• 31-05-2025, 10:54:59
    #37
    Büyük şirketlerin garajda kurulduğu gibi hurafenin
    Diğer versiyonu marka olmak ve kendin üretmek.

    Yıl 2025 marka olmaya kendinizin üretim yapmasına gerek yok hala bu mevzulara takılmayın.

    Çalışkan olun
    Tek başınıza yapmaya çalışmayın
    2 max 3 yetkin kişiyle ekip olun herkes işini yapsın
    Ve öz sermayeniz olsun.


    Bunlardan birisi eksik olursa eticaret yada start up başarı olmayacaktır.
    Bir de youtube motivasyon girişim başarı vs hikayelere aldanmayın.

    Sektörleri iyi takip edip çevre edinin fuar seminer bunlara katılın sosyalleşin ve analiz etmeyi öğrenin.

    Beklediğiniz her dakika kaybettiğiniz dakikadır.
    Odada oturduğunuz koltukta kimse size iş vermez kimse de sizi bilmez.

    Eticaret ucu açık bir alan 10 kargo yapmak 2 kargo yapmak mesele değil mesele iade oranı az tekrar alım oranı veya tavsiye edilebilecek ürün satmak.
    Bir de fikrinizi düşüncenizi bilgili olduğuna inandığınız insanlala paylaşın eksi Artı yönlerini istişare ederek ilerletin
  • 31-05-2025, 12:46:27
    #38
    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Büyük şirketlerin garajda kurulduğu gibi hurafenin
    Diğer versiyonu marka olmak ve kendin üretmek.

    Yıl 2025 marka olmaya kendinizin üretim yapmasına gerek yok hala bu mevzulara takılmayın.

    Çalışkan olun
    Tek başınıza yapmaya çalışmayın
    2 max 3 yetkin kişiyle ekip olun herkes işini yapsın
    Ve öz sermayeniz olsun.


    Bunlardan birisi eksik olursa eticaret yada start up başarı olmayacaktır.
    Bir de youtube motivasyon girişim başarı vs hikayelere aldanmayın.

    Sektörleri iyi takip edip çevre edinin fuar seminer bunlara katılın sosyalleşin ve analiz etmeyi öğrenin.

    Beklediğiniz her dakika kaybettiğiniz dakikadır.
    Odada oturduğunuz koltukta kimse size iş vermez kimse de sizi bilmez.

    Eticaret ucu açık bir alan 10 kargo yapmak 2 kargo yapmak mesele değil mesele iade oranı az tekrar alım oranı veya tavsiye edilebilecek ürün satmak.
    Bir de fikrinizi düşüncenizi bilgili olduğuna inandığınız insanlala paylaşın eksi Artı yönlerini istişare ederek ilerletin
    Sanırım bu konuda uzmansınız. E ticaret sitenizin adı nedir merak ettim. Üretim konusunda bağımsız olmak ve kafana göre para kazanmak elbette güzel. Paylaşırsanız bir bakalım teşekkür ederiz
  • 31-05-2025, 13:01:52
    #39
    her türlü senaryoda işin ucu batağa çıkıyor. neredeyse sıfır maliyetli 200-300 tl satışlı muhteşem bir ürün bulsanız bile tam ekmek yiyeceğiniz zaman ürününüz binlerce farklı kişinin satmaya çalıştığını göreceksiniz. ürüne para ödemeseniz, reklamı da seo vs. kendiniz halletseniz bile bu sefer kargo, pazaryeri komisyonları ve vergiden dolayı zarar ediyorsunuz. Parayı e-ticaretten değil de e-ticaret yapmaya çalışanlara mal, hizmet, reklam vs. satanlar kazanıyor
  • 31-05-2025, 14:30:44
    #40
    Selamlar hocam,

    E-Ticaret te herkesin dediği gibi kazanmak zor malesef, ancak imkansız değil. Bir çok arkadaşımın Trendyol, Amazon, Ozon, gibi platformlardan para kazandığına şahit oluyorum. Yurtdışından ürün getirip Türkiye'de ciddi kazanç sağlayabiliyorsunuz. Ben kendimde daha önce kendi kozmetik markamı ürettirip sattım. Önce Trendyol'da satmaya çalıştım, trendyol'da rekabet edemedim. Daha sonra Amazon Amerika ve Kanada ülkelerinde satış yaptım. Orada da iyi bir deneyim sağladım.

    Bu süreçlerde herkesin de bildiği gibi önemli 2 madde var,

    1.si Kar edebileceğin ürünü bulmak, daha önce arkadaşında dediği gibi, 200 e alıp 600, 700 ve daha fazlasına satabilmek.

    2.si Sermaye gerçekten önemli. Başda para kazanmıyorsunuz, Bir çok gideriniz var. Ürün maliyeti, Reklam Maliyeti, Kargo Maliyet, Pazar yeri komisyonlar vergi giderleri vs.

