• 01-08-2013, 16:14:47
    #55
    Öncelikle ALLAH kolaylık versin hazırlanan arkadaşlara: Ben de bu sene sınava girdim ve çok şükür kazandım istediğim bölümü (din kültürü ö.) -ygs 4-

    Öncelikle kazanmak istediğiniz bölüme göre kendinize çalışma programı seçmelisiniz: Sayısalcı ile sözelci aynı şekilde aynı sürede çalışamaz. Öncelikle lys daha önemli unutmayın, fakay ygs de %40 etkiliyor az değil..

    Dershaneye gitme şansınız varsa kesinlikle gidin (psikolojik olarak +++) ancak gitmeseniz de kendinizi üzemeyin. Ygs'yi kafanızda fazla büyütmemeniz psikolojik olarak kendinizi sıkmamanızı sağlayacaktır. Ben sadece ygs'ye girdim sizlere kendi taktiğimi söyleyeyim: (sözel) : Öncelikle matematiğimin sıfırdı. Antremanlar ile matematik aldım ve onun hepsini bitirdim nerdeyse, zaten hiç matematik bilmeyen birisi onu alıp da hakkıyla çözer, yanlışlarını sorarsa çok rahat ygs'de 10 net yapabilir diye düşünüyorum. Hiç bilmeyenler ve bilip de işlem hatası vs. olanlar için mükemmel bir kitap.. Foto:
    Bu kitabı bitirip de 2'ye geçer onu da bitirirseniz matematik fazla bile gelir bir sözelci için Tabii süre yeterse (aşşağıda açıklayacağım)

    Bir diğer konu da: ygs konularının hepsi birbirine bağlıdır. Yani biri olmadan diğeri olmaz. Örneğin dershanede hoca bir konu anlattı din bilgisi ile ilgili, mesela sıfatları-zarfları-zamirleri anlattı, gidip o konuların testlerini çözseniz de diğer konuları bilmediğiniz için çıkmış soruları çözemeyebilirsiniz. Ha bu arada türkçeme o kadar güvendiğim halde bu sene çıkan dil bilgisi sorularında o kadar kolay olmasına rağmen yanlış yapmışım; zora alışınca kolayı yapamıyor insan + sınav stresi...
    Türkçe'ye çalışırken dershana dersleri + okulda hoca sınav konularını anlatırsa bildiğiniz halde dinleyin + en önemlisi bence konu anlatımlı videoları izleyerek rakiplerinizin önüne geçin. Tüm konuları izleyin ardından test çözün, anlamazsanız tekrar izleyin.. Türkçe soruları genelde karışık olarak sorulur yani bir soruda neredeyse tüm konulardan soru gelebilir, o yüzden siz ilk başlarda yüzeysel olarak da olsa konuları görüp çözün, zaten test ve deneme çözükçe alışacaksınız.

    Konu anlatımlı videoları izleme: Benim çok faydasını gördüğüm ve tavsiye ettiğim bir olaydır. Yukarıda da belirttiğim gibi sizi rakiplerinizin önüne geçirir. Tüm dersler için (ygs) bu taktiği uygulayabilirsiniz. Yani dershanede hoca konuları bitirmeden ben bitirmiştim ve arkadaşlar 27 netleri görürken ben 34-35'lere ulaşmıştım.

    Aynı şekilde coğrafyada da konular birbirine bağlıdır. Videolu anlatımlar zaten zihinde daha kalıcıdır tekrar tekrar izleyebilirsiniz. Bol bol deneme çözmeniz sizin için bir avantajdır, eliniz alışır, deneme çözerken süre tutmayı da unutmayın.

    YGS hazırlık döneminde kısaca: Konu anlatımlı videolar ile herkezden önce tüm konuları bitirin (özellikle sözelciler): Sonra da bol bol karma sorular çözerek bilgilerinizi tazeleyin..
    Program yapın: Alın elinize bir kapıt eksik konularınızı yazın ve ona göre haftalık program yapın faydasını görüceksiniz.

    !!!!!Kesinlikle çözdüğünüz soru ve denemelerdeki soruları geçiştirmeyin; doru dediğiniz eksikleri görmek için çözülür, yanlış soruları kontrol edip eksikleri tamamlayın..!!!!!!!!!

    Yoruldum yaww aklıma bişey de gelmiyor he bide kaynak seçimine de dikkat edin. Size önerim: Final - FDD - fem - birey - karekök gibi belli başlı markaların kitaplarını çözün. Ancak bireyin denemeleri pek de kaliteli sayılmaz bana göre, kaynakları iyidir ama..

