Merhaba,
XenForo lisansım ve beraberinde ücretli temam için forumdan bir arkadaşımız ile anlaştık kendisi eft talimatı oluşturdu ve ben xenforo panelime giriş yaptığımda 26 gün önce yani 3 Mart'da 1 yıllık destek ve güncelleme süremin sona erdiğini gördüm. Ardından transfer edebileceğim butonu aradım fakat göremedim. Bunun üzerine destek bildirimi oluşturayım istedim 1 yıllık güncelleme ve destek sürem sona erdiği için destek bildirimi oluşturabilmem adına 55$ ödeme talebinde bulunuyor. Ben de xenforo resmi web sitesinde yer alan iletişim formunu doldurarak sorunumu ilettim. Bana geri dönüş yapan Paul adındaki arkadaş 55$ ödememi ve 1 yıl daha güncelleme ve destek paketinin aktif edilmesi sonrasında transfer butonumun aktif olacağını söyledi. Biz bu lisansı sonuçta kiralamıyoruz haksız mıyım? Ömürlük bir lisans ödemesi yapıyoruz fakat sadece güncelleme ve destek kısmı 1 yıl ile sınırlı olabilir bu beni hiç alakadar etmez. Ben 160$ ödememi yapmışım ve belki 2.1.8 yama 2 sonrası güncellemelerin hiçbirini istemiyorum bu bana yeterli oluyordur. Ve gerektiği zaman başka birine satabilmem için orada transfer butonunun aktif olması gerekir bunun için 55$ para istemeleri gerçekten büyük bir saçmalık. Gerçekten anlam veremediğim bir durumla karşı karşıya kaldım şuan ne yapacağımı bilmiyorum. Paul ile görüşmemiz devam ediyor ama pek sonuç odaklı iyi niyetli yaklaşımları yok gibi görünmekte. Böyle bir saçma sistemlerinin olduğunu bilseydim inanın baştan lisans almazdım.
XenForo Lisans Transfer Saçmalığı
20
●665
- 29-03-2020, 19:08:57Üyeliği durdurulduGerçekten öyle. Adamlar resmen bize 55$ daha verin transfer butonunu aktif edelim demeye getiriyorlar. Ben zaten 160$ ödeme yapmışım ve ömür boyu bu yazılımı satın almışım. Belki yeni çıkan sürümleri istemiyorum, belki destek talebinde bulunmak istemiyorum. Neden her yıl ekstradan 55$ ödeme yapayım ki değil mi? Ayrıca bu transfer butonu muhabbeti de başlı başına bir saçmalık bence. İletişim kısmından yazmışım şu arkadaşa transfer edin diye bir zahmet yardımcı olun değil mi? Bu kadar zor olmamalı. Cidden şuan şoktayım.Amxmodx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-03-2020, 19:12:48Hak veriyorum. Bende bu linsası almayı düşünüyorum fakat çok ciddi bir ücreti var. ( şuanki kur ile xenforo ücreti 160$ x 6,5 TL : 1040 TL yapıyor ) Hadi diyelim ki ücreti hakediyor eywallah ama abi destek ücreti de nedir? ( şuanki kur ile 55$ x 6,5 TL : 357 TL /yıllık ayrıca ücret kura göre değişiklik gösterebilir. ) Tamam iyidir hoştur ama bu kadar paracı bir yaklaşım olmaz. Şimdi bazı arkadaşlar vbulletin ile kıyaslama yapacaktır. Bakın altyapı veya içerik olarak kıyaslamıyorum mutlaka birbirinden ederi götürüsü vardır ama fiyat konusunda kabul edilebilir bir yanı yok. Sanırım Vbulletin bu konuda akıllıca gidiyor. Haa bir de @elifcelik; arkadaşımızın da dediği gibi yaklaşımları iyi niyetli olmamasının sebebi, hani ağır abi tavırları vardır ya çok satan misali galiba buna benziyor bunun sebebi de çok tercih edilmesinden dolayı olsa gerek daha doğrusu tercih edenlerden dolayı.elifcelik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bence Xenforo bu konuya el atmalı evet ücret olsun ama makulu olsun. Mesela ben 1-2 ay önce almak istediğimde o zamanın kuru ile 900 TL civarı yapıyordu şimdi 1040 TL yarın dolar 7 TL olsa ( mutlaka olacak bu gidişle ) toplam lisans 1120 TL, destek 385 TL yapacak. - 29-03-2020, 19:20:32Üyeliği durdurulduGerçekten bunu daha 2 dk önce düşündümEkonomi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sisteme kayıtlı mail adresimi kullanamadığımı söylesem ve alacak olan arkadaşın mail adresini iletsem bu mail adresi benim şuan kullanmakta olduğum güncel mail adresim desem bu şekilde sorunu kökten halletmiş olur muyum
