• 29-07-2023, 22:16:18
    #1
    Merhaba, aşağıda kullandığım vps sunucunun htop görüntüsü mevcut. Sunucu swapdan kullanmaya başlamış. Ancak şuana kadar sitemde bir problem ile karşılaşmadım.(Benim sorun yaşamamış olmam ziyaretcilerin yaşamadığı anlamına gelmez bana da denk gelmemiş olabilir) Sizce ram miktarını 4 GBye yükseltmeye gerek var mı? Gereksiz masraftan kaçınmaya çalışıyorum.
  • 29-07-2023, 22:18:33
    #2
    Datronaero adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, aşağıda kullandığım vps sunucunun htop görüntüsü mevcut. Sunucu swapdan kullanmaya başlamış. Ancak şuana kadar sitemde bir problem ile karşılaşmadım.(Benim sorun yaşamamış olmam ziyaretcilerin yaşamadığı anlamına gelmez bana da denk gelmemiş olabilir) Sizce ram miktarını 4 GBye yükseltmeye gerek var mı? Gereksiz masraftan kaçınmaya çalışıyorum.
    şu an 1 gb ram kullanıyor sistem boşta bi okadara yakın daha var swap alanında sorunsuz görünüyor ama ufaktan bi kaşıntı var yükseltçem diyosan buyur bana göre bi sıkıntı yok
  • 29-07-2023, 22:21:21
    #3
    opyan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şu an 1 gb ram kullanıyor sistem boşta bi okadara yakın daha var swap alanında sorunsuz görünüyor ama ufaktan bi kaşıntı var yükseltçem diyosan buyur bana göre bi sıkıntı yok
    O zaman fazla kurcalamaya gerek yok. Ara ara kontrol edip değerlerde yükselme olursa üst pakete geçiş yapayım. Teşekkürler.
  • 29-07-2023, 22:21:43
    #4
    @Datronaero;

    merhaba şunu deneyebilirsin


    https://blog.cliaweb.com/linux-ram-o...temizleme.html
  • 29-07-2023, 22:21:44
    #5
    Platin üye
    Swap genellikle ram yer kalmadığı taktirde yada önbellek için kullanıyor kısa vade güzel bir takip edin ona göre karar verin tavsiyem boşuna masraf yapmayın
  • 29-07-2023, 22:26:04
    #6
    hocam linuxta ram kullanım olayı windowstaki gibi değil makina ne zaman dondu ozaman işlem yapıcaksın. kendinize iş aramayın.
  • 29-07-2023, 23:50:14
    #7
    "sysctl vm.swappiness" komutunun çıktısına bakınız. Kaç değerini görüyorsanız o miktardaki yüzde kadar free ram kalırsa swap alanını kullanmaya başla demek oluyor. vm.swappiness değerinin düşük tutulmasını ve swap'e çok fazla başvurmamayı öneririz çünkü diskler memory kadar hızlı değiller. Bu değer default olarak 60 gelmekte ancak 10 ya da 20 değerlerini deneyebilirsiniz. Değeri geçici olarak değiştirmek için "sysctl -w vm.swappiness=10" ya da kalıcı olması için /etc/sysctl.conf dosyasını açıp "vm.swappiness = 10" eklemeniz yeterli olacaktır.
  • 30-07-2023, 05:23:25
    #8
    Merhaba,


    VPS sunucular teknik anlamda ram, cpu gibi donanımsal kaynakların yüzlerce farklı sanal sunucu ile paylaştırılması sonucu ortaya çıkar. Sunucunuzdaki process durumu incelenmeli, eğer sunucuda bir bulguya rastlanmaz ise ana fizikselde sizin sanal sunucunuza tahsis edilen kaynakların yetersiz olduğu, çok fazla kişiye paylaştırıldığı veya donanımsal problem olduğu şüpheleri ortaya çıkabilir.

    İyi çalışmalar.