aylık gecikme zammı 1.6 olduguna göre
10.000 *(1+0,016)^12 = 12.098 lira yapıyor
devletin uyguladığı aylık gecikme zammına göre hesapladım altın dolara endekslemek haksızlık olur bu şekilde tahsil edin
Ekonomik Borç üzerine bir Soru?
29
●687
- 25-02-2021, 17:52:52Sen döviz vermedin ki dolar ile hesaplansın.
Sizden 10.000 tl istemişse 10.000 tl geri vermesi lazım.
Siz arkadaşa verirken bunu söylediniz mi?
Bence 1500 lira bile teklif etmesi güzel.
Dolar bir gösterge değildir.
Ona bakarsanız bitcoin'le de hesaplanabilir. - 25-02-2021, 17:56:1110.000 tl verdim diyorsanız 10.000 tl dir hocam bu. Adama başta dicektiniz atıyorum şu kadar doları bozdum kardeşim ben senin için o zaman haklısınız. Adamda haliyle kendi bildiğiniz okur. En başta deseydiniz ben sana 2000 dolar verdim öyle ödersin diye bu sorunu yaşamazdınız.
- 25-02-2021, 17:56:55Petrolü doğalgazı bitcoin ile mi alıyorsunuz ithalatı bitcoin ile mi yapıyorsunuz. Rezerv para birimi dolardır, enflasyon olan ülkelerdeki fiyat artışlarının sebebi de dolar kurudur. Herkes fetva vermiş, uzmanı olmadığınız konuda yazıp konu sahibini yanıltmanın anlamı yok. Dünyadaki rezerv para birimi cinsinden tahsil edilen günkü kura göre belirlenir TL alacak tutarı.Hayrettin1735 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 25-02-2021, 17:58:34Tartışmaya girmiyorum vicdan meselesi 2 taraf içinde
PastaMalzeme adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 25-02-2021, 18:01:10Hocam ben konuya itafen rakamın boyutunu o şekilde ilettim yani öyle bir yazılmışki fabrikalar battı dükkanlar kapandı der gibi zararım var diye anlatılmış. Bu sebeple bu kadar büyük bir rakam değil diyorum. Çok yanlış bir düşünce sizinkide k bakmayın adam o kadar parayı verdiyse ya arkadaşı yada akrabasıdır tanımadığı birine kşms eparw vermez zaten..PastaMalzeme adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 25-02-2021, 18:03:561 ay sonra vermeyince Tabiki söyledim. oda zararımı karşılayacagını söylemişti ozamandan. enflasyonu yansıtan en gerçekçi meta gram altındır. BTC , petrol , benzin veya doğalgaz değildir.Hayrettin1735 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
ama bugün oda tutuyor devletin siyasal olarak uydurugu enflasyon oranıyle tüfeyle veriyor. bu adaletmi.
Hocam eğer alım gücü aynı kalsaydı 10bin verdiysem ve 1 sene sonra 10bine aynı şeyleri alabiliyorsam tabiki 10bin tl isteyecektim. değer kaybetmediyse niye fazlasını isteyeyim. Sizin mantıga göre değeri düşecek olsa , Ki böyle bir dünya yok, ozaman gider bankadan çekerdi. Ben sadece paranın Alım gücü neyse onu istiyorum. güvenip 1 aylıgına verdiğimiz şey 1 sene sonra geliyor. iyilik yapıyoruz, pişman oluyoruz. bide böyle tüfe müfeden hesaplaması inanki insanın zoruna gidiyor.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
kardeşim sende birine güvenip 1 aylıgına borç verip iyilik edersen, ve oda sözünde durmayıp sana 1 sene takarsa ozaman beni anlarsın.bymuratmis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 25-02-2021, 18:20:41Haaland'ın 2020-2021 bonservis bedelinin artış bedelinin oranında ödese daha iyi olur aslında hocam baya yükseldi piyasasıProtex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Şaka bir yana bence aşağı yukarı makul bir hesaplama yapmış ve ödemiş
TL değer kaybettiyse benim suçum mu biraz geciktirdim kusuruma bakma 2 paket sigara alayım veya 1 kg baklava alayım 10 bin aldım al sana 10 bin TL deyip geçerdi çoğu insan
- 25-02-2021, 18:25:56Valla evin kirasını, mutfagın masrafını odeyemecek durumda olsaydınız. öyle diyeceğinizi hiç sanmıyorum.. sizinki biraz zengin rüyası olmuş.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