    Neyse soru olursa buralardayım, tekrar ALLAH kolaylık versin..

    +++ Unutmuşum; yukarıda süre yeterse demiştim : Ben dershanedeki denemelerde mesela sözelci olduğumdan ilk önce sözel soruları çözerdim; türkçe-sosyal, sonra süre yeterdi fazlasıyla, bilmediğim halde matematik ile uğraşırdım sallamasyon felan, problemleri çözerdim, sonra da artislik olsun diye fen'e geçer; ilkokul fizik sevdam ile ordan da net çıkarmayı başarırdım Gel gelelim gerçek sınavda böyle olmuyor. Bu sene paragramflar kısa olduğu halde oldukça yoğundu. Ben yine mat 28'e kadar gelebildim, eşit ağırlıkdan arkadalarım matematiği bile çözememişti bazıları.. YAni diyeceğim normal çözdüğünüz denemelere aldanmayın, elinizi ve gözünüzü hızlı alıştırmaya çalışın..

    Paragraf soruları ile arası kötü olanlar montain denemeler den başlayarak deneme tarzı kitaplar okusunlar faydasını fazlası ile görürler..
  • 01-08-2013, 19:29:46
    #56
    crazycoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle ALLAH kolaylık versin hazırlanan arkadaşlara: Ben de bu sene sınava girdim ve çok şükür kazandım istediğim bölümü (din kültürü ö.) -ygs 4-

    Öncelikle kazanmak istediğiniz bölüme göre kendinize çalışma programı seçmelisiniz: Sayısalcı ile sözelci aynı şekilde aynı sürede çalışamaz. Öncelikle lys daha önemli unutmayın, fakay ygs de %40 etkiliyor az değil..

    Dershaneye gitme şansınız varsa kesinlikle gidin (psikolojik olarak +++) ancak gitmeseniz de kendinizi üzemeyin. Ygs'yi kafanızda fazla büyütmemeniz psikolojik olarak kendinizi sıkmamanızı sağlayacaktır. Ben sadece ygs'ye girdim sizlere kendi taktiğimi söyleyeyim: (sözel) : Öncelikle matematiğimin sıfırdı. Antremanlar ile matematik aldım ve onun hepsini bitirdim nerdeyse, zaten hiç matematik bilmeyen birisi onu alıp da hakkıyla çözer, yanlışlarını sorarsa çok rahat ygs'de 10 net yapabilir diye düşünüyorum. Hiç bilmeyenler ve bilip de işlem hatası vs. olanlar için mükemmel bir kitap.. Foto:
    Bu kitabı bitirip de 2'ye geçer onu da bitirirseniz matematik fazla bile gelir bir sözelci için Tabii süre yeterse (aşşağıda açıklayacağım)

    Bir diğer konu da: ygs konularının hepsi birbirine bağlıdır. Yani biri olmadan diğeri olmaz. Örneğin dershanede hoca bir konu anlattı din bilgisi ile ilgili, mesela sıfatları-zarfları-zamirleri anlattı, gidip o konuların testlerini çözseniz de diğer konuları bilmediğiniz için çıkmış soruları çözemeyebilirsiniz. Ha bu arada türkçeme o kadar güvendiğim halde bu sene çıkan dil bilgisi sorularında o kadar kolay olmasına rağmen yanlış yapmışım; zora alışınca kolayı yapamıyor insan + sınav stresi...
    Türkçe'ye çalışırken dershana dersleri + okulda hoca sınav konularını anlatırsa bildiğiniz halde dinleyin + en önemlisi bence konu anlatımlı videoları izleyerek rakiplerinizin önüne geçin. Tüm konuları izleyin ardından test çözün, anlamazsanız tekrar izleyin.. Türkçe soruları genelde karışık olarak sorulur yani bir soruda neredeyse tüm konulardan soru gelebilir, o yüzden siz ilk başlarda yüzeysel olarak da olsa konuları görüp çözün, zaten test ve deneme çözükçe alışacaksınız.

    Konu anlatımlı videoları izleme: Benim çok faydasını gördüğüm ve tavsiye ettiğim bir olaydır. Yukarıda da belirttiğim gibi sizi rakiplerinizin önüne geçirir. Tüm dersler için (ygs) bu taktiği uygulayabilirsiniz. Yani dershanede hoca konuları bitirmeden ben bitirmiştim ve arkadaşlar 27 netleri görürken ben 34-35'lere ulaşmıştım.

