• 25-02-2021, 17:46:10
    #10
    aylık gecikme zammı 1.6 olduguna göre

    10.000 *(1+0,016)^12 = 12.098 lira yapıyor
    devletin uyguladığı aylık gecikme zammına göre hesapladım altın dolara endekslemek haksızlık olur bu şekilde tahsil edin
  • 25-02-2021, 17:52:52
    #11
    Sen döviz vermedin ki dolar ile hesaplansın.
    Sizden 10.000 tl istemişse 10.000 tl geri vermesi lazım.
    Siz arkadaşa verirken bunu söylediniz mi?
    Bence 1500 lira bile teklif etmesi güzel.
    Dolar bir gösterge değildir.
    Ona bakarsanız bitcoin'le de hesaplanabilir.
  • 25-02-2021, 17:56:11
    #12
    10.000 tl verdim diyorsanız 10.000 tl dir hocam bu. Adama başta dicektiniz atıyorum şu kadar doları bozdum kardeşim ben senin için o zaman haklısınız. Adamda haliyle kendi bildiğiniz okur. En başta deseydiniz ben sana 2000 dolar verdim öyle ödersin diye bu sorunu yaşamazdınız.
  • 25-02-2021, 17:56:55
    #13
    Hayrettin1735 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen döviz vermedin ki dolar ile hesaplansın.
    Sizden 10.000 tl istemişse 10.000 tl geri vermesi lazım.
    Siz arkadaşa verirken bunu söylediniz mi?
    Bence 1500 lira bile teklif etmesi güzel.
    Dolar bir gösterge değildir.
    Ona bakarsanız bitcoin'le de hesaplanabilir.
    Petrolü doğalgazı bitcoin ile mi alıyorsunuz ithalatı bitcoin ile mi yapıyorsunuz. Rezerv para birimi dolardır, enflasyon olan ülkelerdeki fiyat artışlarının sebebi de dolar kurudur. Herkes fetva vermiş, uzmanı olmadığınız konuda yazıp konu sahibini yanıltmanın anlamı yok. Dünyadaki rezerv para birimi cinsinden tahsil edilen günkü kura göre belirlenir TL alacak tutarı.
  • 25-02-2021, 17:58:34
    #14
    Tartışmaya girmiyorum vicdan meselesi 2 taraf içinde
    PastaMalzeme adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Petrolü doğalgazı bitcoin ile mi alıyorsunuz ithalatı bitcoin ile mi yapıyorsunuz. Rezerv para birimi dolardır, enflasyon olan ülkelerdeki fiyat artışlarının sebebi de dolar kurudur. Herkes fetva vermiş, uzmanı olmadığınız konuda yazıp konu sahibini yanıltmanın anlamı yok. Dünyadaki rezerv para birimi cinsinden tahsil edilen günkü kura göre belirlenir TL alacak tutarı.
  • 25-02-2021, 18:01:10
    #15
    PastaMalzeme adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bana 10k borç verir misiniz, ödemezsem de sorun etmezsiniz nasılsa küçük para, ödersem de 1 sene sonra ödediğim kadarına şükredersiniz.
    Hocam ben konuya itafen rakamın boyutunu o şekilde ilettim yani öyle bir yazılmışki fabrikalar battı dükkanlar kapandı der gibi zararım var diye anlatılmış. Bu sebeple bu kadar büyük bir rakam değil diyorum. Çok yanlış bir düşünce sizinkide k bakmayın adam o kadar parayı verdiyse ya arkadaşı yada akrabasıdır tanımadığı birine kşms eparw vermez zaten..
  • 25-02-2021, 18:03:56
    #16
    Hayrettin1735 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen döviz vermedin ki dolar ile hesaplansın.
    Sizden 10.000 tl istemişse 10.000 tl geri vermesi lazım.
    Siz arkadaşa verirken bunu söylediniz mi?
    Bence 1500 lira bile teklif etmesi güzel.
    Dolar bir gösterge değildir.
    Ona bakarsanız bitcoin'le de hesaplanabilir.
    1 ay sonra vermeyince Tabiki söyledim. oda zararımı karşılayacagını söylemişti ozamandan. enflasyonu yansıtan en gerçekçi meta gram altındır. BTC , petrol , benzin veya doğalgaz değildir.
    ama bugün oda tutuyor devletin siyasal olarak uydurugu enflasyon oranıyle tüfeyle veriyor. bu adaletmi.

