• 22-10-2009, 01:29:13
    #1
    Selam arkadaşlar bir derdim var ve sizlerden yardım almak istiyorum.
    Ben bu web konularında pek fazla bilgi sahibi değilim ama forum forum geze geze okuyup göre göre istediğime ufak ufak ilerliyorum.

    Amacım vBulletin ile bir forum kurmak (ilerde buna Joomla ile bir portal eklemekte var) ve bu forumun içeriği vs si ile birlikte google ile aramı iyi tutmak. Bir adsense hesabım var sitede reklamda veriyorum.

    Asıl soru; bu tarz bir olayla uğraş içine girmiş bir kişinin bilmesi gerekenler nelerdir? Php öğrenmeliyim,Seo öğrenmeliyim ve dahası... İşte ben bu "dahası" kısmını arıyorum...Şuan ne bilmem gerektiğini bilmediğim için herşeye saldırıyorum ve pc başında beynim 547659867599'a bölünüyo haliyle hiçbişi yapamıyorum.Ve tabi buda beni sıkıntıya sokuyo. Web ile uğraşmak bana eğlenceli geliyo ama bu işi tam anlamıyla yapabilmem için öncelikle ne bilmem gerektiğini nasıl bir donanıma sahip olmam gerektiğini bilmek gerekiyor.

    Ve eminimki benim durumumda olan başka arkadaşlarda vardır bu konu onlar içinde faydalı olacak diye düşünüyorum.

    Bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevineceğim. Bu konuyu R10.NET e açmanın en doğrusu olduğunu düşündüm çünkü burada herkes WEB işi ile uğraşıyor ve benden kat kat bilgiye sahip.Tecrübeleriniz ve bilgilerinizden birçok kez faydalandım forumlarda. Hepinize teşekkür ederim.
  • 22-10-2009, 01:38:20
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Genelde bunları öğrenenler aç kalmaz. Ancak tam anlamıyla gözü kapalı kullanabilecek kadar öğrenenler ...
    Php
    Asp
    Css
    Mysql ve diğer veritabanları
    Şu devirde kesinlikle ve kesinlikle SEO

    Şunları öğrensen web te aç kalmazsın. Her ay binlerce $ kazanabilirsin.

    Neler yaparsın ?

    Script yazarsın, tasarım yaparsın, bot yazar herkese satarsın, büyük e-ticaret veya portal scriptleri oluşturursun. Firma veya kişisel siteleri Google'da üst sıralara çıkararak zahmetsiz para kazanırsın. Açtığın her site iyi hit basar Veritabanı üzerine bir firmada iyi maaşla çalışabilirsin. Yani her türlü piyasası olan konular bunlar. Ekleme bile yapılabilir. Mesela grafikerlik gibi. Ancak bunların tamamını yalayıp yutman bir kaç seneni alacaktır

