• 17-01-2026, 08:55:42
    #10
    Rothstein adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tasarruf değil bunun adı, cimrilik, açgözlülük. Tasarruf’u ne zaman yaparsın? O hayalindeki pahalı araba yerine, normal, her ihtiyacını karşılayan normal araba alırsın, pahalı kol saati yerine uygun fiyatlı sağlam bi casio alırsın, italyan deri ayakkabı yerine tek sezonluk polo ayakkabı alırsın, ve insanların senin hakkında ne düşündüğü ile ilgilenmezsin.
    Ama warren buffett gibi kendi çocuğuna bile borç vermek yerine bankadan kredi çekmesini istersen, bunun adı tasarruf ve tutumlu davranış değil, paraya tapmaktır.
    Bende bundan bahsettim üstad, yorum adına teşekkür ediyorum.

    SEOKOZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladım ne kadar samimi bir arkadaşlığınız var bilemiyorum üstü kapalı konulara da çok detaylı yazamıyorum.
    Şahsen ikiziyle bile anlaşamayan biriyim, kaldı ki eş dost arkadaş.
    Tek bildiğim şey fesatın gemisi yürümez.
    Konunun fesatlık ile alakası nedir dedim gene aynı yorum geldi hey Allahım 😅 neyse eyvallah yorum adına.
  • 17-01-2026, 08:57:08
    #11
    Ya cimrilik pintilik
    normal insanın işi değil
    fesat insanın işi
    normal birinin tasarruf yapacağını düşünmüyorum
    çok savurgan da olmaz.
    Haliyle böyle bir sorgulama yapmazsın
    fesat insanlardan korusun rabbim bizleri
  • 17-01-2026, 09:14:30
    #12
    Bu konu özelinde bana cimrilik gelmedi. Ülkemizde ne kadar absürt gözükse de yurtdışında artan yemekler paket yaptırılıp alınır ve garipsenmez. Tabi ben israf olmasın mantığıyla bakıyorum arkadaşınız sadece parasal anlamda davranıyorsa cimrilik ama yine de yaptığı çok iyi bişey bence, iaraf olmuyor en azından yiyecekler..
  • 17-01-2026, 09:21:46
    #13
    Omertrpll adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konu özelinde bana cimrilik gelmedi. Ülkemizde ne kadar absürt gözükse de yurtdışında artan yemekler paket yaptırılıp alınır ve garipsenmez. Tabi ben israf olmasın mantığıyla bakıyorum arkadaşınız sadece parasal anlamda davranıyorsa cimrilik ama yine de yaptığı çok iyi bişey bence, iaraf olmuyor en azından yiyecekler..
    Şöyle ki üstad konu karmaşık oldu sanırım. Artan yemeği alıyor ama evine goturmek için değil, biz başka bir yere geçtiğimizde onları çıkartıp yiyor, hak verirsiniz ki başka bir mekanda bunu yapmak hem mekana hem de yanınızda bulunan insanlara kabalık oluyor bana göre. Parası çok olanlar harcamayı sever, sevmez kendi tercihi ama davranış anlamında standart şeyler olmalı. Bana absürt geliyoruz cimrilik anlamına geliyor ne yazık ki.
  • 17-01-2026, 09:25:47
    #14
    Zenuti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şöyle ki üstad konu karmaşık oldu sanırım. Artan yemeği alıyor ama evine goturmek için değil, biz başka bir yere geçtiğimizde onları çıkartıp yiyor, hak verirsiniz ki başka bir mekanda bunu yapmak hem mekana hem de yanınızda bulunan insanlara kabalık oluyor bana göre. Parası çok olanlar harcamayı sever, sevmez kendi tercihi ama davranış anlamında standart şeyler olmalı. Bana absürt geliyoruz cimrilik anlamına geliyor ne yazık ki.
    Sabah sersemliği ile farklı anlamışım ben, cimri sizin arkadaşınız 😅😂
  • 17-01-2026, 09:29:20
    #15
    Omertrpll adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sabah sersemliği ile farklı anlamışım ben, cimri sizin arkadaşınız 😅😂
    Estağfurullah, tasarruf ve cimrilik arasında ince ama belirgin bir çizgi var. Örneğin sizin de dediğiniz gibi artan yemekleri alması sorun değil, ne niyetle aldığı kısmında tasarruf ve cimrilik ortaya çıkmış oldu aslında 😊 yoksa israf elbette iyi birşey değil.
  • 17-01-2026, 09:55:14
    #16
    Konudaki görseli anlayamadım, herhangi bir bağlantı var mı?
  • 17-01-2026, 10:32:10
    #17
    Artan yemekleri paket yaptırmakla cimriliğin ne ilgisi var anlayamadım. Şahsen, gittiğim restoranlarda öncesinde sorarım artan yemekleri atıyor musunuz yoksa hayvanlara vs. verme şeklinde değerlendiriyor musunuz. Eğer ziyan etmiyorlarsa bırakırım yoksa kesinlikle bırakmam paket yaptırırım. Hatta eşimin anne ve babasının bu konudaki diyaloğu aklıma geldi:
    - Şu kadar yemek paket yaptırılır mı ayıp, uğraştırma adamları.
    - Günah olacağına ayıp olsun.
  • 17-01-2026, 10:37:32
    #18
    Vanq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konudaki görseli anlayamadım, herhangi bir bağlantı var mı?
    Yok alakası yok, sadece tema gibi paylaştım.