    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence borcunu geciktirmesinin dışında gayet iyi niyetli biriymiş üfe tüfe işlerine girip hesap kitap yapıp ödemiş

    Dolar o tarihten sonra düşseydi şu an mesela 8000'e denk gelseydi 8000 öde diyecek miydiniz? Tabii ki demeyecektiniz

    Dolar-altın olarak vermediyseniz bunu talep etmeniz manasız
    Hocam eğer alım gücü aynı kalsaydı 10bin verdiysem ve 1 sene sonra 10bine aynı şeyleri alabiliyorsam tabiki 10bin tl isteyecektim. değer kaybetmediyse niye fazlasını isteyeyim. Sizin mantıga göre değeri düşecek olsa , Ki böyle bir dünya yok, ozaman gider bankadan çekerdi. Ben sadece paranın Alım gücü neyse onu istiyorum. güvenip 1 aylıgına verdiğimiz şey 1 sene sonra geliyor. iyilik yapıyoruz, pişman oluyoruz. bide böyle tüfe müfeden hesaplaması inanki insanın zoruna gidiyor.

    bymuratmis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ben konuya itafen rakamın boyutunu o şekilde ilettim yani öyle bir yazılmışki fabrikalar battı dükkanlar kapandı der gibi zararım var diye anlatılmış. Bu sebeple bu kadar büyük bir rakam değil diyorum. Çok yanlış bir düşünce sizinkide k bakmayın adam o kadar parayı verdiyse ya arkadaşı yada akrabasıdır tanımadığı birine kşms eparw vermez zaten..
    kardeşim sende birine güvenip 1 aylıgına borç verip iyilik edersen, ve oda sözünde durmayıp sana 1 sene takarsa ozaman beni anlarsın.
  • 25-02-2021, 18:20:41
    #17
    Protex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam eğer alım gücü aynı kalsaydı 10bin verdiysem ve 1 sene sonra 10bine aynı şeyleri alabiliyorsam tabiki 10bin tl isteyecektim. değer kaybetmediyse niye fazlasını isteyeyim. Sizin mantıga göre değeri düşecek olsa , Ki böyle bir dünya yok, ozaman gider bankadan çekerdi. Ben sadece paranın Alım gücü neyse onu istiyorum. güvenip 1 aylıgına verdiğimiz şey 1 sene sonra geliyor. iyilik yapıyoruz, pişman oluyoruz. bide böyle tüfe müfeden hesaplaması inanki insanın zoruna gidiyor.
    Haaland'ın 2020-2021 bonservis bedelinin artış bedelinin oranında ödese daha iyi olur aslında hocam baya yükseldi piyasası

    Şaka bir yana bence aşağı yukarı makul bir hesaplama yapmış ve ödemiş

    TL değer kaybettiyse benim suçum mu biraz geciktirdim kusuruma bakma 2 paket sigara alayım veya 1 kg baklava alayım 10 bin aldım al sana 10 bin TL deyip geçerdi çoğu insan
  • 25-02-2021, 18:25:56
    #18
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haaland'ın 2020-2021 bonservis bedelinin artış bedelinin oranında ödese daha iyi olur aslında hocam baya yükseldi piyasası

    Şaka bir yana bence aşağı yukarı makul bir hesaplama yapmış ve ödemiş

    TL değer kaybettiyse benim suçum mu biraz geciktirdim kusuruma bakma 2 paket sigara alayım veya 1 kg baklava alayım 10 bin aldım al sana 10 bin TL deyip geçerdi çoğu insan
    Valla evin kirasını, mutfagın masrafını odeyemecek durumda olsaydınız. öyle diyeceğinizi hiç sanmıyorum.. sizinki biraz zengin rüyası olmuş.