geçenlerde bilgisayar programcılığı okumak hakkında bir konu açmıştım çoğunuz görmüştür (https://www.r10.net/universite/40901...gi-okumak.html)
okuyup kendini geliştirirsen iyi olur diyenlerde oldu, ne yaparsan yap bir işine yaramaz diyenlerde
o yüzden farklı alanlara yöneldim ve 2 yıllık mekatronik bölümü olduğunu gördüm
içeriğine bakınca tam olarak yapmak istediğim işleri barındırıyor
hem mekatronik okusam hemde dışarıdan yazılım dersleri alıp kendimi geliştirsem nasıl olur?
okuyan,mezun olan,tanıdığı olan hocalarımın tavsiyesini dinlemek isterim
Ankara Üniversitesini yazmayı düşünüyorum
fikirlerini belirten herkese şimdiden teşekkürler
Mekatronik Okumak?(MYO)
5
●128
- 21-05-2024, 12:25:21
- 21-05-2024, 12:33:22Selamlar Türkiye şartlarında 4 senelik mühendislikte okusanız işi bilmeniz diplomanızdan her zaman üstündür. Bizzat kendi adıma konuşayım daha Bilgisayar Programcılığından mezun olmadan bir firmada işe alınmayı başardım. Kısaca her şey tecrübe bu ülkede diplomanın önemi yok.
- 21-05-2024, 12:33:25kardeş neden 2 yıllıkta ısrar ediyorsun ?
Bilgisayar programcılığı yerine blgisayar mühendisliği
veya mekantronik bölümü yerine mekantronik mühendisliği neden düşünmüyorsun mesela ?
----
Ha, kapasitem yok onları kazanamam diyorsan. Şu gelir aklıma, sen bu kapasitede değilsen nasıl hem okuyup hemde kendini dışardan geliştireceksin ? - 21-05-2024, 12:39:30hocam derslere kapasitem olmayabilir bunun anlamı hiçbir işi yapamam demek miArrode adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
belki dersler ilgimi çekmiyor akademik olarak çok başarılı biri değilim ama emin olun yaşıtlarımın adını bile okuyamadığı programları ben küçük yaşlarda projeler yapacak kadar biliyordum
teknolojik aletlere,yazılımlara,elektronik devrelere hem el yatkınlığım var hemde merakım
yani anlayacağınız okuldaki dersler ile bu işlerdeki başarım birbirinden çok uzak - 21-05-2024, 12:43:10Ben sana hiç işe yaramıyorsun demedim.AtesLisans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
ikisini bir arada yapamayabilirsin diyorum.
Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi diplomanın hiç bir faydası yok.
Mekanik, elektronik vs. vs. aletlere yatkınlığın varsa girersin bi yazılım firmasına veya sanayiye ücretsiz veya cüzi bir ücretle işe başlarsın ve tecrübe elde edersin.
Sonuçta okul hayatın boyunca da para kazanmayacak üstüne masraf yapacaksın.
Ücretsiz 2 sene çalışırsan senin için çok daha verimli olur.
SON MESAJIMDIR... - 21-05-2024, 12:44:15Hocam selamlar. Öncelikle başarınızdan dolayı kutlarım. Yaklaşık 7 yıldır bu sektörde gerek akademik anlamda gerekse profesyonel alanda çokça mesai harcamış birisi olarak yorumunuzun teorik açıdan doğruluğunu dile getirmekle birlikte maalesef etiket konusunun Türkiye'de hala önem arz ettiğini belirtmek isterim. Maalesef ki diplomanın verdiği ünvandan ziyade, üniversitenin adından bile mülakat hakkı kazanamayan birçok öğrencim oldu. Tecrübenin ve liyakatin etiketlerin önüne geçemiyor olması hala ülkemizde büyük bir problem. Umarım elde ettiğiniz tecrübeyle sabit imkanınıza sahip olabilecek birçok kişiyle burada karşılaşabiliriz. İyi forumlar.Aden adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle