• 07-03-2025, 08:57:28
    #1
    Çevrem bütün parasını faize atıp ayda şu kadar kazanıyorum diyen insanlarla dolu. Tam 1 sene önce yakınımın aldığı evin değeri %100'den fazla artmış ve ayda 25,000Tl kira getirmiş. Faiz, vergileride kesince %40 belki…

    Hİç kar zarar veya muadil (altın,gatrimenkul) hesabı yapmıyormusunuz?

    Yİne 1 yakınımın 4 sene önce faizde 1 gecede ev parası, orta model araba alamayacak kadar eridi.

    Faiz çok büyük risktir. FAiz'de birikim tutanların hangi düşünceyle bunu yaptıklarını merak ederim?
  • 07-03-2025, 09:00:00
    #2
    Faizde yüklü tutuyoruz ama evler de var. Ondan ziyade son 3 yildir 4 ayri arsa aldik ki evden daha caziptir ama faizde beklettigimiz de var. O iş oyle olmuyor. 4 e aldigim ev 1 senede 5.5 olmuyor. Ama faiz 5.5 oluyor. Evler her sene artmaz. Faizlerle orantilidir. Faizler tuksek iken eve yatirim yapilmaz. Yuksek faize yatirilir. Faizler dusunce faiz bozulup fiyati artacak emtialar alinir. Bu arada bizim paramizi esim yonetir. Doktoralı muhasebe finansman mezunu.
  • 07-03-2025, 09:02:04
    #3
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Faizde yüklü tutuyoruz ama evler de var. Ondan ziyade son 3 yildir 4 ayri arsa aldik ki evden daha caziptir ama faizde beklettigimiz de var. O iş oyle olmuyor. 4 e aldigim ev 1 senede 5.5 olmuyor. Ama faiz 5.5 oluyor. Evler her sene artmaz. Faizlerle orantilidir. Faizler tuksek iken eve yatirim yapilmaz. Yuksek faize yatirilir. Faizler dusunce faiz bozulup fiyati artacak emtialar alinir.
    faiz geneldeenflasyonla eşdeğer olur veya olmalıdır. %80 enflasyon olan ekonomide %40-50 ile faize yatırıyorsanız iyi birikim yapmışınız.
  • 07-03-2025, 09:02:06
    #4
    1 senede hiçbir ev %100 yapmadı yakınınız güzel rüyalar görmüş. Faiz yüksekken değerlendirilir ama kısa süre senelerce faizde kalamazsın kalırsan zarar edersin.
  • 07-03-2025, 09:02:45
    #5
    Faiz vs işimiz olmadı hiç.
  • 07-03-2025, 09:02:55
    #6
    Benim anlamadığım konu ise adam tazminatını almış arabasını satmış faize koymuş ve faizini yiyor.. Tabi ki banane herşeyi kendisi yapıyor. Ama şöyle demesi komik bak ben çalışmadan yan gel yat... (O para hiç mi erimeyecek).. konu dışı olabilir ama sevmiyorum bu tarz muhabbetleri.
  • 07-03-2025, 09:03:03
    #7
    MegDijital adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 senede hiçbir ev %100 yapmadı yakınınız güzel rüyalar görmüş. Faiz yüksekken değerlendirilir ama kısa süre senelerce faizde kalamazsın kalırsan zarar edersin.
    2,3m olan evi 4.5m alıcısı var. Rüya anlatmıyoruz fikir alıyoruz.
  • 07-03-2025, 09:05:10
    #8
    jeaner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    faiz geneldeenflasyonla eşdeğer olur veya olmalıdır. %80 enflasyon olan ekonomide %40-50 ile faize yatırıyorsanız iyi birikim yapmışınız.
    Hocam 200 tondan fazla kömür, 880 paket çay, arsalar, evler, altinlar... vs yatirimlar da var. Ekonomi duraganligi kaldirmaz. Surekli bir cevirim olmak zorunda. Ama yuksek faiz mevcut iken tl beklemesi gereken meblaglar vadelide beklemelidir. 8 ay sonra toptan alacagim kayisi cekirdeginin parasini eve arsaya baglayamam. 3 milyon 8 ayda 4 milyon olsun. Sonra onu ozbekistan a kayisi ve cekirdegi ihrac ederek 7 ye cikaririm zaten. Ben herseyi alir satarım yillardir. Uzun vadeli yatirimlari arsaya cekiyorum ama kisa vadeli icin faiz TEK cazip olandir.
  • 07-03-2025, 09:06:52
    #9
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam 200 tondan fazla kömür, 880 paket çay, arsalar, evler, altinlar... vs yatirimlar da var. Ekonomi duraganligi kaldirmaz. Surekli bir cevirim olmak zorunda. Ama yuksek faiz mevcut iken tl beklemesi gereken meblaglar vadelide beklemelidir. 8 ay sonra toptan alacagim kayisi cekirdeginin parasini eve arsaya baglayamam. 3 milyon 8 ayda 4 milyon olsun. Sonra onu ozbekistan a kayisi ve cekirdegi ihrac ederek 7 ye cikaririm zaten. Ben herseyi alir satarım yillardir. Uzun vadeli yatirimlari arsaya cekiyorum ama kisa vadeli icin faiz TEK cazip olandir.
    Belirli dönemler piyasa (dolar,altın vs) hiç oynamıyor eğer onu görerek yapılırsa uzmanı olan kişilerce birkaç aylığına mantıklı olabilirse senelerce tutup faizle geçinmeye çalışanlar enteresan hocam