• 11-03-2025, 11:46:27
    #19
    Lawliet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam siber güvenlik uzmanı olarak şöyle bir bilgi vereyim; hesaplar sadece şifresiyle çalınmaz. Altı çizili bölüm için konuşuyorum. Zaten adam şifreyi çalsa R10 hesabına 2FA olmasa bile giremez. Neden? R10'a kullanıcı adlarımızla değil, mail adreslerimizle giriş yapıyoruz.

    Adamlar zararlılara RAT gömüp, antilerden kaçırmak adına FUD'layıp internet ortamına yayıyorlar. Özellikle GitHub üzerinde yuvalanan zararlıları mevcut. Bu şekilde RAT ile cookie çekildiğinde 2FA kendi eliyle aşılmış olan tarayıcı çerezlerini (cookies) çekmiş oluyor. Dolayısıyla 2FA olmadan da gayet güzel erişiyor.
    Doğrudur yukarda da dediğim gibi hocam r10 ekibi buna bir çözüm üretecektir inşallah
  • 11-03-2025, 11:50:32
    #20
    CMA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğrudur yukarda da dediğim gibi hocam r10 ekibi buna bir çözüm üretecektir inşallah
    R10 ekibi napsın hocam? Ben R10 ekibi olsam umrumda bile olmaz. Sözüm meclisten dışarı ama yıl olmuş 2025, sazan gibi bedava peyniri arayıp fare kapanına kısıldığı için kendini hackleten adama R10 ekibi bir şey yapamaz. Evine gidip bilgisayarındaki zararlıyı mı temizlesin adamlar?

    Bu işin sitemkar boyutu tabii ki, yapılan bu şekilde üst üste ve artan dolandırılma vakaları illa ki R10 yönetimini de rahatsız eder. Bu yüzden daha iyi önlemler almak adına fikir ve proje geliştirilecektir. Ancak burada daha çok ihmalde bulunanlar hesaplarını çaldıran dikkatsiz insanlardır.

    Umarım bu tip olaylar en kısa sürede son bulur diyelim.
  • 11-03-2025, 13:15:04
    #21
    HaDeme adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    rozetlerinize baktığımda ne hikmet ise 2fa adımlı doğrulamanız aktif görünmüyor
    hocam hesabı çalan kişi 2fayı kaldırmış nasıl kaldırdıysa bilgim yok daha hesabı açar açmaz yazmak istedim

    yusufi4 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam en azından kullanıcı adınızı bıraksaydınız bizde kim olduğunu bilir önlem alırdık ona göre
    hocam kullanıcı adı derken adam whatsapp numarasına kadar herşeyi değiştirmiş bilgilerimi

    Sorudata adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    R10 IP adreslerini kayda alıyor. Çalındıysa suç duyurunda bulunun. Hesabım çalındı ayağına milleti dolandıranların sayısı da azımsanacak kadar değil.
    savcıya çıkıldı zaten. gerekli yerlere şikayette bulunduk. dediğiniz gibi ip adreslerinden bulunuyor ve benim alnım ak çok şükür.
  • 11-03-2025, 14:27:51
    #22
    Arkadaşın iddiasına göre çalınan R10 hesabı ile dolandırılan kişi benim.
    Geçmişte bir konuda Kripto - Iban işlemi yapmak için görüşmüştük.
    O gün gece kendisi ile iletişime geçip. Bozum işlemi için adres istedim.
    Göndermesi için iban bilgisi verdim. Bir anda ortadan kayboldu.
    İnsanlık hali deyip, ertesi sabah aradım. Ulaşamadım. Telefon kapalı hat çıktı.
    Whatsapp silindi. Vs vs vs.
    Geçmiş konulardan arkadaşın işletme bilgisine ve numarasına ulaştım aradım.
    Kendisi hesabının çalındığını iddia etti.
    Ama bu sürede hesapta kimlik doğrulama ve 2FA aktifti.
    Şikayet konusu açtım. Kendisi yaptıysa böyle bir amatörlük ödemeyi yapmasını istedim.
    Yok benim değilim yapmadım diyorsanız da sorun yok. Zaten Savcılığa başvuruda bulunacağım.
    Oradan R10 üzerinden zaten gerekli ip logları istenecek. Sizin için de bir sorun olmaz dedim.
    Şimdi dilekçeyi yazdım hazırladım. Adliyeye gideceğim.