    Önce php ve seo ile başlamanı tavsiye ederim. En azından Wordpress, Vbulletin gibi sistemleri öğren. Özellikle de Wordpress. Sonra Seo'yu kapmaya çalış. Zaten sitelerin yükselmeye başlar ve kazanırsın.
  • 22-10-2009, 01:42:57
    #3
    Süpersin jonbasi. İlk güzel mesaj geldi Tüm dedikleriniz not alacağım ve sonra kendime göre bir plan yapıp uygulamaya geçeceğim ve hatta şöyle söyleyim Suan php eğitim seti indiriyorum
  • 22-10-2009, 01:46:05
    #4
    Aslinda bu yazi beni anlatiyor , bu olaylardan pek anlamam.
    Ama blogger diyince ben varim derim , üstüme rakip tanimam aydada sadece blogger sayesinde binlerce $ kazanıyorum 2 yıldır bloggerle yatar blogger ile kalkarım.
    Hostlu bir sitem hiç olmadı
  • 22-10-2009, 01:47:07
    #5
    Toplist99 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Süpersin jonbasi. İlk güzel mesaj geldi Tüm dedikleriniz not alacağım ve sonra kendime göre bir plan yapıp uygulamaya geçeceğim ve hatta şöyle söyleyim Suan php eğitim seti indiriyorum
    Şöyle bir şey söylüyeyim sana. Ben asp kullandım 4 sene. 98 - 2002 arası. Sonra php'ye geçmeye karar verdim. İnan aşırı zorlandım. 3 defa bıraktım pes edip tekrar başladım. Yani html bilginin bile çok iyi olması lazım. Bence kitapla olacak iş değil. Görsel olarak eğitim almalısın. Türkiye'nin en iyi kitaplarından birinin görsel eğitim setini aldım arkadaşımdan. 1 hafta izledim neredeyse günlük 3 saat uykuyla. En fazla yaptığım ufak tefek botlar yazmak oldu. Çünkü en basit kod bile okurken zor geliyor. Çevremde php uzmanı birileri olsa özel ders alacağım yani. O yüzden fazla acele etmeden sabırla ufak tefek şeylerle başla. Ufak ve fazla kod olmayan php scriptleri çok iyi bir başlangıç olabilir. Ancak herşeyden önce php terimlerini öğren. Veritabanı nasıl bağlanır'dan tutta, kayıtları nasıl gösterirsin v.s gibi herşeyi tek tek öğrenmen lazım. Hevesli ol ama çok heyecanlı olma. Hayal kırıklığı olursa pes edersin.
  • 22-10-2009, 01:54:32
    #6
    x2841x adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslinda bu yazi beni anlatiyor , bu olaylardan pek anlamam.
    Ama blogger diyince ben varim derim , üstüme rakip tanimam aydada sadece blogger sayesinde binlerce $ kazanıyorum 2 yıldır bloggerle yatar blogger ile kalkarım.
    Hostlu bir sitem hiç olmadı
    Siteyi kapatıp Blogger lamı ugrassam ki?
    jonbasi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şöyle bir şey söylüyeyim sana. Ben asp kullandım 4 sene. 98 - 2002 arası. Sonra php'ye geçmeye karar verdim. İnan aşırı zorlandım. 3 defa bıraktım pes edip tekrar başladım. Yani html bilginin bile çok iyi olması lazım. Bence kitapla olacak iş değil. Görsel olarak eğitim almalısın. Türkiye'nin en iyi kitaplarından birinin görsel eğitim setini aldım arkadaşımdan. 1 hafta izledim neredeyse günlük 3 saat uykuyla. En fazla yaptığım ufak tefek botlar yazmak oldu. Çünkü en basit kod bile okurken zor geliyor. Çevremde php uzmanı birileri olsa özel ders alacağım yani. O yüzden fazla acele etmeden sabırla ufak tefek şeylerle başla. Ufak ve fazla kod olmayan php scriptleri çok iyi bir başlangıç olabilir. Ancak herşeyden önce php terimlerini öğren. Veritabanı nasıl bağlanır'dan tutta, kayıtları nasıl gösterirsin v.s gibi herşeyi tek tek öğrenmen lazım. Hevesli ol ama çok heyecanlı olma. Hayal kırıklığı olursa pes edersin.
    Çok sağol üstad. Ben zaten ufak ufak ilerlerim bodoslama dalınca huyumdur çabuk sıkılırım az az öğrenirsem içimdeki heves ölmez Zaten hayal kırıklıgı olursa devam edemem onun için dengeli bir sekilde ilerlerim. Ayrıca indirdiğim php eğitim seti görsel yazıyodu...Azda olsa yeni baslayanlar için biraz faydası olur gibi hiç değilse ilk asamada...Zaten ben bu konularda ciddi anlamda eğitim almayı düşünüyorum.Kurslar falan var web üstüne onlarada gitmeyi düşünüyorum ama öncelikle uğraş gösterip bir temel hazırlamam lazım kendimce ki kursta bu ön bilgi ile daha kolay ögrenirim.Saydığın bütün alanlarla ilgilenicem arkadaşım sırasıyla. Gerçekten hepsi şuan bilinmesi gerekenlerden.
  • 22-10-2009, 01:58:54
    #7
    Toplist99 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siteyi kapatıp Blogger lamı ugrassam ki?
    Çok sağol üstad. Ben zaten ufak ufak ilerlerim bodoslama dalınca huyumdur çabuk sıkılırım az az öğrenirsem içimdeki heves ölmez Zaten hayal kırıklıgı olursa devam edemem onun için dengeli bir sekilde ilerlerim. Ayrıca indirdiğim php eğitim seti görsel yazıyodu...Azda olsa yeni baslayanlar için biraz faydası olur gibi hiç değilse ilk asamada...Zaten ben bu konularda ciddi anlamda eğitim almayı düşünüyorum.Kurslar falan var web üstüne onlarada gitmeyi düşünüyorum ama öncelikle uğraş gösterip bir temel hazırlamam lazım kendimce ki kursta bu ön bilgi ile daha kolay ögrenirim.Saydığın bütün alanlarla ilgilenicem arkadaşım sırasıyla. Gerçekten hepsi şuan bilinmesi gerekenlerden.
    Blogger kolay gibi gözüksede büyük kelimelerde zor hocam.
    Anam agladi desem yalan olmaz 1 sene hiçbişey kazanamadım meyvelerini yeni yenı topluyorum sadece bir sitem blogspot uzantılı geri hepsi domainli 35 tane blog var hepsini hergün güncellemek vb vb yoruyor insani.
  • 22-10-2009, 02:03:03
    #8
    x2841x adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Blogger kolay gibi gözüksede büyük kelimelerde zor hocam.
    Anam agladi desem yalan olmaz 1 sene hiçbişey kazanamadım meyvelerini yeni yenı topluyorum sadece bir sitem blogspot uzantılı geri hepsi domainli 35 tane blog var hepsini hergün güncellemek vb vb yoruyor insani.
    İllaki öyledir hocam. Şimdi benimde gördüğüm kadarıyla zaten mevcut siteler ilk 1 veya 1.5 sene sadece gelişim dönemi yaşıyolar sonra yavas yavas herkez tarafından kesfedilmeye ve para kazanmaya baslıyor. Ben daha yolun en basındayım suanki tek amacım güzel ve yeterli bir site hazırlamak para kazanma olayı işin en son kısmı
  • 22-10-2009, 04:54:40
    #9
    Üyeliği durduruldu
    Arkadasim Forum + Joomla icin neden php, asp falan bunlari ogrenmeye girdin ki ?? 2 side hazir sistem senin yapman gereken nasil entegre edilir onu ogrenmek ve seolarini yapmak o kadar baska birsey degil.

    Eger 0`dan site kodlamaktan bahsediyorsan, bence; Php, Javascript, Flash, Css, Mysql... Bu 5`i muhtesem 5li.. Herturlu siteyi yaparsin bunlarla. Ama bence sen bir ac forumla portali yap bakalim kendini gelistirirsin gerci bu devirde forumla ugrasmanin her ne kadar zaman kaybi oldugunu dusunsemde ..

    Not: forum etkide sabitlerdeki blink olayini kaldirsan iyi olur (bence)