- 29-03-2020, 19:32:45Biz engel koymak kolay değil. Bir yolunu buluruz elbet. bence olur neden olmasın.elifcelik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 30-03-2020, 13:17:20Üyeliği durdurulduXenForo firmasından Paul denilen karaktersiz şahıs destek bildirimi mi tekrar cevaplamış ve lisansımı pasife almış. Bunlar ne yapmaya çalışıyorlar. Yasal olarak hakkımı nasıl savunabilirim? Gerçekten şuan sinirden elim ayağım titriyor. Böyle saçmalık olamaz. XenForo 160$ şuan itibariyle beni dolandırmış kabul ediyorum. Ben bir başka kişiye devir etmek istiyorum ve kalkmış benden bu işlem için 55$ para ödememi talep ediyor. Sonrasında ise kalkmış bana üçüncü bir kişiye transferden dolayı lisansını pasife aldım yazıyor. Ortada üçüncü kişi falan yok. Lisansın ilk sahibiyim ve ilk defa birine transfer etmek istedim hepsi bu. Paul denilen bu karaktersiz herif üçüncü kişi muhabbetini nereden çıkardı inanın anlam veremedim şoktayım şuan.
- 30-03-2020, 18:38:27Üyeliği durdurulduşimdi şuradan baslıyalım 1.si kendı kendınızı farkında olmadan ıhbar etmıssınız ılgılı yetkılı arkadasta gerekenı yapmıs. ben lisansı satıyorum devır edıyorum kafama gore ıstedıgım kısıye ıstedıgım sekılde verırım diye birsey yok hocam. bunun xenforo ayagında yasal olarak bir karsılıgı var oda su 55$ ücret karsılıgında lisansınızı dıledıgınız kısıye devir etme hakkı kazanmıs olursunuz. siz bu anlamda destek alma güncelleme alma ile lisans devir etme ücretini karıstırıyorsunuz.
e-posta vereyım şifremı vereyım vs mı vereyım lısansı satayım seklınde bir calısma uygulama yok. lısansı 55$ ücret odeyip xenforo kanallı devir etmediginiz halde lisansın ılk sahıbı elındekı kredi kartı ya da paypal dekontu ıle lısansı kendısınden sonrakı kısı yada kısılerden xenforo yatıcket acarak dıledıgı zaman gerı alır.
cozume gelecek olursakta boyle bir uygulama ve ısleyısten haberınızın olmadıgını 55$ dolar ucretı odeyip lısansı kullanmadıgınızdan dlayı baska bir kısıye devır etmek ıstedıgınızı belırten bır tıcket acmanız gereklı aksi taktirde lısansınız askıya alınır ki alınmıs zaten belırlı bir sure sonrada ıptal edılır.
ben de kullanmakta oldugum lısansı r10 da bir arkadastan aldım e-posta guncellemek ıstedım paypal dekontu ıstedı paul,yok elımızde kaybettım dedık o zaman kımlıgınızın resmını gonderın dedı gonderık ıslemı yaptı. yanı lısansı bana satan kısı ıstedıgı zaman kımlıgın resmını gondererek lısansını gerı alabılır. bu ve benzerı durumların onune gecmek ıcın bu x ücret (55$) uygulaması var.
sunuda eklemek isterim ben destek talebı acarken lısansı devır edıcem demedım e-posta adresımı guncellemek ıstıyorum dedim aslına bakarsan psıkojık olarak kendımı tatmın ettım değiştim mi evet değiştim

Sisteme kayıtlı mail adresimi kullanamadığımı söylesem ve alacak olan arkadaşın mail adresini iletsem bu mail adresi benim şuan kullanmakta olduğum güncel mail adresim desem bu şekilde sorunu kökten halletmiş olur muyum