"sysctl vm.swappiness" komutunun çıktısına bakınız. Kaç değerini görüyorsanız o miktardaki yüzde kadar free ram kalırsa swap alanını kullanmaya başla demek oluyor. vm.swappiness değerinin düşük tutulmasını ve swap'e çok fazla başvurmamayı öneririz çünkü diskler memory kadar hızlı değiller. Bu değer default olarak 60 gelmekte ancak 10 ya da 20 değerlerini deneyebilirsiniz. Değeri geçici olarak değiştirmek için "sysctl -w vm.swappiness=10" ya da kalıcı olması için /etc/sysctl.conf dosyasını açıp "vm.swappiness = 10" eklemeniz yeterli olacaktır.