    Aynı şekilde coğrafyada da konular birbirine bağlıdır. Videolu anlatımlar zaten zihinde daha kalıcıdır tekrar tekrar izleyebilirsiniz. Bol bol deneme çözmeniz sizin için bir avantajdır, eliniz alışır, deneme çözerken süre tutmayı da unutmayın.

    YGS hazırlık döneminde kısaca: Konu anlatımlı videolar ile herkezden önce tüm konuları bitirin (özellikle sözelciler): Sonra da bol bol karma sorular çözerek bilgilerinizi tazeleyin..
    Program yapın: Alın elinize bir kapıt eksik konularınızı yazın ve ona göre haftalık program yapın faydasını görüceksiniz.

    !!!!!Kesinlikle çözdüğünüz soru ve denemelerdeki soruları geçiştirmeyin; doru dediğiniz eksikleri görmek için çözülür, yanlış soruları kontrol edip eksikleri tamamlayın..!!!!!!!!!

    Yoruldum yaww aklıma bişey de gelmiyor he bide kaynak seçimine de dikkat edin. Size önerim: Final - FDD - fem - birey - karekök gibi belli başlı markaların kitaplarını çözün. Ancak bireyin denemeleri pek de kaliteli sayılmaz bana göre, kaynakları iyidir ama..

    Neyse soru olursa buralardayım, tekrar ALLAH kolaylık versin..

    +++ Unutmuşum; yukarıda süre yeterse demiştim : Ben dershanedeki denemelerde mesela sözelci olduğumdan ilk önce sözel soruları çözerdim; türkçe-sosyal, sonra süre yeterdi fazlasıyla, bilmediğim halde matematik ile uğraşırdım sallamasyon felan, problemleri çözerdim, sonra da artislik olsun diye fen'e geçer; ilkokul fizik sevdam ile ordan da net çıkarmayı başarırdım Gel gelelim gerçek sınavda böyle olmuyor. Bu sene paragramflar kısa olduğu halde oldukça yoğundu. Ben yine mat 28'e kadar gelebildim, eşit ağırlıkdan arkadalarım matematiği bile çözememişti bazıları.. YAni diyeceğim normal çözdüğünüz denemelere aldanmayın, elinizi ve gözünüzü hızlı alıştırmaya çalışın..

    Paragraf soruları ile arası kötü olanlar montain denemeler den başlayarak deneme tarzı kitaplar okusunlar faydasını fazlası ile görürler..
    Önerileriniz için teşekkürler
  • 01-08-2013, 19:32:06
    #57
    Üyeliği durduruldu
    Sözel ve yabancı dilden gireceğim bu sene. Radyo, Televizyon ve Sinema ya da Amerikan dili ve edebiyatı istiyorum. Ege/9 Eylül/İstanbul Üniversitesi olmasını istiyorum ama ne olur bilinmez.. Sayısal bilgim olsaydı yardıracaktım Yazılım Mühendisliği'ne, ancak ne para ne bilgi olmadığından Ben daha başlamadım çalışmaya, dershane ağustos ortası gibi başlayacak sanırım biraz tatil yapıyım kafamı rahatlatıyım sonra başlayacağım. Önemli olan günü gününe çalışmak bence..
  • 01-08-2013, 19:33:48
    #58
    Üyeliği durduruldu
    Emeğinizin karşılığını alacağınız tek sınav LYS. Bu yüzden tüm zamanınızı YGS 'ye değil LYS ye ayırın. Konu eksiği olmadan girdiğiniz taktirde çok iyi bi sonuç elde edebilirsiniz LYS'de. Ama aynı şeyi YGS için söyleyemem.
  • 01-08-2013, 20:01:34
    #59
    İmkanı olanlar 1+1 eve çıksın. Aileden uzak, internetten uzak arkadaşlardan uzak bir sene geçirin.
  • 01-08-2013, 21:27:56
    #60
    Xhenahobia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sözel ve yabancı dilden gireceğim bu sene. Radyo, Televizyon ve Sinema ya da Amerikan dili ve edebiyatı istiyorum. Ege/9 Eylül/İstanbul Üniversitesi olmasını istiyorum ama ne olur bilinmez.. Sayısal bilgim olsaydı yardıracaktım Yazılım Mühendisliği'ne, ancak ne para ne bilgi olmadığından Ben daha başlamadım çalışmaya, dershane ağustos ortası gibi başlayacak sanırım biraz tatil yapıyım kafamı rahatlatıyım sonra başlayacağım. Önemli olan günü gününe çalışmak bence..
    Şimdiden başarılar

    Srdr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Emeğinizin karşılığını alacağınız tek sınav LYS. Bu yüzden tüm zamanınızı YGS 'ye değil LYS ye ayırın. Konu eksiği olmadan girdiğiniz taktirde çok iyi bi sonuç elde edebilirsiniz LYS'de. Ama aynı şeyi YGS için söyleyemem.
    LYS 3 için hangi kaynağı önerirsiniz?

