• 25-02-2021, 18:32:27
    #19
    Protex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Valla evin kirasını, mutfagın masrafını odeyemecek durumda olsaydınız. öyle diyeceğinizi hiç sanmıyorum.. sizinki biraz zengin rüyası olmuş.
    O zaman sözleşme yapsaydınız hocam. 1 ay sonra ödersen şu kadar faiz alırım 1 sene sonra ödersen bu kadar faiz alırım dolar şu kadar olursa şöyle ödeyeceksin bitcoin böyle olursa bu kadar ödeyeceksin şeklinde

    Alan da peşinen kabul etmiş olurdu buraya konu açmak zorunda kalmazdınız
  • 25-02-2021, 18:34:52
    #20
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O zaman sözleşme yapsaydınız hocam. 1 ay sonra ödersen şu kadar faiz alırım 1 sene sonra ödersen bu kadar faiz alırım dolar şu kadar olursa şöyle ödeyeceksin bitcoin böyle olursa bu kadar ödeyeceksin şeklinde Alan da peşinen kabul etmiş olurdu buraya konu açmak zorunda kalmazdınız
    işte tefeciler gibi *erefsizlik yapamıyoruz malesef. şöyle faiz böyle faiz sizi bilmem ama bize göre değil. iyi niyet gösterip adama güvenerek 1 aylıgına borç veriyoruz, işini görsün diye. oda bize 1 sene takıyor. iyilik yaptıgınızada pişman oluyorsunuz haliyle. ve sorun oluşuyor tabiki. güvenip borç vermemek gerekiyor kimseye. haklısınız.
  • 25-02-2021, 18:37:11
    #21
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Protex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ne yani ozaman 10bin tl ye karşı vermesi gereken 10bin tl mi olmalı ozaman. ben ona bankadaki dolarımı bozup verdim. 1500 tl mi benim zararım..?
    Verdiğiniz borç eğer 10.000 Tl yerine dolar cinsinden olsaydı dolar ile hesaplanırdı . Daha fazla para almak için uğraşmayın TL değeri üzerinden hesaplayın .
  • 25-02-2021, 18:39:58
    #22
    gorevburada adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Verdiğiniz borç eğer 10.000 Tl yerine dolar cinsinden olsaydı dolar ile hesaplanırdı . Daha fazla para almak için uğraşmayın TL değeri üzerinden hesaplayın .
    Daha fazla para almak sizin sülaleniz için geçerli olabilir bilemiyorum. söylediğiniz kelimeyi kınıyorum. çünkü kimseden fazla para alacak kadar *erefsiz değiliz şükür. yanlış hesaplama varsada düzeltiriz tabiki. o yüzden buraya konu açtım, uzmanlara sorup fikir danışmaya çalışıyorum.
  • 25-02-2021, 18:42:53
    #23
    Yazık
  • 25-02-2021, 18:43:32
    #24
    Üyeliği durduruldu
    Protex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Daha fazla para almak sizin sülaleniz için geçerli olabilir bilemiyorum. söylediğiniz kelimeyi kınıyorum. çünkü kimseden fazla para alacak kadar *erefsiz değiliz şükür. yanlış hesaplama varsada düzeltiriz tabiki.
    Dolar ın bulunmadığı bir ticaret belirttiniz . Siz 10.000 TL verdiniz onun yerine 1000 küsür dolar verseydiniz dolar üzerinden ticaret yapıldığı için dolar ödenirdi . Doların geçen yıla göre arttığını biliyorsunuz ve dolar hesabı ile istiyorsunuz . Objektif hesaplama yaparsanız haksızsınız , fazla para almaya çalışıyor gözüküyorsunuz .
  • 25-02-2021, 18:44:27
    #25
    Yahu yapmayın borç istemek istenildiği zaman geri verilmek üzere verilir. Adam zorda olmasa borç alırmıy dı siz bunu akite çevirdiniz mi bir sözleşmeniz varmı? İvazlaşma ya dönüşmüş ve borç değil bunun adı alışveriştir. İslam hukukunda bile akitleşme fazileşmedir karşılıksız olarak borç verin, borç vermek sadakadan daha hayırlıdır.
  • 25-02-2021, 18:51:14
    #26
    gorevburada adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dolar ın bulunmadığı bir ticaret belirttiniz . Siz 10.000 TL verdiniz onun yerine 1000 küsür dolar verseydiniz dolar üzerinden ticaret yapıldığı için dolar ödenirdi . Doların geçen yıla göre arttığını biliyorsunuz ve dolar hesabı ile istiyorsunuz . Objektif hesaplama yaparsanız haksızsınız , fazla para almaya çalışıyor gözüküyorsunuz .
    Fazla para demeyelim, uygun bir söz değil. Biz tefeci değiliz kardeş. fazla para almayız. yanlış meta üzerinden hesaplama yapıyor olabiliriz. önerinizi değerlendireceğim. tşk.

    Prode adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yahu yapmayın borç istemek istenildiği zaman geri verilmek üzere verilir. Adam zorda olmasa borç alırmıy dı siz bunu akite çevirdiniz mi bir sözleşmeniz varmı? İvazlaşma ya dönüşmüş ve borç değil bunun adı alışveriştir. İslam hukukunda bile akitleşme fazileşmedir karşılıksız olarak borç verin, borç vermek sadakadan daha hayırlıdır.
    Yok zor durumda olduğu için almadı hocam, nakitini başka işe bağlamıştı, benden 10bin tl aldı, o an geçimlik için. 1 ay sonra veririm dedi ama vermedi. 1 sene taktı bana. yani bu süre içinde adamın durumu iyi idi son sistem laptopu , telefonu en pahalısı vs vs. idi. istese bişeyini satip borcunu verebilirdi. ama yapmadı. İslami açıdan ihtiyaç sahibine tabiki karşılıksız para veren yardım yapan birisiyim. Herşey açıkca yazılmaz. Burdaki olay aradaki zarar yani enflasyonun hesaplanması için en uygun metanın ne oldugu idi. Ben gram altın yada dolar demiştim, o kabul etmedi. o ise devletin siyasal uydurdugu tüfe den hesaplayalım dedi. acaba yanlışmı hesaplıyorum diye danışmak istedim burda, hakkı geçmesin. mesele bu.. Sizce enflasyon zararı neyden hesaplanmalı hocam? Yorumunuz için tşk ederim.
  • 25-02-2021, 19:11:21
    #27
    kendini altını-doları dipten alıp tepeden satmış gibi hesaplamışsın..


    karşı arkadaşın hesabı doğru.


    böyle hesaplara girecekseniz hiç borç vermeyin.