf muaflığından faydalanmalıdır. Doğrusu budur.

    Kira geliri sermayeden alınan bir gelirdir. Reklam geliri ticari kazançtır. İkisi birbirinden çok farklıdır. Zaten doğasına da aykırıdır.

    MonsterMMORPG adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    öneri sunarken bile hatalı sunuyorsunuz

    2000 tl kira geliri olan şirket açıyor mu? adsense geliri için şirket açmak senelik 500000 tl ye kadar zorunlu olmamalı. tıpkı kira geliri gibi gelir vergisi verilebilmeli.

    şirket açmanın masraftan düşmek adına inanılmaz avantajları var. bu kadar masrafı olan zaten bu avantajlar için açacaktır
  • 02-12-2019, 08:12:05
    #41
    Başıma gelecekleri bildiğim için ocak ayında şirket kurdum, kafam rahat. Tavsiye ederim. Buyrun bu da yardımcı konu; https://www.r10.net/adsense-odemeler...-hakkinda.html
  • 02-12-2019, 11:28:52
    #42
    hakyil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hatanın aslı şudur. Şu kadar kazandım, bu kadar kazandım vergi açmalımıyım diye birşey söz konusu değil. Reklam geliri ticari kazançtır vergisini vermek içinde vergi kaydı açmak gerekir. Burada açmazsam ne zaman yakalanıp ceza yerim konusu öne çıkar. 1 TL bile kazansanız vergi ödersiniz. Şu anki vergi kanunlarıyla durum budur.

    Gelir İdaresi burada yapması gereken bu işe yıllık bir muafiyet açıklamalı. Bence bu rakam 12.000 TL olmalı. Reklam geliri bu rakamı geçmeyenler esnaf muaflığından faydalanmalıdır. Doğrusu budur.

    Kira geliri sermayeden alınan bir gelirdir. Reklam geliri ticari kazançtır. İkisi birbirinden çok farklıdır. Zaten doğasına da aykırıdır.
    Dediğiniz gibi bir muafiyet olduğunda çok güzel suistimal edilir hiç kimse vergi ödemez.
  • 02-12-2019, 12:10:56
    #43
    Nereye yıldırmasın kardeşim parayı alırlarsa çük gibi ortada kalıyorsun anladık ki yazılımla uygulamayla adsense ile kazanıp birşey sahibi olmakta artık sorun olacak ilerde
  • 02-12-2019, 12:26:06
    #44
  • 02-12-2019, 13:10:48
    #45
    5 sene önce biraz masraf edip Kıbrıs'da bir şirket kursaydınız, şuan varlık barışı kapsamında sadece %1 vergi ödeyerek tüm kazancınızı Türkiye'ye yasal olarak getirebilirdiniz. Devlet, özellikle bilişim sektörünü offshore şirketlere yönlendirmemeli, ben kazancımdan net %15 ödemeye razıyım ama kazancımdan %50 ye varan vergi ödemesine yokum kimse kusura bakmasın.