    Bu süreçler tabi ki gözünü korkutmasın sonuçta bir hayat yaşıyoruz ileride keşke dememek için denemekden zarar gelmez. Sağlam adımlarla her şeyi göz önünde bulundurarak denemenizi tavsiye ederim

    Başarısızlıkta başarmak kadar önemli bir deneyim, Bugün ki deneyimler yarının başarısını getirir
  • 31-05-2025, 16:29:48
    #41
    Merhaba,

    Benim böyle bir girişimim var 3-4 tane e-ticaret sitesi açtım şuanda, deneyim aşamasındayım. Şöyle söyleyeyim, reklam maliyetiniz yoksa e-ticaretten hiç bir zaman kazanamazsınız.

    Temu'da bulduğum bir ürünü video kreatif olarak Meta'da yayınladım, ilk gün 3 sipariş ikinci gün 4 sipariş vs derken 10 sipariş oldu totalde. 2'sinin ödemesi anında yapıldı diğerleri kapıda ödemeydi. İlk test ettiğim üründü, başarılı oldu. Bu sürede 450 TL meta harcaması yapmışım, 8500 TL'lik satış var.

    Sonra gittim ürünü 1668 den buldum. Agenta yazdım kaça getiriyorsun diye, 20 usd ürün başı dedi. Ben ürünü 750 ' den satıyordum. Kurtarmıyor Yanlış bir analiz yapmışım. Ürünü de getirtemedim iade edeceğim siparişleri.

    Sözün özü e-ticaret biraz güven ve para istiyor. Altyapıyla alakası yok bence. Diğer 2 tane sitem opencart alt yapısı oradan da sipariş geliyor farklı sektördeyim oralarda da. Ben deneme yanılma yaptım gayette başarılı olduğumu düşünüyorum. Ayrıca en önemli etken bu süreçte öğrendiğim, görsel videolu reklamlar her zaman bir adım önde.
  • 31-05-2025, 20:42:46
    #42
    Merhabalar, kozmetik sektörü üzerine kendi markamı kurdum sıfırdan kendi ürünlerimi ürettim trendyola girdim ama yeni marka bilinmedik bi marka olunca insanlar güven duymuyor malesef. 7-8 ay oldu gireli ama satışlar hiç iç açıcı değil malesef Eminim trendyolun bi algoritması birşeyi var, benle aynı zamanda giren bi kozmetik firması daha var sıfırdan başladı kendi markasını kurdu takip ediyorum düzenli olarak rakip firma olunca şuan uçuyor gidiyor günde 200-300 kargo çıkartıyor tahminimce bizede izleyip vayyy anasınıı sayın seyirciler diyip maşallah demek düşüyor çok iyi bilmediğimizden trendyolu

    Uğraşması zevkli hiç sıkılmadım, yeter demedim, olmayacak galiba demedim.. biliyorum hemen oturmayacağını acemi olduğumu o yüzden hala ilk günkü heyecanla devam ediyorum
  • 01-06-2025, 14:59:20
    #43
    oLbMaestro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, kozmetik sektörü üzerine kendi markamı kurdum sıfırdan kendi ürünlerimi ürettim trendyola girdim ama yeni marka bilinmedik bi marka olunca insanlar güven duymuyor malesef. 7-8 ay oldu gireli ama satışlar hiç iç açıcı değil malesef Eminim trendyolun bi algoritması birşeyi var, benle aynı zamanda giren bi kozmetik firması daha var sıfırdan başladı kendi markasını kurdu takip ediyorum düzenli olarak rakip firma olunca şuan uçuyor gidiyor günde 200-300 kargo çıkartıyor tahminimce bizede izleyip vayyy anasınıı sayın seyirciler diyip maşallah demek düşüyor çok iyi bilmediğimizden trendyolu

    Uğraşması zevkli hiç sıkılmadım, yeter demedim, olmayacak galiba demedim.. biliyorum hemen oturmayacağını acemi olduğumu o yüzden hala ilk günkü heyecanla devam ediyorum
    Fason mu ürettirdiniz hocam ? kaç tl bütçeyle girmiştiniz kaç farklı ürün vardı ? hikayenizi biraz daha detaylı anlatırsanız dinlemek isterim
  • 01-06-2025, 16:44:44
    #44
    declan43 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fason mu ürettirdiniz hocam ? kaç tl bütçeyle girmiştiniz kaç farklı ürün vardı ? hikayenizi biraz daha detaylı anlatırsanız dinlemek isterim
    Evet fason ürettirdim hocam, 11 çeşit ürünüm var güneş kremi cilt serumları vs. Yaklaşık bi 600 bin tl bütçem gitmiştir. Benim hatam reklam ve tanıtıma istediğim ağırlığı verememem oldu aslında belki daha tecrübeli olsaydım o konularda farklı yerlerde olabilirdi markam
  • 01-06-2025, 17:36:46
    #45
    oLbMaestro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet fason ürettirdim hocam, 11 çeşit ürünüm var güneş kremi cilt serumları vs. Yaklaşık bi 600 bin tl bütçem gitmiştir. Benim hatam reklam ve tanıtıma istediğim ağırlığı verememem oldu aslında belki daha tecrübeli olsaydım o konularda farklı yerlerde olabilirdi markam
    anladım hocam, pazarlama da nasıl yapardınız yada reklamlarda nasıl yapardınız şu anki bakış açınızla girmiş olsanız ?