merhaba, 2020 ocak ayında birine bankadaki dolarımı bozup 10bin TL borç vermiştim, 1aylıgına .. Fakat odemedi. 1sene sonra tamamlayabildi. ve haliyle kendisine 1 aylıgına verdiğimi, benim hesabımın kitabımın olduğunu ve zarar ettiğimi söyledim. kendiside zararımı karşılayacağını söyledi. yani durumu iyi idi, bişeyi satıp borcunu ödeyebilirdi ama yapmadı.
ve bugun benim zararımı hesapladık. zararımızı hesaplamak için 2021 ocak zamanıyla paramı geri aldığımızı farzediyoruz.
Kendisi benim zararımı böyle hesaplamış:
Alıntı
Sonuç: 2020 yılının Ocak ayında 10.000,00 TL olan mal sepeti 2021 yılının Ocak ayında 11.497,37 TL olmaktadır.
2020 Yılı Ocak Ayındaki TÜFE: 446,45
2021 Yılı Ocak Ayındaki TÜFE: 513,30
Enflasyon Oranı: %14,97 artış
2020 Ocak enflasyon ile 2021 Ocak farkı 1500 tl imiş.
Yani benim zararım 1500 TL imiş.
Bende kendisine yanlış hesaplama yaptıgını devletin siyasal olarak uydurduğu rakamla, şuanki paramın karşılığının o olmadıgını söyledim. ve şunları yazdım.
Alıntı
ocak 2020- 5,89 = 10000 TL 1697 dolar ediyor.
ocak 2021- 7,38 = Dolar 8 tl ye çıkmıştı. ben 7,50 den bozdum. bozmayacak kadarda salak değilim. yaptıgım şey ne ise doğrusunu söylüyorum. hile hurda yapmıyorum. Neyse diyelim 7,38 den hesaplayalım. 1697 * 7,38 = 12523 TL ediyor.
12523 - 10000 = 2523 TL
1500 TL göndermişin. 1023 tl farkı var. bu benim hakkım olan paradır. Bizzat cebimden çıkan para.
Kendiside ben senden türk parası aldım, devlet enflasyonu ne belirliyorsa ondan öderim diyor:
Alıntı
Enflasyon değerini gerçek yansıtan tek şey devletin açıkladığı oranlardır
bende itiraz ediyor, tüfeyle müfeyle benim zararımı hesaplayamazsın..
Altın-Dolar bu ikisinden biri ile hesaplaması gerektiğini söylüyorum. oda bunu söylüyor:
Alıntı
Anlamak istemiyorsun. O parayı sen bana ilk gönderdiğin gün de o paranın değerini ben devletin yine o gün belirlediği orandan işleme aldım
Yani bi şekilde 2020 ocak ta bankadan 10bin TL konut kredisi almış gibi hesaplıyor arkadaş. ki çıkardıgı hesap konut kredisinden daha az.
Bende bu şekilde hesaplarsan, beni salak yerine koymuş
olacağını söyledim..
Sizce kim haklıdır. bana ödemesi gereken tutar nedir?