    İlk başta kendisinin yaptığına kesin inanıyordum. Fakat hesabını geri alıp, gelip burada konu açtıktan sonra bir nebze de olsa gerçekten hesabının çalınabileceğini düşünmeye başladım.

    Ama bu da son oldu. R10 üzerinden bir daha ticaret yapacaksam. Ben insanlara güvenmeyeceğim. Onlar bana güvenirse alışveriş yapılsın.
  • 11-03-2025, 14:34:00
    #23
    MaSTeK1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşın iddiasına göre çalınan R10 hesabı ile dolandırılan kişi benim.
    Geçmişte bir konuda Kripto - Iban işlemi yapmak için görüşmüştük.
    O gün gece kendisi ile iletişime geçip. Bozum işlemi için adres istedim.
    Göndermesi için iban bilgisi verdim. Bir anda ortadan kayboldu.
    İnsanlık hali deyip, ertesi sabah aradım. Ulaşamadım. Telefon kapalı hat çıktı.
    Whatsapp silindi. Vs vs vs.
    Geçmiş konulardan arkadaşın işletme bilgisine ve numarasına ulaştım aradım.
    Kendisi hesabının çalındığını iddia etti.
    Ama bu sürede hesapta kimlik doğrulama ve 2FA aktifti.
    Şikayet konusu açtım. Kendisi yaptıysa böyle bir amatörlük ödemeyi yapmasını istedim.
    Yok benim değilim yapmadım diyorsanız da sorun yok. Zaten Savcılığa başvuruda bulunacağım.
    Oradan R10 üzerinden zaten gerekli ip logları istenecek. Sizin için de bir sorun olmaz dedim.
    Şimdi dilekçeyi yazdım hazırladım. Adliyeye gideceğim.

    İlk başta kendisinin yaptığına kesin inanıyordum. Fakat hesabını geri alıp, gelip burada konu açtıktan sonra bir nebze de olsa gerçekten hesabının çalınabileceğini düşünmeye başladım.

    Ama bu da son oldu. R10 üzerinden bir daha ticaret yapacaksam. Ben insanlara güvenmeyeceğim. Onlar bana güvenirse alışveriş yapılsın.
    Hocam sorması ayıptır, ne kadarlık bir zarara uğradınız ?
  • 11-03-2025, 14:34:43
    #24
    ensylcn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sorması ayıptır, ne kadarlık bir zarara uğradınız ?
    Ayıp olduğu için değil de resmi başvuru yapacağım için paylaşmayayım.
  • 11-03-2025, 14:34:46
    #25
    Üyeliği durduruldu
    Hesabın çalındığı belli arkadaşı boşuna yargılamayın, bu hesapta son bir aydır açılan konularda Türkçe karakter kullanılmamış, arkadaşın bu ay hariç diğer tüm konularına bakarsanız Türkçe karakter kullanmaya özen gösteriyor.

    Son bir aydır açılan konularda Alınacaktır yerine Alinacaktir tarzında başlıklar atılmış, hesabı çalan kişi mobilden giriyor muhtemelen.
  • 11-03-2025, 14:41:49
    #26
    Kimse yanlış anlamasın ama 2FA açığını bulan adamın burda ne işi var.
    Üç beş kişiyi dolandırıp ne kazanacak açıkcası.
  • 11-03-2025, 14:48:41
    #27
    Çerezler ele geçilirince iki adımlı doğrulamayı geçtiğini düşünsek de bu hesapta kapatılmış görünüyor. Kapatırken doğrulama istemiyor mu? 1 aydır foruma girmeyen kişi aynı tarayıcıdan girse bile doğrulama istemesi lazım. Ben sürekli aynı cihazdan girdiğim halde 1 hafta 10 günde bir doğrulamaya düşüyor hesabım.