• 02-06-2021, 17:49:55
    #1
    Merhaba arkadaşlar ve sevgili meslektaşlarım.. Mevcut konumda kullandığım bir animasyon tasarım var buradan görebilirsiniz: https://i.ibb.co/hcX6zFc/002-Kurumsal-Gif.gif

    Şuanda web sitemi güncelliyorum ve aynı tasarımı biraz daha özelleştirerek web sitemde kullanmak istiyorum.. Sorun şu ki bu tasarımın proje dosyası yok.. O yüzden ya baştan çizilip anime edilecek ya da arka planı temizlenerek yapılacak. Maalesef AE'de keylight ya da key clean yöntemi bu görselde kullanılamıyor. Hem görseli bozuyor hem de kenarlarda sürekli çerçeve gibi bir beyazlık kir gibi alanlar bırakıyor. Hal böyle olunca ben de 25 FPS'lik bu animasyonu Photoshop'ta frame by brame temizledim toplam 97 layer. Buraya kadar her şey normal ancak asıl problem buradan sonra başlıyor.



    Gördüğünüz üzere ben animasyonu aslında pürüzsüz bir şekilde temizledim. Bir tek bitkinin birleşim noktalarında ufak bir alan kaldı ama onları da halledeceğim.. Ancak ben bu animasyonun ilk halinden bazı yerleri çıkardım ve şimdi onların yerine başka animasyonlar eklemem gerekiyor ve problemim burada başlıyor. Şuanda elimde 97 adet transparan png dosya var bu animasyon için normal şartlarda bu dosyaları After Effects'e Import > Multiple Files > PNG Sequence şeklinde aktarıp dilediğim gibi eklemeleri yapabilmem gerekiyordu fakat Photoshop'ta tertemiz olan dosya After Effects'e import edince şöyle geliyor.



    Aynı durum Photoshop'tan PNG Sequence şeklinde açıp Save For Web yöntemi ile GIF kaydedince de bu şekilde oluyor. Fakat söz konusu 97 PNG'yi örneğin https://gifmaker.me/ gibi online araçlara yükleyip oradan PNG to GIF yaptığında yine bu yanlardaki sorunlu bölgeler yer yer olsa da çok daha temiz bir çıktı veriyor. Ancak yine de tertemiz değil.. Ne olacak bir pixellik alandan demeyin animasyona dökünce acayip çirkin oluyor sonuç hani öyle görünmez bile gibi bir durum yok çok rahatsız edici bir şekilde görünüyor.

    Aslına bakarsanız 20 yıldan uzun süredir bu işlerin içinde olan bir tasarımcı olarak bu transparan gif işlerinde bu sorunu her zaman yaşıyorum ama müşteriler hiçbir zaman gif işlerinde transparan arka plan istemedikleri için bugüne kadar yırtmışım farkında olmadan Nette gezinen binlerce pürüzsüz ve çok daha komplike animasyon olduğuna göre bu işin bilmediğim bir püf noktası olmalı.. Bilen ya da fikri olan var mı?
  • 02-06-2021, 18:21:05
    #2
    Hocam frame by frame kaydetmişseniz o zaman hepsine resolution yapın. Başka bir şey gelmiyor aklıma.
  • 02-06-2021, 18:33:14
    #3
    Lifent adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam frame by frame kaydetmişseniz o zaman hepsine resolution yapın. Başka bir şey gelmiyor aklıma.
    Nasıl hocam anlamadım.. Çözünürlük mü değiştireyim yani?
  • 02-06-2021, 18:34:37
    #4
    zekikaynak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nasıl hocam anlamadım.. Çözünürlük mü değiştireyim yani?
    Evet hocam, frame by frame uğraşmanız gerekecek. Hepsini bir yere kaydedip en son gif alabilirsiniz. Muhtemelen düzenlemeden kanyaklı bir problem.
    Örnek:
    https://www.youtube.com/watch?v=zdfj5CtuQ7M
  • 02-06-2021, 18:42:33
    #5
    After'dan render alırken kalite ayarlarına baktınız mı? Quality'i Low ya da lower yapmışsanız bu tarz sorunlar çıkabiliyor.
  • 02-06-2021, 19:18:13
    #6
    Lifent adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet hocam, frame by frame uğraşmanız gerekecek. Hepsini bir yere kaydedip en son gif alabilirsiniz. Muhtemelen düzenlemeden kanyaklı bir problem.
    Örnek:
    https://www.youtube.com/watch?v=zdfj5CtuQ7M
    Lifent adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    After'dan render alırken kalite ayarlarına baktınız mı? Quality'i Low ya da lower yapmışsanız bu tarz sorunlar çıkabiliyor.
    Vector mask yapmakmış bende anlamadım ilk başta nasıl diye 97 image bunu uygulamaktansa oturup AI ile çizeceğim sanırım en seri yöntem o olacak hocam.. Render kalitesi ile ile ilgiis yok her zaman en üstte alıyorum renderları kaldı ki phhotoshop'ta da yapıyor aynı hatayı..
  • 02-06-2021, 19:21:27
    #7
    zekikaynak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vector mask yapmakmış bende anlamadım ilk başta nasıl diye 97 image bunu uygulamaktansa oturup AI ile çizeceğim sanırım en seri yöntem o olacak hocam.. Render kalitesi ile ile ilgiis yok her zaman en üstte alıyorum renderları kaldı ki phhotoshop'ta da yapıyor aynı hatayı..
    FPS'i tutturabilecek misiniz peki? Yine böyle bir şey çıkmayabilir. Çalışma sizin mi bilmiyorum bu arada (:
  • 02-06-2021, 19:24:39
    #8
    Lifent adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    FPS'i tutturabilecek misiniz peki? Yine böyle bir şey çıkmayabilir. Çalışma sizin mi bilmiyorum bu arada (:
    Zamanında arşivimden almıştım orjinal çizimi yapan ben değilim hocam zaten öyle olsa kesin elimde olurdu dosyası.. Elimde hazır varken uğraşmayayım kullanaym dedim ama kendim için önce çizip sonra anime edicem artık.. 25 FPS loop zaten..
  • 02-06-2021, 19:27:20
    #9
    zekikaynak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zamanında arşivimden almıştım orjinal çizimi yapan ben değilim hocam zaten öyle olsa kesin elimde olurdu dosyası.. Elimde hazır varken uğraşmayayım kullanaym dedim ama kendim için önce çizip sonra anime edicem artık.. 25 FPS loop zaten..
    Çalışma güzel ama, siz de çizecekseniz paylaşabilirsiniz (: Koleksiyon yapıyorum :P