    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İmkanı olanlar 1+1 eve çıksın. Aileden uzak, internetten uzak arkadaşlardan uzak bir sene geçirin.
    Kolay kolay kimse çıkamaz sanırım eve, ben laptopu sattım ve interneti kapattırdım. Arada sırada telden giriyorum böylesi daha iyi.

    Önerileriniz için teşekkürler
  • 01-08-2013, 21:32:19
    #61
    Üyeliği durduruldu
    ZaferUstun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle



    LYS 3 için hangi kaynağı önerirsiniz?


    Ben sayısal öğrencisiydim. Mf3 kaynakları hakkında net bir şey söyleyemem. Ancak bir öneride bulunabilirim. Körfez yayınlarının soru bankasını aldığınızda yanında DVD de veriyorlar. Bu DVD içerisinde tüm soruların çözümleri var videolu. Buda çok verimli ders çalışma imkanı sağlar öğrenciye. Örneğin soru çözerken bir kaç soru çözemediyseniz veya çelişkiye düştüyseniz , bir veya bir kaç gün bekleyip de gidip hocalara sormanıza gerek yok. Sıcağı sıcağına hemen takar dvd yi sorunun çözümünü izlerseniz. Böylece çok daha verimli olur.

    Sınava hazırlık sürecinde körfez yayınları çok işimi gördü. Umarım sizinde işinizi görür.
  • 01-08-2013, 21:37:28
    #62
    Srdr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben sayısal öğrencisiydim. Mf3 kaynakları hakkında net bir şey söyleyemem. Ancak bir öneride bulunabilirim. Körfez yayınlarının soru bankasını aldığınızda yanında DVD de veriyorlar. Bu DVD içerisinde tüm soruların çözümleri var videolu. Buda çok verimli ders çalışma imkanı sağlar öğrenciye. Örneğin soru çözerken bir kaç soru çözemediyseniz veya çelişkiye düştüyseniz , bir veya bir kaç gün bekleyip de gidip hocalara sormanıza gerek yok. Sıcağı sıcağına hemen takar dvd yi sorunun çözümünü izlerseniz. Böylece çok daha verimli olur.

    Sınava hazırlık sürecinde körfez yayınları çok işimi gördü. Umarım sizinde işinizi görür.
    İlginize ve önerinize teşekkürler.
  • 01-08-2013, 21:37:51
    #63
    Üyeliği durduruldu
    Bende bir kaç öneride bulunayım. LYS nin temelini oluşturan YGS konularını yazın halletmeye bakın yazı kesinlikle boş geçirmeyin.

    ÖNEMLİ OLAN VE SİZİ İSTEDİĞİNİZ BÖLÜME YERLEŞTİRECEK OLAN LYS BUNU SAKIN UNUTMAYIN!

    Ygs'ye kadar ygs çalışayım gibi bir hataya düşmeyin. En geç ocakta ygs konularınızın tamamının bitmiş olması gerekiyor ondan sonra YGS sorusu çözüp LYS çalışmalısınız. Eğer nerleriniz düşükse üzülmeyin, sınava son 2 hafta her gün deneme çözün her denemede netlerinizin arttığını ve artık o netin altına düşmediğinizi fark edeceksiniz.

    Odanızda dikkat dağıtacak herhangi bir poster vb bulundurmayın. Ders çalışırken müzik dinlerim gibi bir hataya düşmeyin. Kulaklıkla müzik dinleyerek soru çözmek isterseniz (tavsiye etmiyorum) bunu sadece sayısal derslerde soru çözerken ritmi ayarlamal için kullanın.

    Ve en en önemlisi kendinize program yapın programsız günlük 10 saat çalışsanız boş. Program yapıp günlük 4 saat çalışmaya gayret edin.


    Arkadaşlar dediklerimi harfiyen uygularsanız size garanti ederim ilk 35.000 desiniz.

    Hatalı çalışmayın bu çok önemli.