• 17-01-2026, 08:29:26
    #1
    Günaydın arkadaşlar.
    Keyifli hafta sonu diliyorum herkese.



    Konu : Yakın bir arkadaşım attığı her adımın hesabını yapıyor, öyle ki beraber yemek yediğimizde artan yemekleri paket yaptırıyor ve biz gezerken mola verip tekrar yemeye devam ediyor 😅 böyle yapma ne gerek var durumun iyi dediğimde ise tasarruf yapıyorum, eve gidince akşam yemeği masrafı olmayacak diyor. Her neyse sözün özü bu tarz davranışlar sizce tasarruf mu cimrilik mi ? Etrafınızda buna benzer davranan insanlar görüyor musunuz ?
  • 17-01-2026, 08:31:58
    #2
    reklam alanı
  • 17-01-2026, 08:33:34
    #3
    Günaydınlar
  • 17-01-2026, 08:33:38
    #4
    lordbayi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    reklam alanı
    Hücum marşı öncesi yeri aldınız sanırım 😅
  • 17-01-2026, 08:34:03
    #5
    Hocam nasıl bir karakterdir bilemiyorum ama tek bildiğim şey fesatın gemisi yürümez.
  • 17-01-2026, 08:34:13
    #6
    SEOKOZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Günaydınlar
    Günaydın, yorum yoksa sanırım 😅
  • 17-01-2026, 08:39:31
    #7
    SEO Expert
    Tasarruf değil bunun adı, cimrilik, açgözlülük. Tasarruf’u ne zaman yaparsın? O hayalindeki pahalı araba yerine, normal, her ihtiyacını karşılayan normal araba alırsın, pahalı kol saati yerine uygun fiyatlı sağlam bi casio alırsın, italyan deri ayakkabı yerine tek sezonluk polo ayakkabı alırsın, ve insanların senin hakkında ne düşündüğü ile ilgilenmezsin.
    Ama warren buffett gibi kendi çocuğuna bile borç vermek yerine bankadan kredi çekmesini istersen, bunun adı tasarruf ve tutumlu davranış değil, paraya tapmaktır.
  • 17-01-2026, 08:40:03
    #8
    SEOKOZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam nasıl bir karakterdir bilemiyorum ama tek bildiğim şey fesatın gemisi yürümez.
    Konu fesatlık değil, eğer arkadaş iseniz kişiyi bazı yerlerde insan olarak nezaketen ve güzel bir üslup ile uyarabilirsiniz. Bazı durumlar tasarruf anlamında doğru iken bazı durumlar insanların sizi kınamasını sağlayabilir, hatta cimrilik boyutuna geçersiniz. Birikim yapmak ile cimrilik kısmında karıştırılan birçok durum var, buna istinaden konuyu açtım.
  • 17-01-2026, 08:51:27
    #9
    Zenuti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu fesatlık değil, eğer arkadaş iseniz kişiyi bazı yerlerde insan olarak nezaketen ve güzel bir üslup ile uyarabilirsiniz. Bazı durumlar tasarruf anlamında doğru iken bazı durumlar insanların sizi kınamasını sağlayabilir, hatta cimrilik boyutuna geçersiniz. Birikim yapmak ile cimrilik kısmında karıştırılan birçok durum var, buna istinaden konuyu açtım.
    Anladım ne kadar samimi bir arkadaşlığınız var bilemiyorum üstü kapalı konulara da çok detaylı yazamıyorum.
    Şahsen ikiziyle bile anlaşamayan biriyim, kaldı ki eş dost arkadaş.
    Tek bildiğim şey fesatın gemisi yürümez.