• 13-06-2019, 04:28:33
    #19
    XenForo 2 veya ipb öneriririm.Modernlik açısından ikisi de tartışılmaz, ayrıca imzamdaki konuyu incelerseniz forum yazılımı yazan birisi olarak şunu söylerim ki; sıfırdan yazdırmak size pahalıya patlayacaktır.
  • 13-06-2019, 16:21:05
    #20
    flarumu bir araştır
  • 13-06-2019, 19:15:27
    #21
    Üyeliği durduruldu
    hck_001 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    flarumu bir araştır
    Flarum VPS haricinde sağlıklı çalışmıyor sanırım.
  • 13-06-2019, 19:31:43
    #22
    Üyeliği durduruldu
    Scarecrow adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    XenForo 2 veya ipb öneriririm.Modernlik açısından ikisi de tartışılmaz, ayrıca imzamdaki konuyu incelerseniz forum yazılımı yazan birisi olarak şunu söylerim ki; sıfırdan yazdırmak size pahalıya patlayacaktır.
    Merhaba kendi forumunuz yazarken sql kodlama nedir ? yani ş ç ö gibi harflar sql sorgu yapabiliyormu ?
    malum XenForo ve vbülten yapamıyor.
  • 13-06-2019, 19:37:53
    #23
    talhak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba kendi forumunuz yazarken sql kodlama nedir ? yani ş ç ö gibi harflar sql sorgu yapabiliyormu ?
    malum XenForo ve vbülten yapamıyor.
    Bahsettiğiniz tablolarda özel karakter kullanımı ise yani "uyeler" yerine "üyeler" tablosu kullanmak ise denemedim çünkü ingilizce kodluyorum ben de sistemi.Denersekte kabul etmez diye düşünüyorum.
  • 13-06-2019, 19:43:43
    #24
    Üyeliği durduruldu
    Scarecrow adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bahsettiğiniz tablolarda özel karakter kullanımı ise yani "uyeler" yerine "üyeler" tablosu kullanmak ise denemedim çünkü ingilizce kodluyorum ben de sistemi.Denersekte kabul etmez diye düşünüyorum.
    De şöyle bir sorun var o özel harfler sadece türkler kullanmıyor
    ALmanlarda kullanıyor.

    Ayrıca ben tablo demedim içerik mesela size özel mesaj attım pm tablo yazıyor o tabloda size ç ö ş i ü yazınca sql tabloda böylemi yazıyor yoksa vbülten gibi ???? şeklindemi yazıyor.
  • 13-06-2019, 19:46:47
    #25
    talhak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    De şöyle bir sorun var o özel harfler sadece türkler kullanmıyor
    ALmanlarda kullanıyor.

    Ayrıca ben tablo demedim içerik mesela size özel mesaj attım pm tablo yazıyor o tabloda size ç ö ş i ü yazınca sql tabloda böylemi yazıyor yoksa vbülten gibi ???? şeklindemi yazıyor.
    Ondan bahsediyorsanız tabiki mevcut çince,rusça desteği bile var. Ayrıca tablolarda ?? Yerine karakterlerin kendisi gözükmekte.O sitemin karakter setine bağlı.Ayrıca almancada latin harfleri kullanılıyor bahsettiğiniz harfler kullanılmıyor ki.

    Edit: Bluboard sistemindeki tablo karakter yapısı aşağıdaki gibidir.
  • 13-06-2019, 20:12:32
    #26
    Üyeliği durduruldu
    Scarecrow adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ondan bahsediyorsanız tabiki mevcut çince,rusça desteği bile var. Ayrıca tablolarda ?? Yerine karakterlerin kendisi gözükmekte.O sitemin karakter setine bağlı.Ayrıca almancada latin harfleri kullanılıyor bahsettiğiniz harfler kullanılmıyor ki.

    Edit: Bluboard sistemindeki tablo karakter yapısı aşağıdaki gibidir.
    https://tr.wikibooks.org/wiki/Almanca/Alfabe

    bazı harfler türkçe ile aynı ama
  • 13-06-2019, 20:34:25
    #27
    talhak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    https://tr.wikibooks.org/wiki/Almanca/Alfabe

    bazı harfler türkçe ile aynı ama
    Ü, ö gibi harflerin kullanıldığını bilmiyordum öğrenmiş olduk, almanca ile pek alakadar olmadım şimdiye kadar her neyse vbulletin gibi sistemlerde neden öyle sorun var emin değilim ancak vbulletin 3 ve 4 gerçekten eski sistemler ve çıktıkları dönemde bu kadar gelişmiş düzeyde teknoloji yoktu(mysql sunucuları, php sürümleri) belki ondan olabilir, çünkü eskiden bu tip sorunları aşmak zordu çeşitli filtreden geçirdikten sonra ancak elde ediliyordu sanırım vbulletin o yüzden o şekilde yapmış.Ancak son teknoloji ile yapılmış sistemlerde örneğin; xenforo 2, onda böyle bir sorun yok, tabi benim kodladığım forumda da aynı şekilde böyle bir sorun yok.